Lectures recomanades
3r i 4t d'ESO i FPB
3r i 4t d'ESO i FPB
Igual que als llibres anteriors, en aquesta novel·la Eloy Moreno, un dels autors més llegits i estimats, reivindica i lluita per valors importants a la nostra societat, sempre a través d'una trama plena d'enigmes i sorpreses. Aquesta vegada, l'autor ens parla de la diferència i la normalitat, dos conceptes que, potser, no estan representats com el lector espera.
Sis joves són convidats a participar en la prova experimental de VENARI, un misteriós videojoc de realitat mixta del qual ningú ha sentit a parlar. Aïllats en un poble abandonat que marca el recinte del joc, s'hauran d'enfrontar com caçadors a perilloses criatures virtuals concebudes per una IA. Ara bé, aviat VENARI mostrarà la seva part més fosca i ells descobriran, massa tard, que no són allà per competir, sinó per fer de preses. Quan la partida comença, ja no hi ha marxa enrere.
Què cal per arribar a ser una influencer? Primer de tot, desitjar-ho. Després, apostar per això. Llavors mantenir-se. I per descomptat acceptar les regles. #LaPassiónDeSer #NingúMatura #ArribarDaltDeTot #LaRealitatNoReal #QueVolenDeMi #OnSónElsAmics #DiversióAl1000% #EmMenjoElMón #BuscoElMeuCamí 412,325 M'agrada
La Marta ha desaparegut, i els seus amics de l’institut comencen a rebre missatges amenaçadors: si no expliquen el seu secret més vergonyós, la Marta ho pagarà car. El misteri sembla que estigui connectat amb la mort de la Júlia, que es va ofegar accidentalment un any abans. Qui és l’autor del xantatge i per què ha segrestat la Marta? I sobretot, què va passar exactament amb la Júlia?
En Joel té tretze anys i vol fugir del poble on viu, al nord de Suècia. La nit que cau la primera neu es fa tres propòsits solemnes: abans que acabi l'any vol veure el mar i una noia despullada; a més, vol arribar als cent anys. Es llança amb determinació i enginy a fer realitat aquestes promeses, de les quals la segona és la que resultarà més senzilla...
Un llibre que us deixarà glaçats! Un grup d'amics aprofitaran les vacances de Nadal per entrar d’amagat al seu institut. L’excusa serà enregistrar un curtmetratge de terror i passar-s’ho bé. No sospiten, però, que una gran nevada els complicarà els plans. Mentre es fa fosc, dubtaran si estan del tot sols o si les llegendes més esgarrifoses poden convertir-se en realitat.
En Ghost vol ser el corredor més ràpid dels equips de secundària de la seva ciutat. Però no ha corregut sempre per guanyar. Tot va començar quan era petit i el pare el va perseguir, a ell i a la mare, apuntant-los amb una pistola per tot el barri. Des d’aleshores, en Ghost ha crescut esquivant els cops de la vida que l’han volgut frenar. Fins que l’entrenador Brody, un exmedallista olímpic, veu en ell un autèntic diamant en brut. I ara, aconseguirà guanyar la cursa per a la qual es prepara? O el vencerà el seu passat?
El Sunny és així: brillant. Sempre té un gran somriure i un comentari agradable a la boca. És el xaval més esbojarrat dels Defenders, l’equip d’atletisme de l’institut. També és el més ràpid en la mitja distància. Però la seva vida no sempre ha estat brillant. El Sunny és un assassí. O almenys això és el que ell es pensa. La seva mare va morir mentre el portava al món. I de la manera que el tracta el seu pare no és estrany que se’n senti culpable. Ell li ha inculcat que ha de córrer com ho va fer la seva mare. Però el Sunny detesta córrer i competir contra els seus amics. I no tardarà a adonar-se que, en la vida, guanyar no és sinònim d’arribar primer.
Un testament misteriosament destruït, una tassa de cafè esmicolada, una taca de cera d'espelma a terra, un sobre vell, un parterre de begònies acabades de plantar... Aquests eren els detalls, aparentment desvinculats, que envoltaven l'assassinat de la milionària Emily Inglethorp, la mestressa de la mansió de Styles. Per a la majoria eren detalls insignificants, però eren prou intrigants per alimentar la curiositat del detectiu Hercule Poirot, qui haurà d’utilitzar totes les seves armes per arribar al fons del seu primer cas literari.
