Les imatges capturades pels drons es calibraran amb imatges de satèl·lit i serviran per a recollir dades i posar apunt algoritmes per a millorar la fertilització sostenible del cultiu d’arròs.
04 de juliol 2023. Una vegada que el cultiu s’ha implantat a les parcel·les d’assaig del projecte Rice FertiSAT, s’ha començat a prendre imatges multiespectrals amb diferents bandes de l’espectre visible i invisible per a iniciar els treballs de posar apunt els algoritmes que permetran correlacionar l’estat nutritiu de les plantes d’arròs, les components del rendiment del cultiu, el seu rendiment final i les aportacions de fertilitzants nitrogenats per a les varietats d’arròs escollides en el projecte.
Durant aquesta campanya del 2023 es preveu dur a terme diferents vols amb dron durant el cicle de cultiu de l’arròs, calibrar i comparar les imatges preses en aquests vols amb imatges de satèl·lit i també relacionar-les amb les dades agronòmiques observades a peu de camp.
Paral·lelament, també s’estan prenent valors d’index diferencial de vegetació normalitzat (NDVI) manualment amb el GreenSeeker, una eina testada anteriorment en altres estudis per l’IRTA d’Amposta.
Amb les dades obtingudes i els treballs fets aquest 2023, es pretén que durant el 2024 es pugui traslladar aquesta metodologia a parcel·les comercials més grans amb l’ús d’imatges multiespectrals obtingudes de satèl·lit.
El projecte forma part de la línia d'ajuts cofinançada amb el fons FEADER de cooperació per a la Innovació en matèria de productivitat i sostenibilitat agrícoles de l’Associació Europea per a la Innovació (AEI) i s'emmarca en l'operació 16.01.01 del PDR de Catalunya 2014-2020.