Tasques d'estiu 2022
Si has suspès, has de fer obligatòriament les tasques que se't demanen.
Si has estat qualificat amb un NA o un AS de l’assignatura, hauràs de fer un petit treball d’escriptura i reflexió. Tria, durant deu dies diferents, una notícia del diari que et sembli interessant. Retalla-la, enganxa-la en un full i tot seguit comenta-la des del teu punt de vista amb un text d’unes deu línies. És important que cada dia n’escullis una de seccions diferents (Política, Esports, Societat, Cultura, etc.) Pots fer-ho en una llibreta o bé en fulls en blanc, i et suggerim que deixis anar la creativitat pel que fa a la presentació formal i els suports visuals (fotografies, imatges, dibuixos...). La presentació d’aquesta feina tindrà efecte en la qualificació de la primera avaluació del curs següent.
Si has estat qualificat amb un AN o AE es recomana fer aquesta proposta, o una part, per tal d'exercitar l'escriptura creativa, la planificació d'un treball i la competència expressiva.
De manera voluntària, tots els alumnes de l’assignatura podran triar una d’aquestes lectures per escriure’n una petita ressenya, d’unes vint línies, en què incloguin l’opinió personal i la valoració de l’obra. També en aquest cas, la feina lliurada al setembre es tindrà en compte en la primera avaluació del curs següent:
a) Henning MANKELL, El gos que corria cap a un estel. Ed. Columna-Jove
b) Benjamin Alire, ARISTÒTIL I DANTE DESCOBREIXEN ELS SECRETS DE L'UNIVERS. Ed. L'altra Tribu.
c) Jules VERNE, Viatge al centre de la terra. Ed. Edebé
d) Àngel BURGAS, L’anticlub. Ed. La Galera
e) Mary Rodgers, Quin dia tan bèstia! Editorial L’Altra Tribu
f) Jennifer CHAMBLISS BERTMAN, El codi indesxifrable. Ed. Estrella Polar
Per als alumnes d'aula oberta: Diari d’estiu. En format paper o digital. Per elaborar el teu diari d’estiu el pots construir en un quadern fet a mà amb dibuixos, fotografies i textos, o pots decidir fer-lo amb ordinador. Pots fer-ho amb el padlet o altre eina que dominis. Pots enganxar entrades o tiquets de les activitats que es realitzis, comentar els jocs de l'estiu o les pel·lícules i les lectures que realitzin durant l'estiu. També incorporar la teva cançó de l’estiu. Durant el teu diari, hauràs de reflexionar sobre allò nou que vas incorporant, i per tant, tindràs unes preguntes que et convidaran a reflexionar. Consulta les orientacions a la pàgina d'aula oberta: Diari d'estiu AO
Instrucciones (cliqueu)
Les activitats són obligatòries pels alumnes que han acabat amb un NA a la matèria del curs anterior.
La medalla Andreu SOTORRA, Ed. Cruïlla. Vaixell de Vapor Vermell.
La sombra del gato y otros relatos de terror. Concha López Narváez. Edit. Alfaguara Juvenil
No le digas que que aún la amo. Blanca Álvarez. Edt. Cuatrovientos. Col. Narrativa Juvenil
Eclipse de sol. Albert Lijanov. Edit. SM. Colec. Barco de Vapor.
Huye sin mirar atrás. Luís Leante. Edit. Edebé (Premio de literatura juvenil 2016)
Héroes. Jutta Richter. Edit. Lóguez
Mi hermano persigue dinosaurios. Giacomo Mazzariol. Edit. Nube de tinta
ACTIVIDAD: CUADERNO DE VACACIONES
ISBN: 978-84-489-4206-9 Cuaderno de verano Lengua castellana 2º ESO
Els alumnes que han obtingut un NA o un AS han de fer aquest quadern de reforç que hauran de presentar el curs vinent.
KEY REVISION 2. Editorial Macmillan E.L.T. ISBN 9780230023963
Els alumnes que han obtingut un AN o un AE poden fer diferents activitats.
-La primera proposta és fer una lectura de les proposades i omplir la fitxa de lectura.
Et proposem llegir un reader de l'editorial que vulguis adequat al teu nivell (el llibre de lectura ha d'estar graduat de primer a quart de la ESO) i omplir aquesta fitxa que hauràs de fer sobre aquest llibre.
T'enllacem una web amb recomanacions de 20 llibres per cada nivell (A1: beginner, A2: elementary, B1: Lower Intermediate Level , B2: Intermediate Level , C1: Upper Intermediate Level ): https://elblogdeidiomas.es/20-libros-de-lectura-en-ingles-nivel-a2/
i https://trucoslondres.com/aprender-ingles/libros/leer-ingles/
-Una altra opció és fer activitats de la web agendaweb.org de les quals se n’ha de guardar testimoni fent captures de pantalla o bé impressions en paper.
-També podeu fer un treball sobre la película, saga o sèrie de televisió que més us agrada. En format pòster o bé en format digital, com una presentació multimèdia. S’haurà de recollir la composició del repartiment d’actors i actrius, la biografia dels que més us agradin, una breu explicació de l’argument i també la vostra opinió personal, destacant què és el que heu trobat més interessant o el que no us ha agradat.
Us proposem fer una lectura en línia:
Aquí teniu l'àudio per escoltar el llibre: (cliqueu)
Et proposem fer el dossier d'estiu.
És molt important que en grups d'amics, la família... juguis a jocs de taula. Te'n suggerim uns quants:
Red 7 Set Ubongo Ubongo mini Hanabi El rei de los dados Rummikub Katamino Ricochet robots
Si t'agrada llegir, et recomanem:
Títol: El señor del cero
Autor: Mª Isabel Molina
Editorial: Alfaguara
Si has suspès l'assignatura, has d'entrar a aquesta web i seguir les instruccions que se t'indiquen.
Aquest estiu estigues molt atent al què passa al teu voltant. Veuràs que hi ha molta química i molta física. Et proposem algunes idees que pots posar en pràctica. Aquells que heu suspès la matèria compartiu amb el vostre professor aquelles activitats que hagueu realitzat.
T'aniria bé fer aquestes activitats Materials
Indicacions relacionades amb les pel·lícules que s'han comentat. Qüestionari
Aquest estiu aprofita per fer esport a l'aire lliure, camina, corre, salta, patina, ves amb bicicleta, neda i balla!. Gaudeix de la natura!!
Si heu suspès la final o heu tret un AS, heu de fer les tasques que s’indiquen en aquest document.
Molt recomanat pels que heu suspès o heu tret un AS. Voluntari per la resta.
1) “Acostat al Museu de la ciència i la tècnica de Terrassa”
Ves a visitar el museu de la ciència i la tècnica de Terrassa amb la família. Visita totes les instal·lacions, però sobretot no et deixis l'exposició anomenada: “El transport”- Col·lecció d'automòbils, camions, motors, avions, motos i bicicletes que mostra el mNACTEC que ens permet fer un trajecte per la història del transport des dels seus inicis fins als nostres dies.
L’objectiu és prendre notes i filmar vídeos o seqüències per poder confeccionar i muntar un petit documental que expliqui i reculli el més important del que has vist a l'exposició sobre les energies. Pengeu el vídeo al youtube o al vostre drive i passeu l'enllaç al professor/ra.
2) Activitats del llibre digital.
De les activitats que trobaràs en el següent enllaç cal que triïs dos, les facis i les presentis al tornar al Setembre.
3) Proposta de treball (muntatge o construcció): Motor elèctric elemental
Cal que facis la proposta de treball i la presentis al tornar al Setembre. Instruccions a l'enllaç.