Bosklassen

Dag 3 🌳

Na een stille, rustige nacht werden we goed uitgerust wakker aan onze derde dag.

Na het ontbijt, gingen we op wandel. We vertrokken met droog weer maar kwamen kletsnat terug aan.
Daarna hebben we besloten om in kleine groepjes allerlei activiteiten binnen te doen. Zo konden we even opdrogen.
Zo hebben we getekend, gehaakt, vliegtuigjes gevouwen, gezelschapsspelletjes gespeeld, kringspelletjes gedaan en gebouwd met Lego en nog meer!

Deze middag kregen we lekkere fishsticks met spinaziepuree. Lekker, lekker, lekker!!! Het dessert was appelcake. Daar werd veeeel van gesmuld.

Gelukkig zagen we tijdens de middag het zonnetje ☀️ tevoorschijn komen. Zo hebben we toch de hele namiddag buiten gespeeld. We speelden vele verschillende leuke spelletjes, zoals bosvoetbal, vlag veroveren, 'buske stam', estafette en tennisbalworp. Er was veeeeeel modder aanwezig! Wat was dat leuk! 😁

We kregen ook bezoek vandaag! Juf Lynn, juf Jasmine, juf Sandra, juf Eleni en juf Charis kwamen langs op onze supertoffe bosklassen. Ze waren superblij dat we het 'bosklassenlied' volmondig konden zingen voor hen. 🎤

Voor het avondeten hebben we ons nog even fris gewassen. 🚿
Bij onze boterhammen kregen we lekkere worstjes. Hmmmmm! 😋

Knus in onze pyjama begonnen we aan de grote bosklassenquiz! Er was muziek, 3 kabouters en veel leuke vragen!
Op het einde kregen we nog een appelsapje en chips voor de laatste avond.

Nu kruipen we lekker in ons bedje voor de laatste dag van de bosklassen. Spannend!!!🌛

Dag 2 🌳

Na goed geslapen te hebben, begonnen we aan de ochtendgymnastiek. We dansten en bewogen op muziek. Hierna konden we starten met het ontbijt. We aten lekkere boterhammen, die we zelf smeerden. Knap he?🍞

Na het ontbijt vlogen we erin. Er kwamen 2 gidsen die met ons een leerzame wandeling deden. We leerden wat meer over de natuur. We moesten goed luisteren, kijken en horen. Sommigen zagen zelfs hertjes!🦌

Terwijl de eerste groep wandelde, ging de tweede groep de kabouters helpen. Hun huisjes waren helemaal vernield door de regen. Waar moeten ze nu slapen? Gelukkig stonden wij paraat om nieuwe huisjes te maken. Er zaten prachtexemplaren tussen. Sommige huisjes hadden zelfs een zwembad met glijbaan. Na een uurtje wisselden we van activiteit. Tussendoor konden we nog genieten van wat drinken en een banaan. 🍌

We hadden zo goed meegedaan, dat we veel honger hadden. We konden smullen van lekkere spaghetti. Er werd veel gegeten. Als dessertje kregen we chocopudding, mmm!🍝

Het eerste leerjaar begon na het middageten met een tof spel, namelijk vlaggenroof. We werden in 2 teams verdeeld en moesten elkaars vlag gaan stelen. We vonden dit enorm spannend! Het tweede leerjaar maakte terwijl leuke armbandjes en toffe creaties met strijkparels. Zo konden ze even tot rust komen.🚩

Het leukste van de dag was zeker het kabouterspel. De juffen en meester gingen zich verstoppen en wij moesten hen zoeken. Meester Koen konden we niet vinden. Die kan zich heel goed verstoppen.🔍

Als het avondeten klaar was, konden we genieten van een douche. We waren namelijk heel vuil. Alles hing vol modder door de regen. Maar dat vonden we niet erg. We hebben genoten van het ravotten in het bos.🚿

We spelen nog een spelletje en gaan daarna rustig slapen. Dromen over wat voor leuks we morgen gaan doen!💤

Dikke knuffels van jullie schatjes 😘

dag 1 - foto's deel 2

Dag 1 - foto's deel 1 en verslag

Vanmorgen verzamelden we met zijn allen op de speelplaats. We labelden onze koffer en kregen onze bosklassjaaltjes. Gelukkig scheen het zonnetje, zo konden we fijn afscheid nemen van onze ouders. De bussen werden supersnel ingeladen dankzij de hulp van vele lieve mama's en papa's. Waarvoor een welgemeende dankjewel.

Na een vlotte rit kwamen we aan in Malle. Meester Koen wachtte ons op en we konden gelijk een koekje smullen. Na een korte rondgang in ons verblijf, startten we aan een heuse wandelzoektocht. Groep 1 moest de weg zoeken door foto's te herkennen. Groep 2 moest de weg zoeken door pijlen die groep 1 had getekend op de grond. Uiteindelijk kwamen we zo midden in het bos elkaar weer tegen en vonden we een schat. Onze bosklasvlag en superlekkere lolly's.

We deden een picknick in het bos, speelden in het zand en klommen in de bomen.  Nadien wandelden we terug naar ons verblijf en hebben we onze kamers ingericht. Na al dat harde werk kregen we een heerlijk ijsje. We speelden ook een afsprakenspel.

Deze avond sloten we af met boterhammetjes en gebakken ei. Het was gezellig om samen te eten. We schreven ook post naar huis. Hopelijk komt dit aan voor wij terug thuis zijn.

Lieve groetjes van jullie kapoentjes❤️

Wat nemen we mee?

Om zalig te dromen in bed:

Om je fris te wassen:

Om leuk te kunnen spelen:

Helpertjes in nood:

Belangrijk!

Bosklassen

We gaan van dinsdag 14 mei tot vrijdag 17 mei op bosklassen.

We verblijven in Drieboomkensberg en we slapen in stapelbedden!