Cursa del Sot

Enllaç al recorregut (Wikiloc)

Iniciem el recorregut a la Plaça Nova, en forta baixada pel C/Torrent i evitant parar a la pastisseria Catot a menjar una canya de crema (haver-ho fet abans!). Seguirem pel C/ de la Vinya, C/ del Call i la baixada del Collet, en direcció a l'antiga piscina del Tesà, on comença la forta pujada cap a Sant Pere Màrtir, primer per pista i després per corriols escorxats i pedregosos. La capelleta de Sant Pere Màrtir, del segle XVIII, observa i vigila el poble de Monistrol des de les altures. És una capella petita, sense massa pretencions, que es va construïr perquè Sant Pere barrés el pas als temporals i les pedregades que feien malbé les vinyes del poble. De vinyes ja en queden ben poques, però Sant Pere continua engabiat dins la petita construcció.

La visita serà curta i ràpidament baixarem de nou per les Abrines amb algun tram complicat, direcció a la Granja (aguanteu la respiració!) i d'aquí cap als terrenys de la Colònia Clarassó.  La Colònia Clarassó o simplement "La Colònia", com es coneix a Monistrol de Calders, era una colònia tèxtil que va donar feina a molta gent del poble. Amb la crisi del tèxtil i després de passar per diverses mans la colònia va tancar. El recinte es va anar deteriorant fins a quedar en un estat ruïnós. L'any 2015 finalment es va enderrocar. En queden alguns murs i una petita edificació que contenia el generador.

Després d'un primer avituallament (5,5km) un llarg caminet ens portarà per sobre la pedrera del Jornet cap al salt de la Baga Cerdana. Aquest salt d'aigua és molt espectacular després d'una bona pluja però normalment el trobarem sec.

Més o menys als 10km hi haurà un segon avituallament i de seguida anem cap als Gorgs Blaus. Aquests gorgs, esculpits pel pas de l'aigua de la riera Golarda, són un lloc espectacular que us deixarà amb la boca oberta.

A punt d'arribar a Monistrol i abans d'una última (però intensa) pujada (12,5km) hi haurà un últim avituallament.