Acta de constitució:
Nom i cognoms dels promotors:
CLAUDIA CAPELLA GÓMEZ
ARIADNA CERDÀ ZAHEU
PAULA CORONA CASTAÑO
DIEGO DAVID GARCIA RODRÍGUEZ
ANTONI GONZALEZ PEREZ
MARC LACALLE CÀNAVES
MARI CARMEN NIETO ARROYO
SANTIAGO PUERTA GARCÍA
KAIWEN QU
SAID ALONSO RODRIGUEZ SANTANA
AINA ROJO MARCH
JESUS SALAZAR SUAZO
RAMON SOLANO ARIZA
A Monti-Sion, a les 11:45 hores del dia 18 de Novembre de 2024, comparteixen les persones ressenyades abans, com a socis promotors, a l'objecte de constituir cooperativa.
Voluntat dels promotors de constituir la cooperativa:
Els alumnes de 4t d’ESO volem crear la cooperativa per
Lloc, data i signatura dels promotors:
Pollença, 21/1/2025
Membres de la junta:
President/a: Said Alonso Rodríguez Santana
Secretari/a: Diego David García Rodríguez
Tresorer/a: Marc Lacalle Cànaves
Estatuts de la Cooperativa “Ànima Salada”
Capítol I – Disposicions Generals
Article 1. Denominació
La cooperativa es denomina Ànima Salada, S. Coop. i es constitueix com una cooperativa de treball associat, d'acord amb la Llei de cooperatives de les Illes Balears.
Article 2. Domicili Social
El domicili social s’estableix al Col·legi Monti-sion, situat al carrer Monti-Sion número 35, de Pollença.
Article 3. Àmbit d'actuació
L’àmbit principal d’actuació és l’illa de Mallorca, tot i que podrà operar arreu de les Illes Balears i, en cas necessari, a altres àmbits geogràfics relacionats amb el seu objectiu social.
Article 4. Durada
La cooperativa es constitueix per un temps de 3 trimestres, i s'iniciaran les operacions el dia 18 de Novembre de 2024.
Capítol II – Objecte Social
Article 5. Finalitat i activitats
L'objecte de la cooperativa és el desenvolupament d’activitats econòmiques i socials relacionades amb la conservació de la biodiversitat marina i la promoció del turisme sostenible. En concret, les seves activitats inclouen:
a) El disseny, desenvolupament i manteniment d’una aplicació mòbil informativa sobre la biodiversitat marina de Mallorca.
b) L'elaboració de guies digitals d'identificació d'espècies marines.c) La publicació de continguts educatius i notícies sobre projectes de conservació marina.
d) La promoció de bones pràctiques ambientals i sostenibles entre la ciutadania i el turisme.
e) L’organització de tours i excursions turístiques respectuoses amb el medi marí, combinant oci i educació, per donar a conèixer la biodiversitat marina de Mallorca. Aquestes excursions es realitzen amb guies especialitzats, embarcacions sostenibles i poden incloure activitats com snorkel, rutes en vaixell, o observació d’espècies.
f) La col·laboració activa amb projectes locals de conservació marina.
g) La publicitat i promoció d’empreses locals i sostenibles dins l'app, per fomentar un impacte econòmic positiu al territori.
h) L’establiment de canals perquè els usuaris reportin albiraments d’espècies marines, contribuint així a la ciència ciutadana i a la conservació de l’ecosistema.
i) L’organització d’activitats educatives amb centres escolars, per fomentar la consciència ambiental entre infants i joves.
Article 6. Ingressos
Els ingressos es generaran mitjançant:
La venda i descàrrega de l’aplicació.
Compres dins l’app (per exemple, accés premium a guies, tours, etc.).
Publicitat d’empreses locals i sostenibles.
Col·laboracions amb entitats públiques i privades.
Subvencions o ajuts per a projectes de medi ambient i sostenibilitat.
Capítol III – Persones sòcies
Article 7. Tipus de persones sòcies
Podran ser sòcies de treball els alumnes de 4t d’ESO del Col·legi Monti-sion que cursin l’assignatura d’Economia i Emprenedoria.
Article 8. Drets i deures
Les persones sòcies tenen dret a participar en l’activitat econòmica, en les decisions de l’assemblea general i en la distribució d’excedents. Han de complir amb els acords socials, participar en la vida de la cooperativa i actuar d’acord amb els valors de sostenibilitat i respecte ambiental.
Capítol IV – Òrgans de govern
Article 9. Òrgans socials
Els òrgans de govern són:
L’Assemblea General, com a màxim òrgan sobirà.
Capítol V – Règim econòmic
Article 10. Capital social
El capital social inicial mínim serà de 100 €], i estarà format per les aportacions dels socis. Les aportacions poden ser dineraries o en espècie.
Article 11. Excedents
Els excedents es podran destinar a:
Reforçar els fons obligatoris (reserva, educació i promoció).
Repartir una part entre les persones sòcies segons la seva participació.
Finançar nous projectes ambientals o de recerca.
Capítol VI – Dissolució i liquidació
Article 12. Dissolució
La cooperativa es dissoldrà per acord de l’assemblea general al finalitzar el curs 2024/25 o per les causes previstes en la legislació vigent. Els béns restants, si és que n’hi ha, es destinaran a una entitat sense ànim de lucre de finalitats ambientals similars.