1r Primària

Aquest és el blog de la classe de 1r de primària on, durant tot el curs, podreu trobar:

MACBA

Ens ho hem passat molt bé al museu. Mireu totes les activitats que hem fet!

PROPOSTES D'ACTIVITATS A CASA

VISITA TMB (transports metropolitans de Barcelona)

Vam visitar l'estació de metro de Sant Martí i vam gaudir d'una visita guiada per conèixer el funcionament, les normes de convivència, l'entorn i els elements existents. També vam fer un petit viatge a Bac de Roda.

Ens va agradar moltíssim!

ESMORZAR SALUDABLE

Com ens agrada la fruita de color groc!

JORNADA DE LLENGÜES MATERNES

El dia 21 de febrer vam celebrar el Dia Internacional de la Llengua Materna amb l'objectiu de promoure la diversitat lingüística i l'educació multilingüe.

A primera hora del matí ens vam tornar a trobar amb els nens i les nenes d'I5 i vam fer rodolins.

Després d'esmorzar, vam fer tallers amb altres escoles i Instituts del barri. Sabeu que el Tangram és un trencaclosques d'origen xinès?

TROBADA CONJUNTA

Avui hem anat a la classe d'I5 per conèixer a tots els nens i a totes les nenes. També hem pogut compartir una estoneta de lectura i joc. Ens ha agradat molt la companyia. Repetirem!

CARNAVAL

PER CARNAVAL TOT S'HI VAL!

ELS ANIMALS

El dijous 1 de febrer va venir a la nostra classe una voluntària de l'ONG ADDA per explicar-nos que havíem de respectar a tots els animals i vetllar pel seu benestar.

DIA DE LA PAU I LA NO-VIOLÈNCIA

El dia 30 de gener va ser el Dia Internacional de la Pau i la No-violència i vam aprofitar per treballar valors com la tolerància, la solidaritat, el respecte, la no-violència i la pau.

No n’hi ha prou amb parlar de pau. Un ha de creure en ella i treballar per aconseguir-la.

Eleanor Roosevelt

ESMORZAR SALUDABLE

El dimecres 24 de gener tot l'alumnat i equip educatiu vam portar per esmorzar una fruita de color vermell.  Aquesta és una bona oportunitat per sensibilitzar la necessitat d'adquirir hàbits saludables.

PUNT VERD MÒBIL ESCOLAR

El dimarts dia 23 de gener vam rebre la visita d'un servei de recollida selectiva de residus.  Va ser una bona ocasió per sensibilitzar sobre la importància de les nostres actituds quotidianes a l'hora de desfer-nos dels residus especials que generem a casa i a l'escola.

HIVERN

A l'hivern,

el millor amic

és un bon abric.

TEMPS D'ART (ARTS ESCÈNIQUES i DANSA)

Aquest trimestre hem començat el projecte temps d'art amb la Mònica que és l'artista que ens acompanyarà en aquest procés de creació i descoberta.

PROPOSTES VACANCES D'HIVERN

TIÓ DE NADAL

Ja fa uns dies que el tió va arribar a l'escola. El vam tapar i li vam donar menjar fins que es va fer una mica més gran.

Ahir li vam cantar cançons i ens va cagar un estoig amb llapis de colors.

CONCERT D'HIVERN

Hem fet el nostre propi concert i també hem pogut veure en directe com canten els altres cursos de l'escola en companyia dels nens i nenes d'I3.  A més hem aprofitat per compartir dibuixos i jugar una estoneta. Ha estat genial!

PATGE

Va venir a l'escola el Patge Reial i li vam poder donar les nostres cartes.  Va ser una tarda molt màgica!

TALLERS MATEMÀTICS

Al novembre vam iniciar els tallers intercicles que consisteixen en la interrelació de diferents infants del mateix cicle educatiu (1r i 2n) entorn quatre propostes d’activitat variades.

Afavoreixen l’aprenentatge cooperatiu, estimulen l’autonomia i desenvolupen les capacitats manipulatives i intel·lectuals respectant sempre el ritme maduratiu de l’alumne/a.

Aquesta metodologia global i vivencial, permet que l’alumnat sigui actiu i protagonista en el seu procés d’aprenentatge.

BALLADA D'ESCOLES

Avui hem celebrat la ballada d'escoles com a inici de la festa major del barri de Sant Martí.

TARDOR

Aprenem dites, poemes, pintem, cantem i ballem cançons, tastem fruites i fruits de temporada, compartim somriures i abraçades.

BIBLIOTECA

Per celebrar el Dia Internacional de les Biblioteques hem anat a la Biblioteca Gabriel García Márquez. Aquesta biblioteca ha guanyat el premi a la millor biblioteca pública del 2023 entre altres premis.

Ara que l’alumnat ja coneix aquest espai confortable per llegir, i saben que els divendres a la tarda poden anar a jugar amb jocs de taula, és el moment de fer-se el carnet de biblioteca per gaudir en família d’aquestes oportunitats.

També hem aprofitat per conèixer els semàfors en homenatge a Francisco Ibáñez, creador de Mortadelo i Filemón.

MÈTODE CIENTÍFIC

El dijous 19 d’octubre vam rebre la visita d’una científica a l’aula i vam gaudir molt experimentant.

PIANO

El dimecres 4 d'octubre vam fer la sortida al Centre Cívic de Sant Martí, on ens van ensenyar a tocar el piano de cua.  Ens ho vam passar molt bé!

CIM D'ÀLIGUES

La sortida al Cim d’Àligues a Sant Feliu de Codines ha estat molt interessant i hem après molt sobre les aus rapinyaires.

Primer hem fet una visita guiada a la zona de gàbies on ens han explicat les característiques i peculiaritats d’aquests magnífics ocells. Més tard, hem passejat per l’entorn per observar les plantes i els animals representatius del bosc Mediterrani.

Finalment, ha arribat el moment més esperat de la sortida: el vol en llibertat de diferents rapinyaires del centre.

Hem gaudit molt d’aquesta experiència!