Qui som?
Qui som?
Som una assemblea de veïns i veïnes que compartim les ganes de construir polítiques transformadores a Santpedor des del feminisme, l’ecologisme, la justícia social i l’alliberament nacional.
El 2019 ens vam presentar per primer cop a les eleccions municipals de Santpedor sota el lema “Obrim Portes”. Els 648 vots que va rebre la CUP-AMUNT es van traduir en dos regidors, sent la tercera força situant-se al capdavant de l’oposició a l’Ajuntament. Des del principi ens vam encomanar a treballar per una oposició crítica, però a l’hora proactiva. Per aquest motiu actuem tant dins com fora de la institució per tal fer efectives les nostres propostes.
Som conscients que la política institucional té moltes limitacions, i que les transformacions més necessàries i urgents només vindran a través de la mobilització popular i la desobediència. No obstant això, també sabem que és possible canviar la manera de fer de les coses des de ja i des de dins. Apostem per polítiques que marquin una diferència al dia a dia de la població i que sobrepassin el paper gestor que s’atribueix als ajuntaments. És possible, a Santpedor, municipalitzar serveis públics, aplicar una tarifació social per reduir l’escletxa social, o crear un parc d’habitatge públic.
Apostem també per polítiques que facin front a les diverses problemàtiques nacionals i globals a les quals ens enfrontem. En primer lloc, la crisi pandèmica creada per la COVID19 i el consegüent creixement de la desigualtat social i precarietat laboral. En segon lloc, a l’emergència climàtica, que ja és una realitat amb afectacions que cada cop seran més accentuades i que requereixen un canvi de model energètic imminent. Finalment, al retorn al pactisme autonomista i renuncia de la via desobedient per part del govern de la Generalitat per tal de fer efectiu el dret a l’autodeterminació del poble català.
Treballem amb la voluntat de capgirar-ho tot, perquè canviar el rumb de les coses és la única manera d’afrontar les diverses crisis que estem afrontant tant a nivell nacional com global. No podem permetre que les institucions i els governs siguin només òrgans de gestió, funcionant d’esquenes a la població i sense donar respostes efectives quan és necessari. Cal empoderar-nos de les institucions i posar-les de nou a treballar per garantir una justicia social. Apostem doncs, per fer polítiques valentes que permetin millorar les condicions de vida de tots i totes les santpedorenques amb un objectiu ben clar: posar la vida al centre.
"La CUP Santpedor som l’alternativa a un govern acomodat i continuista. És el moment de posar la vida al centre, fent que el feminisme, l’ecologisme, la justícia social i l’alliberament nacional incideixin en totes les polítiques de l’Ajuntament"
Atrevim-nos a fer polítiques valentes que prioritzin les persones per garantir unes condicions de vida dignes a Santpedor, treballant per l’accés a l’habitatge, la qualitat dels serveis i afrontar l’emergència climàtica.
Llegeix el nostre programa!
Més d'un centenar de persones vinculades a Santpedor s'han adherit a donar suport a la candidatura, i tu? Atreveix-t'hi!