Benicarló viu
Prioritzar l’obertura de la Piscina Municipal per tractar-se d’un servei essencial per a la salut de les persones de Benicarló. Executar de manera directa pel mateix Ajuntament l’obra necessària per a adequar les instal·lacions. Oferir el servei per gestió directa amb personal propi i amb convenis de col·laboració amb les entitats esportives locals.
Crear una Escola de Teatre Municipal que done una oferta per a tots els sectors d’edat i que realitze projectes intergeneracionals.
Promoure la dinamització del comerç i les zones del centre històric amb un programa de voluntariat teatral gestionat per l’Escola de Teatre Municipal.
Incentivar i afavorir la pràctica d’esport per tota la població, posant al seu abast totes les instal·lacions i serveis auxiliars necessaris.
Obrir les escoles fora d’horari lectiu per a la pràctica de l’esport lliure i ampliar els espais per a l’esport base dels clubs benicarlandos. Millorar al màxim la gestió i la utilització de totes les instal·lacions disponibles en la localitat
Recuperar i dignificar els Pressupostos participatius, dotant-los dels fons econòmics adequats i prioritzant la seua execució per part dels departaments municipals.
Donar suport constant de tipus econòmic, formatiu i institucional a les associacions de Benicarló.
Fomentar la participació de les diferents associacions de Benicarló en esdeveniments públics per tal de donar a conéixer les seues accions.
Creació de la Guia d’activitats Esportives Municipals com a punt d’informació sobre la planificació esportiva anual per tal que la pràctica esportiva es fomente a tots els nivells.
Redacció i execució del Projecte de Ciutat Esportiva de Benicarló, situant-la al nou PGOU. Ubicar gradualment totes les noves instal·lacions dedicades a l’esport dins de l’emplaçament dedicat a aquest fi, amb l’objectiu d’assolir en un futur una Ciutat Esportiva totalment dotada.
Donar suport institucional a la pràctica d’esports minoritaris, especialment a la pilota valenciana.
Planificar la construcció d’un trinquet per a la pràctica de pilota valenciana.
Potenciar l’Escola de Vela de Benicarló com a eina educativa per afavorir l’ús lúdic de la mar, la navegació i els esports nàutics.
Creació del Circuit de Travessies Populars de Benicarló amb la finalitat de potenciar la celebració de les tradicionals proves de natació a la mar augmentant el nombre de participants.
Creació d’un mapa “Metro Minut” de Benicarló, plànol per als vianants amb l’estètica d’un tradicional plànol de metro. Marca alguns dels rumbs que es poden realitzar a peu a Benicarló, indicant la situació dels principals elements de mobilitat.
Convertir a les persones que caminen en les protagonistes dels espais públics apostant per nous models de ciutat on la circulació no pot estar per damunt del dret a la salut i a l’espai públic i propiciar l’adhesió de l’Ajuntament de Benicarló a la «Xarxa de ciutats que caminen».
Utilitzar la Ràdio Municipal com la plataforma per difondre una programació estable relacionada amb l’esport, la salut, els hàbits saludables, plans d’entrenament...
En finalitzar el contracte actual de gestió de la ràdio pública municipal, revertir l’externalització del servei i dotar el departament amb personal estable mitjançant oposició pública.
Impulsar l’esport femení i denunciar qualsevol classe de pràctica discriminatòria garantint, per exemple, que els premis de les competicions amb fons públics siguen equitatius.
Augmentar les zones de pràctica esportiva a totes les platges de Benicarló.
Impulsar i potenciar la formació dels tècnics i les directives esportives de Benicarló
Consolidar l’àrea de Participació Ciutadana amb el personal necessari i redefinir les competències incorporant la gestió íntegra de l’associacionisme i la gestió de la transparència.
Realitzar processos participatius i consultes quan s’haja de prendre una decisió municipal que afecten un percentatge alt de la població i permetre el vot a partir dels 16 anys .
Revisar i actualitzar del registre d’associacions de Benicarló.
Actualitzar, millorar els reglaments i omplir de contingut els Consells Municipals Sectorials i crear aquells que encara no s’han constituït
Dotar la Biblioteca Municipal amb els recursos personals necessaris per a atendre un horari ininterromput diari habitual i ampliacions a caps de setmana i horari nocturn en època d’exàmens i proves selectives.
Posar en valor el nostre patrimoni i la seua difusió.
Creació de línies de subvenció per a la conservació del patrimoni, que complementen d’altres institucions per a la seua recuperació, manteniment i difusió.
Crear un Hotel d’Associacions al Casal Municipal amb mobiliari i els equipaments digitals necessaris, per tal d’optimitzar l’ús i cessió i ús de l'espai i garantir el dret a un espai de trobada i reunió a totes les entitats o col·lectius que vulguen fer ús.
Establir una programació d’espectacles d’animació pel centre històric de Benicarló. Continuar el desenvolupament del projecte de Museu d’Art Urbà al carrer, ampliant el nombre de façanes amb intervenció artística.
Optimitzar i millorar el funcionament de la zona blava renovant l’actual concessió caducada. Establir un sistema d’avantatges per incentivar les compres als comerços locals i que facilite l’aparcament de les persones empresàries.
Incorporar a l’Oficina d’Habitatge Municipal, un espai per als lloguers de locals comercials. Realitzar un cens i geolocalització dels espais disponibles, regulació dels preus de lloguer. Oferir avantatges i garanties a les persones propietàries.
Potenciar, atorgar més visibilitat, reconeixement i recursos al programa Viu Actiu. Ampliar el programa a menors com a eina preventiva, per iniciar-los en els hàbits saludables.
Planificar la Xarxa de Museus de la ciutat. Evitar que el MUCBE siga un museu de calaix de sastre. Potenciar la creació de centres d’interpretació (ibers, falles, carxofa, història industrial, etc).
Fer valdre el patrimoni històric com a recurs turístic amb la creació d'un programa al voltant de les cases més antigues del poble així com dels llocs més característics de la nostra població i la nostra història. Establir visites guiades a la casa del Marqués
Buscar aliances en altres poblacions per tal d'organitzar projectes turístics molt més complets.
Creació d’alternatives d’oci adaptades a tota la ciutadania especialment per a l’adolescència dins la programació de les Festes Patronals.
Augmentar la dotació econòmica perquè les associacions i entitats puguen organitzar activitats durant Festes Patronals establint una línia de subvencions per a la programació d’actes dins eixa setmana festiva.
Potenciar l’associacionisme d’oci.
Impulsar l'associacionisme dins totes les etapes vitals de la vida i col·lectius socials: gent gran, dones, joventut i persones migrades.
Elaborar, aprovar i desenvolupar el Pla Local de Joventut, que coordine les mesures de totes les àrees de l’ajuntament adreçades a joves.
Recuperar el programa Generacció com l’espai de referència d’oci socioeducatiu per a la joventut.
Plantejar amb un canvi de model, revertint a gestió pública els serveis dirigits a la joventut que actualment ofereix l’Ajuntament de Benicarló com el Centre d’Informació i Assessorament Juvenil.
Creació del Consell Sectorial Municipal de Joventut amb representants polítics, entitats socials, professionals i joves que incorporen la perspectiva de Joventut en les polítiques municipals.
Fer valdre les Penyes com l’espai d’associacionisme lúdic juvenil de referència, dotant el pressupost municipal d’una partida pressupostària pròpia per donar suport i col·laborar en la gestió de la programació penyera anual.
Impulsar campanyes per a la conscienciació de la importància de mantenir hàbits saludables. Programar activitats específiques dirigides a la salut, principalment de la gent gran.