Amb El misteriós cas de Styles, Agatha Christie, l'escriptora de novel·les de suspens més universal, iniciava la sèrie d'obres protagonitzades pel detectiu belga Hercule Poirot, la minuciositat del qual havia d'esdevenir llegendària.
Amb Els últims dies dels nostres pares, la seva primera novel·la, Joël Dicker ens descobreix la desconeguda història del SOE, una unitat dels serveis secrets britànics creada l'any 1940 que entrenava joves de diferents països europeus per enviar-los després a organitzar les xarxes de la resistència i a realitzar accions de sabotatge i d'espionatge des de l'altra banda de les línies enemigues.
Després de ser reclutats a través de la resistència francesa i de superar un duríssim període d'entrenament per diferents punts d'Anglaterra, nou joves francesos s'infiltren a la França ocupada i aprenen a conviure amb la por, l'enyorança i la mort en una novel·la que parla també de l'amistat, la força del «nosaltres» i el vincle sagrat amb els pares.
Amb un rigorós treball de documentació, Dicker és dels primers d'abordar la història d'una organització que durant molts anys va ser un secret i que va contribuir a les importants operacions que van posar fi a la Segona Guerra Mundial.
¿Quién mató a Andie Bell? Todos creen saber la verdad, pero solo Pippa sabe que están equivocados. Hace cinco años, la estudiante Andie Bell fue asesinada por Sal Singh. La policía sabe que fue él. Sus compañeros también. Todo el mundo lo sabe. Pero Pippa ha crecido en la misma ciudad que ha sido y no lo tiene tan claro... Decidida a desenterrar la verdad, Pippa convierte este asesinato en el tema de su proyecto de final.
Todo el mundo tiene secretos, ¿verdad? Pero, ¿qué serían capaces de hacer para protegerlos?
Simon Kelleger fue demasiado lejos al contarle a todo el mundo, a través de una App, los secretos más íntimos de sus compañeros de clase...
Ahora que Simon está muerto solo queda un gran secreto por desvelar. Tenemos cuatro sospechosos y os proponemos un reto: ¿averiguaréis quién lo asesinó?
Una novela tan impactante hoy como cuando se publicó hace cincuenta años. Una historia emocionante e inolvidable sobre chicos de barrio que luchan por salir adelante. Nadie dijo que la vida fuera fácil. Pero Ponyboy está bastante seguro de que tiene las cosas controladas. Sabe que puede contar con sus hermanos y con sus amigos, amigos de verdad, que harían cualquier cosa por él. Y en lo que respecta a los socs (una violenta banda de pijos rival de los greasers, como lo son él y sus amigos), siempre están dispuestos a armar bronca. Pero una noche alguien lleva todo esto demasiado lejos y el mundo de Ponyboy da un vuelco inesperado
A Hazel y a Gus les gustaría tener vidas más corrientes. Algunos dirían que no han nacido con estrella, que su mundo es injusto. Hazel y Gus son solo adolescentes, pero si algo les ha enseñado el cáncer que ambos padecen es que no hay tiempo para lamentaciones, porque, nos guste o no, solo existe el hoy y el ahora. Y por ello, con la intención de hacer realidad el mayor deseo de Hazel -conocer a su escritor favorito-, cruzarán juntos el Atlántico para vivir una aventura contrarreloj, tan catártica como desgarradora. Destino: Amsterdam, el lugar donde reside el enigmático y malhumorado escritor, la única persona que tal vez pueda ayudarles a ordenar las piezas del enorme puzle del que forman parte...
Durante el periodo nazi en Alemania, un chico llamado Josef sufre continuos golpes y humillaciones, y no puede dejar de preguntarse por qué le tratan de manera distinta a los demás. ¿Se deberá a su aspecto? Nadie, ni siquiera sus padres, quiere responderle. Apasionante novela sobre la persecución de los que, desde un poder totalitario, son considerados diferentes.
Publicada en 1912, La guerra de los botones retrata la encarnizada y divertida rivalidad entre los chicos de dos pueblos vecinos: Longeverne y Velrans. Llena de planes y contraplanes, de asechanzas y emboscadas, de malicias y planchas, de furiosa enemistad y compañerismo, de cruces de insultos e improperios que llevan al lector en volandas, no es el mérito menor de esta obrita de Louis Pergaud el conseguir un retrato inolvidable de una edad que todos reconocemos precisamente por evocarla desde el punto de vista de sus protagonistas, alguno de los cuales todos hemos sido, en mayor o menor medida, una vez.
Deja and Josiah are seasonal best friends. Every autumn, all through high school, they've worked together at the best pumpkin patch in the whole wide world. (Not many people know that the best pumpkin patch in the whole wide world is in Omaha, Nebraska, but it definitely is.) They say goodbye every Halloween, and they're reunited every September 1. But this Halloween is different. Josiah and Deja are finally seniors, and this is their last season at the pumpkin patch. Their last shift together. Their last goodbye. Josiah's ready to spend the whole night feeling melancholy about it. Deja isn't ready to let him. She's got a plan: What if-instead of moping and the usual, slinging lima beans down at the Succotash Hut-they went out with a bang? They could see all the sights! Taste all the snacks! And Josiah could finally talk to that cute girl he's been mooning over for three years . . . What if their last shift was an adventure?
A tour-de-force by New York Times bestselling graphic novelist Gene Yang, American Born Chinese tells the story of three apparently unrelated characters: Jin Wang, who moves to a new neighborhood with his family only to discover that he's the only Chinese-American student at his new school; the powerful Monkey King, subject of one of the oldest and greatest Chinese fables; and Chin-Kee, a personification of the ultimate negative Chinese stereotype, who is ruining his cousin Danny's life with his yearly visits. Their lives and stories come together with an unexpected twist in this action-packed modern fable. American Born Chinese is an amazing ride, all the way up to the astonishing climax.
Huda and her family just moved to Dearborn, Michigan, a small town with a big Muslim population. In her old town, Huda knew exactly who she was: She was the hijabi girl. But in Dearborn, everyone is the hijabi girl.
Huda is lost in a sea of hijabis, and she can't rely on her hijab to define her anymore. She has to define herself. So she tries on a bunch of cliques, but she isn't a hijabi fashionista or a hijabi athlete or a hijabi gamer. She's not the one who knows everything about her religion or the one all the guys like. She's miscellaneous, which makes her feel like no one at all. Until she realizes that it'll take finding out who she isn't to figure out who she is.
Garlic feels as though she’s always doing something wrong. At least with her friend Carrot by her side and the kindly Witch Agnes encouraging her, Garlic is happy to just tend her garden, where it’s nice and safe.
But when her village of vegetable folk learns that a bloodthirsty vampire has moved into the nearby castle, they all agree that, in spite of her fear and self-doubt, Garlic is the obvious choice to confront him. And with everyone counting on her, Garlic reluctantly agrees to face the mysterious vampire, hoping she has what it takes.
After all, garlic drives away vampires…right?
Vous trouverez dans cet ouvrages 25 fables illustrées et adaptées en français facile. Des fables les plus célèbres à d'autres moins connues, vous découvrirez comment La Fontaine se moque de la société française du XVIIe siècle. Chacune de ses histoires courtes, dont les personnages sont souvent des animaux, tel le Lion représentant le roi Louis XIV, sert une morale inspirée par la vie à la cour du Roi-Soleil.
Poil de carotte serait-il le plus mal aimé des enfants du XIX siècle ? Il est entouré d'une mère tyrannique qui le martyrise et d'un père aimant, mais lâche et silencieux ; quant à son frère et sa soeur, ils concentrent sur eux toutes les attentions maternelles. Pour échapper à la souffrance, le petit garçon roux s'invente un monde à lui, peuplé de rêves et de chimères.
Paris, février 2012. Un cadavre est retrouvé dans le canal Saint-Martin. Détail étrange : il est en chaussettes…
Très vite, on apprend que la victime dirigeait une entreprise d’informatique à succès. Et apparemment ses concurrents ne l’aimaient pas beaucoup. Mais au point de le tuer ?
Le lieutenant de police Oscar Tenon déteste les nouvelles technologies. Mais il aime les défis ! Pour résoudre cette affaire, il va devoir plonger dans un monde encore plus complexe qu’il ne l’imaginait… Un roman policier plein d’humour dans le milieu fermé des génies parisiens de l’informatique.
Iris n'est pas venue au rendez-vous , dans le café de Montparnasse à Paris, et François ne comprend pas. Explications par mail. Peu à peu, elle avoue, elle était bien là, mais ne s'est pas montrée, préférant voir sans être vue. De message en message, elle lui raconte son existence toujours menée dans l'ombre, en marge des vrais choix, des vrais engagements.
Quand on a toujours vécu ainsi, est-il possible de changer ?
Un roman qui parle de la solitude, des difficultés à se faire une place dans une société en crise, et de la quête, malgré tout, d'un possible bonheur.