Digues i ho oblido, ensenya'm i ho recordo, involucra'm i ho aprenc. Benjamin Franklin
3r TRIMESTRE
Aquest trimestre, a l’àrea d’Educació Física, els alumnes de primer s’estan iniciant en el món del ioga a través de petites pràctiques i exercicis adaptats a la seva edat. Mitjançant respiracions, postures senzilles i moments de calma, els infants aprenen a focalitzar l’atenció, concentrar-se i escoltar millor el seu cos.
Aquestes sessions els ajuden a preparar-se per viure les activitats del dia amb més serenor i consciència corporal, tot fomentant hàbits saludables i moments de benestar.
Els nens i nenes s’ho passen molt bé, s’esforcen molt i van descobrint, pas a pas, que allò més important és intentar-ho, participar i gaudir del procés d’aprenentatge.
El passat divendres dia 15 de maig, una companyia de teatre va visitar la nostra escola per representar Cinderella als infants de 1r i 2n. El gimnàs es va convertir, per unes hores, en un teatre improvisat ple de màgia, rialles i molta participació.
Els nens i nenes van gaudir d’una obra fresca, original i molt divertida, que els va permetre practicar vocabulari en anglès, repassar expressions i potenciar la comprensió oral d’una manera vivencial i motivadora. Al final de la representació, es va fer un torn de preguntes on els alumnes van poder practicar l’expressió oral i descobrir les meravelles del teatre i de les arts escèniques.
Per sorpresa de tothom, molts infants van participar activament en l’obra i fins i tot alguns mestres van formar part del “show”, fet que va fer l’experiència encara més especial i memorable.
Va ser una jornada emocionant, vibrant i molt enriquidora, en què l’aprenentatge de l’anglès es va viure a través d’una experiència única i significativa.
L’alumnat de 1r ha participat en un esdeveniment molt especial on han ballat diferents danses de diversos estils. Per preparar-se, han assajat molt i han hagut d’esforçar-se de valent.
Al llarg del procés, han adquirit i potenciat habilitats i actituds pròpies de les arts escèniques, com la concentració, la força de grup, la responsabilitat individual, la constància, la perseverança, l’autonomia i el respecte.
Ha estat una gran jornada compartida amb moltes altres escoles, en què els infants han pogut viure l’experiència d’actuar i conviure amb altres nens i nenes.
Les famílies també han pogut gaudir de l’espectacle i compartir aquest moment tan especial.
2n TRIMESTRE
En aquest enllaç hi trobaràs una recopilació dels moments més significatius viscuts a l’escola durant el segon trimestre. Al llarg d’aquests mesos, hem compartit experiències, aprenentatges i activitats que han contribuït tant al nostre creixement acadèmic com personal.
Aquí podràs descobrir projectes realitzats a classe, sortides educatives, celebracions i petites històries del dia a dia que reflecteixen l’esforç, la creativitat i la convivència de tota la comunitat escolar. Aquest espai vol ser un record de tot el que hem viscut, així com una manera de compartir-ho amb famílies i amics.
T’animem a recórrer aquestes fotos i reviure amb nosaltres cadascun d’aquests moments tan especials.
1R TRIMESTRE
Amb molta il·lusió, els alumnes del cicle inicial han viscut la festa de la Castanyada. El mateix dia de la celebració, divendres 31, van fer a l’aula uns jocs molt divertits, que consistien a trobar castanyes a través de reptes matemàtics i de manera col·laborativa, en grup. S’ho van passar d’allò més bé! 🤩
Després, van baixar al pati, on van rebre la visita de la Castanyera, i van gaudir moltíssim amb la seva presència. Les rialles, la il·lusió i l’alegria van omplir l’escola en una jornada tan especial i cultural 🎉.
Ha estat una experiència plena de color, tradició i alegria per celebrar l’arribada de la tardor! 🌰🍂
Els nens i nenes de 2n descobrim el món de les plantes! 🌱🌼
Aquesta setmana hem fet un taller molt especial... Hem entrat al fascinant món de les plantes! I no només hem après moltes coses, sinó que ens ho hem passat d’allò més bé.
Primer de tot, hem observat com són les plantes de veritat: hem vist les seves parts (arrels, tiges, fulles, flors...) i hem descobert quina feina fa cadascuna. Sabíeu que les fulles són com petites fàbriques verdes? Doncs sí! Gràcies a la fotosíntesi, poden fer el seu propi menjar amb la llum del sol. Quina passada!
També hem après què és la pol·linització, i com les abelles i altres insectes ajuden a que les flors es converteixin en fruits i llavors. Ens hem convertit en petits científics i, amb lupes a les mans, hem observat detalls que mai havíem vist abans. Quins descobriments!
Per acabar, hem fet algun experiment molt divertit relacionat amb les plantes (no farem espòilers, però... hi havia colors, aigua i alguna sorpresa!).
I atenció! Els més valents (i una mica atrevits) han deixat que un bitxo pal es passegés pel seu braç. Alguns han rigut, d'altres han fet una mica de cara de “ai, ai, ai”, però tots ho han recordat com una experiència única.
Ha estat un taller ple de natura, curiositats i moltes ganes d’aprendre. Ara, cada vegada que veiem una planta, ja no la mirem igual!!
🐾 Català
A la nostra classe hem començat un taller d’animals! 🦁🐢🐸
En ell hem descobert els mamífers, els rèptils, els amfibis, els insectes… 🐍🦋
Hem pogut veure, tocar i sentir el món animal: escoltant històries 📖, descobrint curiositats 🤔 i entenent com es connecten entre ells.
També hem après molt sobre el respecte pels animals i les seves necessitats per poder convivir en pau 🕊️.
Ha estat una jornada molt divertida, molt emocionant i inoblidable! 😍
Ja han començat els tallers de la tarda!🥳A través d'aquests espais tan especials, creats per les mestres i els mestres, aprendran, descobriran i s'ho passaran d'allò més bé.
Els tallers estan pensats per aprendre d'una manera divertida, transdisciplinar i sorprenent, tot descobrint personatges històrics com Marie Curie , Pitàgores, Pilarin Bayes, Joan Turull , Roser Capdevila o Fibonacci segons la seva temàtica (matemàtiques, llengua, arts,etc.). Cada racó té un nom propi que convida a explorar i a crear.🫶🏽
Els nens i nenes treballen en grup, en parelles o individualment, a la vegada que comparteixen idees, experimenten i juguen!💥
Aquest espais duraran tot l'any, però les activitats aniran canviant! Un any ple de sorpreses i màgia✨ potenciant la creativitat i el gust per aprendre💕
Els espais de CI s'omplen de noves aventures plenes de somriures, descobertes i emoció. ✌🏿
festes a l'escola
TALLERS A L'ESCOLA
ACTIVITATS D'AULA
SORTIDES 1r TRIMESTRE
FESTES I CELEBRACIONS A L'ESCOLA
TALLERS A L'ESCOLA
Avui les aules s'han omplert de llum, alegria i molts somriures😃
Els nens i nenes han pogut conèixer els seus companys i les seves tutores, tot començant aquesta nova etapa amb il.lusió i moltes ganes d'aprendre a compartir.🎉
Ens espera un curs ple de noves aventures i descobriments!🚀
El proper dilluns dia 8 de setembre iniciem el nou curs !✨
Estem molt il.lusionats de retrobar-vos i començar plegats aquesta nova aventura.
Us recordem que aquestes primeres setmanes és el moment ideal per descarregar les fotos del curs passat, ja que aviat buidarem aquests continguts per donar pas a les experiències del nou curs.
Gràcies per la vostra col.laboració !