GlucoLog RapidCalc Homepage

GlucoLog RapidCalc is a mobile application, which can be used with Android and iOS smartphones, for calculating the insulin bolus for diabetics on a basal-bolus regime. The insulin bolus is determined by an advanced calculation system, thanks to the intelligent monitoring of active insulin, the selection of the insulin-carbohydrate ratio and the blood glucose target. The application is not intended to replace the assistance provided by an authorised healthcare professional, including prescription, diagnosis or treatment.

The application can be used in combination with 4 different types of blood glucose meters of A. Menarini Diagnostics:

  • GlucoMen Areo

  • GlucoMen Areo 2K

  • GLUCOFIX TECH

  • GLUCOFIX TECH 2K.

The app is intended for diabetic patients over the age of 18 on a bolus-basal therapy regimen, who have been trained in the use of the app in advance, are regularly supervised by a diabetologist, and who have a basic knowledge and experience in the use of smartphones. For patients aged between 12 and 18 years or with intellectual disabilities, it is recommended that the app be used by, or under the supervision of a guardian.

Privacy policy

The GlucoLog RapidCalc's privacy policy is available at the link privacy policy .

GlucoLog RapidCalc è una mobile application, che può essere utilizzata con smartphone Android e iOS, per il calcolo del bolo insulinico per i diabetici a regime bolo-basale. Il bolo-insulinico viene determinato tramite un avanzato sistema di calcolo, grazie a un monitoraggio intelligente dell’insulina attiva, alla selezione del rapporto insulina-carboidrati e dei target glicemici. L'applicazione non intende sostituire l'assistenza fornita da un professionista sanitario autorizzato, incluse prescrizioni, diagnosi o trattamenti.

L'applicazione può essere utilizzata in combinazione con quattro differenti tipi di glucometri di A. Menarini Diagnostics:

  • GlucoMen Areo

  • GlucoMen Areo 2K

  • GLUCOFIX TECH

  • GLUCOFIX TECH 2K.

L'app è rivolta a pazienti diabetici che seguono un regime di terapia bolo-basale di età superiore ai 18 anni, preventivamente formati sull'utilizzo dell'applicazione e regolarmente seguiti da un diabetologo, che sono in possesso di una conoscenza di base e di una autonomia nell’utilizzo degli strumenti smartphone. Per i pazienti fra i 12 e i 18 anni o che presentano disabilità intellettive si raccomanda l’utilizzo dell’applicazione da parte di un tutore o sotto la supervisione di questi.

Privacy policy

La politica sulla privacy del GlucoLog RapidCalc è disponibile al link privacy policy .