[OC] Una iniciativa del Partit Occitan per far dintrar la politica en favor de la lenga occitana dins las accions e los projèctes de las comunas
[FR] Une initiative du Partit Occitan pour faire entrer la politique en faveur de la langue occitane dans les actions et les projets des communes.
Amassat a Albi lo 21 de junh de 2025 Lo Partit Occitan a lançat una iniciativa per recensar las candidatas e los candidats a las eleccions municipalas de 2026, preocupats per la question de la plaça de la lenga occitana e de la cultura nòstra dins l’espaci e la vida publica.
Lo constat es que per èstre eficaç dins la presa en compte de la lenga e de la cultura dins las politicas publicas es indispensable d’aver d’elegidas e d’elegits que trabalhen dins las comunas e comunautats de comunas. Las eleccions de 2026 son una escasença per :
— Regropar tots los e las occitanistas que son ja elegits dins lor comuna.
—Recensar e regropar los e las que se vòlon presentar en 2026.
L’objectiu es de crear una dinamica collectiva sus de reivindicacions e de projèctes clars e simples e de comunicar sus aquò abans e après las eleccions de faiçon concertada.
Aquela dinamica dèu èstre tanben un mejan de far d’escambis d’experiéncias de mesa en plaça d’accions concretas e de projèctes.
Sens elegits que podèm far ?
Sètz nombrosas e nombrós a vos interrogar sus la capacitat de las institucions a prendre en carga nòstras reivindicacions, particularament pertocant la lenga e la cultura. Constatam qu’es fòrça complicat d’aver un dialògue amb las institucions s’avèm pas d’elegits a l’interior. Aquestas elegidas e aquestes elegits son los sols que pòdon animar un dialògua amb la societat pertot ont es en demanda d’una politica en favor de la lenga occitana e de la cultura. Es tanben un biais de far espelir de projèctes.
La demanda se pòt exprimir de faiçon fòrça variada.
Pòt èstre la creacion d’una escòla bilingua, la mesa en plaça d’una calandreta, d’una programacion culturala occitana, la senhaletica visuala o sonòra, de cors de lenga, de formacions, una comunicacion institucionala bilingua, una politica intergeneracionala,…etc.
Cada còp que de projèctes espelisson o que se montèron es pr’amor i a, o i aguèt, un dialògue entre un monde associatiu viu, dinamic e una elegida o un elegit engatjat e. Los exemples son nombroses, que siá al nivèl comunal, intercomunal, departamental o regional, exagonal o europèu
Réuni à Albi le 21 juin 2025, le Partit Occitan a lancé une initiative ouverte à toutes et tous afin de recenser les candidates et les candidats aux élections municipales de 2026 qui sont préoccupés par la question de la place de la langue occitane et de notre culture dans l’espace et la vie publique.
Pour être efficace en ce qui concerne le développement de la langue et de la culture occitanes dans la vie sociale, l’espace public et les politiques publiques, il est indispensable d’avoir des élues et des élus qui agissent dans les communes et les communautés de communes.
Il y a des élections municipales en mars 2026. Il faut mettre à profit cette échéance pour :
—Regrouper tous les occitanistes déjà élus dans leur commune
—Regrouper celles et ceux qui seront candidates et candidats sur une liste
L’objectif est de créer une dynamique commune, sur des revendications claires. Il s’agit de pouvoir communiquer de façon collective et concertée avant et après les élections. Cette dynamique doit être aussi un moyen de créer un lien d’échange d’expérience pour le montage de projets.
Certains s’interrogent sur la capacité de nos institutions à prendre en charge nos revendications. Il ne peut y avoir de dialogue avec le monde occitaniste, notamment celui de la culture que s’il y a des personnes élues dans les institutions. Ces élues et ces élus sont les seuls qui peuvent animer un dialogue avec la société lorsqu’elle est demandeuse d’une politique en faveur de la langue. Cette demande s’exprime sous des formes très variées :
Ce peut être création d’une école bilingue, d’une calandreta, d’une programmation culturelle qui prenne en compte la langue et la culture occitanes, mise en place des signalétiques visuelles et sonores dans la langue, cours de langues publics, de formation professionnelle, d’une communication institutionnelle bilingue…etc.
Chaque fois que de tels projets voient le jour ou ont vu le jour c’est parce qu’il y a, ou qu’il y a eu, un dialogue entre un monde associatif vivant et un élu ou une élue engagée. Les exemples sont nombreux que ce soit au niveau communal, intercommunal, départemental ou régional, et même au niveau national et européen.