RUTA 1

PLA DE MARTÍS

Itinerari: Institut Pere Alsius- Parc De La Draga- St.Cristòfol D'Usall- Pla De Martís- St.Galderic- Casa Dels Enginyers-Pla De Martís- Clot D'Espolla- Mirador Dels Enamorats- Carril bici- Parc De La Draga- Institut Pere Alsius.

Durada Aproximada: 1h 21 minuts.

Distància Recorreguda: 21,3 km

Desnivell acumulatiu positiu: 158 metres de desnivell positiu.

Tipologia del Terreny: Hem passat per asfalt i camins de muntanya i pista.

Percentatge sobre la bicicleta: 100%

Grau de dificultat: Etapa còmode

Descripció de l'Itinerari:

Avui hem anat a fer una ruta en BTT fins el Pla De Martís.

Hem sortit tots de l'Institut Pere Alsius i ens hem reunit al passeig dels costat de l'Institut. Un cop allà, hem anat tirant fins al Parc de la Draga sense fer tonteries i amb parelles. Així mateix, hem anat seguint fins arribar a Usall, un cop a Usall hem fet la primera parada i hem descansat una petita estona. Un cop hem fet la primera parada, hem anat fins a St.Cristòfol d'Usall, que St.Cristòfol d'Usall, era una Esglèsia Romànica del segle XII que aquesta destaca perquè té un campanar d'espadanya o doble cadireta amb teuladí i un arc semicircular amb carreus. Després de St.Cristòfol d'Usall, vam anar seguint per un camí planer fins arribar al Pla de Martís i des d'allà, vam arribar fins la Casa dels Enginyers. Tot seguit, vam tornar per on havíem vingut (Pla de Martís) i vam arribar fins a Clot d'Espolla, abans però, vam passar per l'Estàtua de St.Galderic que ja només li quedaven els peus ja que hi havia gent que es dedicava a tallar l'estàtua, aquesta estàtua, és el patró dels pagesos i on es troben 4 municipis: Nord: Esponellà, Sud: Porqueres, Oest: Serinyà i Est: Fontcoberta. Un cop a Clot d'Espolla, un estany que pocs cops el veurem ple ja que només s'omple quan l'estany de Banyoles està molt ple i l'aigua es transporta pels vasos comunicants que trobem sota l'Estany de Banyoles. Després vam arribar fins al Mirador dels Enamorats i finalment, vam agafar el carril bici fins arribar al Parc de la Draga per anar ja cap a l'Institut.

Mapa Topogràfic de la Ruta:

Gràfica de Desnviell:

Diari de ruta:

Ha sigut una ruta que m'ha agradat bastant i he començat a agafar el ritme de la bicicleta i m'he sentit molt còmode. També he gaudit del paisatge i dels diferents llocs d'interès.

Avui he après:

Avui la part teòrica que ha tocat ha sigut les parts d'una bicicleta que consta en: