Descripció

Diari del viatge

Divendres dia 22: Eixida en autobús des del centre a les 16.00 hores fins el port de Barcelona. Tot i que teniem previst embarcar a les 20 hores i surtir cap a les 22.15, les coses se'ns van capgirar una mica en enterar-nos en arribar que el vaixell duia més de dues hores de retràs.

Com que no hi ha mal que per bé no vinga, vam gaudir d'una hora i mitja de turisme improvisat per Barcelona, rambles amunt i rambles avall, saludant Colon i a la vora del Maremàgnum, que també té un nom molt llatí.

Finalment, el vaixell es va ficar en moviment, amb tots nosaltres dins, a la una i quaranta minuts de la matinada. Per sort, el vaixell tenia discoteca i estava tot plé d'estudiants italians tornant a casa.

Dissabte dia 23: Tot i que hauriem d'haver arribat a Civitavecchia cap a les 18.45 hores per sopar a Roma i aprofitar per veure la zona del Vaticà, finalment varem arribar vora les 23 hores, i després de baixar (i perdre'ns un parell de vegades) arribàvem a l'hotel cap a l'una i mitja de la matinada.

Per sort, el vaixell és molt descansat. Això sí, alguns van arribar a Roma amb un curset intensiu de jugar a cartes, especialment les de l'Uno, que vàren triomfar.

Diumenge dia 24: Amb cinc hores de son al cos en el millor dels casos, tots (o quasi tots) ens vàrem despertar a les sis i mitja, desdejunàrem a les set i directes, més o menys, a la visita a la zona arqueològica del Palatí, Fòrum Màxim, Colosseu i Fòrums imperials.

De tots ells fou probablement el colosseu el més esperat (i el més abarrotat)

Després del dinar lliure (molts al mcdonalds), cap a les quatre de la vesprada, visita als Museus Capitolins i, en acabar, passeig per la ciutat fins l'hora de sopar, aixó sí, després de deixar-nos alguns cèntims a la Fontana de Trevi, com mana la tradició. Per cert, no hi havia ningú.

Com que el restaurant estava prop de la plaça d'Espanya, les típiques fotos i, com no, tots extasiats contemplant les meravelles de la nit romana.

Després de jugar a amagar-nos amb l'autobús per l'estació de Termini, cansats i amb molta son, tots a dormir a l'hotel novament a les tantes...

Dilluns dia 25: Una mica més descansats que el dia anterior, tornem a desdejunar (ara sí tots a la vegada) a les 7 del matí, i directes (més o menys, amb direcció contrària inclosa) a la zona de Santa Maria in Cosmedin, Fòrum Boari, Teatre de Marcel, Pòrtic d'Octàvia, Fòrum republicà i, per últim, l'espectacular Panteó d'Agrippa.

Des de l'hora de dinar i fins les nou menys quart de la nit, hora en què haviem quedat al bell mig de la piazza Navona, temps lliure per fer cas a la profe d'Història de l'art i anar a San Pere al Vaticà, fer compres diverses, asaltar supermercats, perdre's pels carrerons romans o, encara pitjor, patir l'assetjament dels venedors ambulants de la zona.

Sopar a base de pasta, i a esperar l'autobús a la zona de la piazza del Popolo, una mica més del necessari, per tornar a l'hotel a les dotze i mitja de la nit.

Dimarts dia 26: Per fi dormim una mica més i, com que no cal anar molt lluny de l'hotel, desdejunem a les vuit. La jornada la dediquem a la visita als recintes arqueològics de la Vila d'Hadrià a Tívoli, en primer lloc, i d'Ostia després.

Per desgràcia, la pluja ha volgut acompanyar-nos en aquesta jornada, i com que tot és a l'aire lliure, estrenem els xubasquers i ens enfanguem una miqueta.

En arribar a Ostia traiem els paraigues de les maletes, no sense jugar-nos el físic, i anem directes a dinar. L'aigua no ens deixa d'acompanyar i ens centrem en aquells llocs una mica més protegits, com ara el museu o les vivendes més grans, fins que a les cinc, i a toc de xiulet, ens trauen literalment d'allí.

Cap a les 18.00 hores, trasllat al port de Roma per embarcar amb destinació Barcelona a les 22.15 hores. Ara sí que el vaixell sembla ser puntual. Se'ns han passat els dies molt ràpidament, i ens despedim ja d'Itàlia amb certa nostàlgia. Segur que més d'un de nosaltres hi tornarà.

La gentada d'excursions d'estudiants espanyols no ajuden a pensar en la discoteca, sinó en aprofitar per dormir.

Dimecres dia 27:

Amb la bona notícia de l'èxit da la companya de segon Maria Rodríguez a les olimpiades de Clàssiques, passem les últimes hores junts, fins l'arribada a Barcelona cap a les 18.15 hores. Desembarcament i trasllat cap a Castelló. Abans de mitjanit estem a la porta del nostre institut.