A continuació trobareu lectures en format pdf que vos podeu descarregar i llegir als vostres dispositius.
Lectures en llengua catalana
Una important multinacional cerca executiu d'alt nivell, i quatre candidats han superat la preselecció i són a la fase final. Fins on estan disposats a arribar per aconseguir la feina? Quins són els seus límits morals? La delirant selecció els enfrontarà en un combat de sentiments, ambicions i enveges, en el límit de la realitat i la ficció, la veritat i la mentida. Galceran ens proposa una divertida radiografia de les tensions i els conflictes del món laboral i de la competitivitat de la societat contemporània en una obra de teatre que ha estat un èxit clamorós.
Raquel és una noia de 17 anys intel·ligent i sensible, amb un alt esperit crític. Té dos problemes,però; no estima la seva família i no s'agrada ella mateixa.
Un cop reclòs al camp d'extermini d'Auschwitz, en Daniel, un luthier jueu, amaga als nazis el seu ofici. Per sobreviure els diu que és fuster, una feina amb una utilitat pràctica que li permet resistir les condicions de vida infrahumanes i ajornar així la seva probable «eliminació». Gran aficionat a la música clàssica, el comandant del camp descobreix la veritable professió d'en Daniel i aleshores el sotmet a una prova: li haurà de construir un violí que tingui un so perfecte. El lutier comença l'obra, però no es pot ni imaginar el càstig si no compleix bé el sinistre encàrrec.
Dos nois molt joves, l'Alba i en Dídac, són els únics supervivents en un planeta pràcticament destruït. En ells dos s'acaba un món i en comença un de nou, en què hauran de lluitar per preservar el coneixement que els ha deixat el passat i establir les pautes per construir un futur en el qual la humanitat no sigui una amenaça per a si mateixa.Mecanoscrit del segon origen, publicada el 1974 i constantment reeditada des d'aleshores, s'ha convertit sens dubte en una de les novel·les catalanes més llegides de tots els temps. Tres generacions de lectors, com a mínim, han estat marcades per aquesta obra emblemàtica, en què es combinen magistralment ciència-ficció, aventura, novel·la de formació i novel·la d'amor. Tot un clàssic contemporani.
Morir: set històries independents que culminen amb la mort d'un dels protagonistes. Un director de cinema que vol sortir del sotrac creatiu. Un heroïnòman que no es resisteix a la droga. Una nena que s'ofega amb els ossos del pollastre. Un malalt que no arriba al botó d'alarma de l'hospital. una histèrica que s'atreveix amb pastilles i Agua del Carmen. Un jove motorista aixafat per la policia. un executiu víctima d?un assassí a sou. No morir: Les set història s'encadenen, en clau d'humor, en una de sola: ningú no mor i tots els personatges tenen relació entre ells. És una segona oportunitat del destí o només les elucubracions d'un director de cinema àvid d'un bon tema per a la nova pel·lícula?