Quan el rellotge marqui les 20:32 h i el Sol s'apagui del tot, viureu una sèrie de fenòmens naturals brutals que no oblidareu mai:
L'anell de diamant: a mesura que la Lluna tapi gairebé del tot el Sol, només en quedarà un fil de llum i es començarà a veure una tènue brillantor al voltant del disc. Just uns segons abans de l'ocultació total, aquest últim punt de llum solar directa crearà l'efecte visual d'un "anell de diamants".
Les perles de Baily: just uns segons abans que el Sol es tapi del tot (i de nou quan torni a sortir), la llum solar es filtrarà a través de les muntanyes i cràters de la Lluna. Això fa que la línia de llum es trenqui i es converteixi en una filera de punts brillants que semblen un collaret de perles incandescents flotant a l'espai.
La corona solar: un cop l'anell s'apaga, apareix l'atmosfera exterior del Sol (que normalment és invisible per la seva potència lluminosa) brillant com un cabell blanc de plasma al voltant del cercle negre de la Lluna.
Falsa nit: el cel canviarà de color de cop cap a un blau fosc o lila intens. Es farà tan fosc que podrem veure estrelles i planetes en ple dia!
Descens tèrmic: en ple estiu, notareu com la temperatura cau bruscament uns quants graus en qüestió de segons perquè ens quedarem sense radiació solar directa.
Confusió animal: la natura es tornarà boja per un moment. Els ocells deixaran de cantar de cop i aniran a dormir creient que ja és de nit, mentre que els animals nocturns es començaran a despertar desorientats.