Tasques d'estiu 2022
Si has suspès, has de fer obligatòriament les tasques que se't demanen.
· Si has estat qualificat amb un NA o un AS de l’assignatura, hauràs de realitzar les tasques següents: a partir d’una visita cultural que hagis fet aquest estiu, hauràs d’elaborar diversos textos que hi tinguin relació. En primer lloc, escriu-ne un reportatge d’estil periodístic. En segon lloc, dissenya’n un itinerari cultural amb fotografies, il·lustracions i mapes. Finalment, redacta un text argumentatiu adreçat al teu institut en què proposis aquesta sortida per al curs vinent. En tots els casos, pots adoptar-hi el format més atractiu, incloent-hi fotografies, imatges, dibuixos, etc.
· De manera voluntària, tots els alumnes de l’assignatura podran triar una d’aquestes lectures per escriure’n una petita ressenya, d’unes vint línies, en què incloguin l’opinió personal i la valoració de l’obra. També en aquest cas, la feina lliurada al setembre es tindrà en compte en la primera avaluació del curs següent:
a) Albert SÁNCHEZ-PIÑOL, Victus, Ed. La Campana.
b) Josep-Lluís BADAL, Els llibres d’A. Ed. La Galera.
c) Edgar A. POE, L’escarabat d’or. Els crims del carrer Morgue. Ed. Vicens Vives.
d) Maria Aurèlia CAPMANY, Quim/Quima, Ed. Males Herbes.
e) Robert Louis STEVENSON. El cas misteriós del Dr. Jekyll i Mr. Hyde. Ed. Barcanova
f) Sherman ALEXIE, Xaval Gras es menja el món. Ed. de 1984.
Alumnat de QA: Propostes d'estiu i lectures
Les activitats són obligatòries pels alumnes que han acabat amb un NA a la matèria del curs anterior.
Instrucciones (cliqueu)
ACTIVIDAD: CUADERNO DE VACACIONES
ISBN978-84-489-4208-3 Cuaderno de verano Lengua castellana 4º ESO
LECTURAS ACONSEJADAS
- La mirada de los ángeles Camilla Läckberg MAEVA Ediciones Colec. EMBOLSILLO (misterio)
- El hostal de las ilusiones Debbie Macomber MAEVA Ediciones. Colec. EMBOLSILLO (romántica)
- Entre dos lunas Sharon Creech. Edit. NOGUER Colec. Narrativa Juvenil.
- Vida de un bribón Wilkie Collins. Edit Eneida. Colec. ConFABULAciones. (picaresca)
Els alumnes que han obtingut un NA o un AS han de fer aquest quadern de reforç que hauran de presentar el curs vinent.
KEY REVISION 4. Editorial Macmillan E.L.T. ISBN 9780230024083
Els alumnes que han obtingut un AN o un AE poden fer diferents activitats.
-La primera proposta és fer una lectura de les proposades i omplir la fitxa de lectura.
Et proposem llegir un reader de l'editorial que vulguis adequat al teu nivell (el llibre de lectura ha d'estar graduat de primer a quart de la ESO) i omplir aquesta fitxa que hauràs de fer sobre aquest llibre.
T'enllacem una web amb recomanacions de 20 llibres per cada nivell (A1: beginner, A2: elementary, B1: Lower Intermediate Level , B2: Intermediate Level , C1: Upper Intermediate Level ): https://elblogdeidiomas.es/20-libros-de-lectura-en-ingles-nivel-a2/
i https://trucoslondres.com/aprender-ingles/libros/leer-ingles/
-També podeu fer un blog d’estiu en format digital fent un recull de fotografies de les activitats amb una breu explicació d’allò que heu fet.
- Una altra proposta és explicar una història (de misteri, romàntica, de terror...) utilitzant fotografies. S’ha d'editar les imatges per fer-ne una tira còmica. Un cop acabat, cal afegir els textos que diuen els diferents personatges.
Pels que heu de fer batxibac Feina d'estiu
Et proposem fer el quadern d'estiu de matemàtques de 4t d'ESO de l'editorial Barcanova. Isbn: 9788448940225
És molt important que en grups d'amics, la família... juguis a jocs de taula. Te'n suggerim uns quants:
Red 7 Set Ubongo Ubongo mini Hanabi El rei de los dados Rummikub Katamino Ricochet robots
Si t'agrada llegir:
Títol: El hombre anumérico
Autor: John Allen Paulos
Editorial: Tusquets
Si has suspès l'assignatura, has d'entrar a aquesta web i seguir les instruccions que se t'indiquen.
Aquest dossier és recomanable per a aquells alumnes que facin un batxillerat científic/tecnològic.
A més proposem a tots els alumnes algunes activitats i experiments que podeu realitzar aquest estiu i que tenen molta ciència! Podeu compartir amb el vostre professor aquelles activitats que us hagin resultat més estimulants i que us hagin sorprès.
Entra en aquesta web per veure totes les propostes que et fem per l'estiu
Aquest estiu aprofita per fer esport a l'aire lliure, camina, corre, salta, patina, ves amb bicicleta, neda i balla!. Gaudeix de la natura!!
Si has suspès o vols repassar, tens la informació al web classiquespauvila.
Molt recomanat pels que heu suspès o heu tret un AS. Voluntari per la resta.
1) “Acostat al Museu de la ciència i la tècnica de Terrassa”
Ves a visitar el museu de la ciència i la tècnica de Terrassa amb la família. Visita totes les instal·lacions, però sobretot no et deixis l'exposició anomenada: "Energeia" (Experiències pràctiques i interactives sobre l'energia ). L’objectiu és prendre notes i filmar vídeos o seqüències per poder confeccionar i muntar un petit documental que expliqui i reculli el més important del que has vist a l'exposició sobre les energies. Pengeu el vídeo al youtube o al vostre drive i passeu l'enllaç al professor/ra.
2) Propostes de treball (muntatge o construcció).
De les propostes de treball que trobaràs al següent enllaç cal que triïs una, la facis i la presentis al tornar al Setembre.