Has de venir per La Muga?

1 Comencem per agafar la NII i prendre el trencant de MASSANET DE CABRENYS. D'allà, que ja és lluny, heu d'agafar la carretera de TAPIS, continuar cap a França fins a COSTOJA. D'allà seguir la direcció de Sant Llorenç de Cerdans però no arribar a entrar-hi. Abans del poble prendre un trencant a l'esquerra que indica VILLEROUGE.(també indica un camp de Golf). Abans d'entrar a Villerouge, en una curva que té un pont, una caseta i una parada d'autobús heu de trencar a l'esquerra per una petita carretera asfaltada.

2 Seguim aquesta carretera menys d'un parell de quilòmetres, fins arribar a una collada ampla i plana amb casetes.

3 La carretera asfaltada s'acaba i cal seguir una pista forestal a la dreta amb les indicacions que teniu al costat

4:La pista és llargueta, uns 3 km. Es passa pel costat d'una casa on hi solen haver cotxes aparcats, hi ha algun trencaigües metàl·lic i algun lloc on la pista està en mal estat. En una curva a l'esquerra de forta baixada, hi ha un trencant a la dreta que dona a una mena de placeta emporlanada, (a vegades hi ha una tanca elèctrica pel bestiar) entreu-hi. Compte si porteu un cotxe baix!!. La continuació de la pista sol estar tallada per una cadena. Aparqueu !

5 Ja a peu es segueix la pista un centenar de metres de baixadeta fins arribar a la porta d'entrada una enorme propietat. (De fet s'hi pot arribar també amb el cotxe, però si no aneu molt carregats no cal baixar-hi)

6 Davant queden uns arbres i una riera, gairebé sempre seca, amb un corriol que la travessa. Caminant dos minuts, s'arriba a l'Hostal de la Muga, ara ja en molt mal estat. A la banda espanyola trobareu una pista amb l'indicador d'Albanyà.

Aquí hauríem d'haver quedat entesos perquè si no, teniu una llarga caminada fins al campament i, a més, cal saber el camí!