Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència
El 19 de maig vam anar tota la classe de sortida a un lloc molt poc conegut pels habitants de Barcelona i els seus voltants: l'ECO PARK.
Aquesta fàbrica és poc coneguda tot i ser el lloc on va tota la brossa que consumim les persones.
És el lloc on se separa la brossa en pes i forma i on es cremen els residus per fer-los fora.
La sortida constava d'una activitat o taller i d'una visita guiada per les instal·lacions. L'Anna, la nostra guia, ens va fer l'activitat on ens posàvem en grups i havíem de tirar un dau on cada cara tenia un tema sobre el consum, els residus,... i cada tema que ens tocava, havíem de respondre una pregunta. Si la responies bé, et quedaves els punts que resultaven ser lletres per quan acabéssim totes les preguntes, muntàvem les lletres i teníem una frase:
ALERTA! ELS BONS PLANETES SÓN DIFÍCILS DE TROBAR!
Després, ens va fer la visita guiada on vam passejar per les instal·lacions i vam poder veure el funcionament de les màquines i el recorregut dels residus per arribar al crematori.
Una curiositat que ens van dir és que és millor cremar els residus abans que deixar-los dins de la terra perquè es desfacin amb el pas del temps. Vam fer moltes fotografies i en compartirem moltes amb vosaltres!