Les activitats que trobareu a continuació us ajudaran a decidir quin tipus de joc voleu crear, quins elements necessiteu i quines normes el faran divertit i interessant. Definiu l'objectiu del joc i assegureu-vos que fomenti la participació i el pensament.
Un estudi de mercat és una investigació que té com a objectiu la recerca, recollida i anàlisi d'informació relativa a un mercat, i que se centra en aspectes com la definició d'aquest mercat, l'anàlisi de l'oferta i la demanda, els preus, els canals de distribució, l'anàlisi de la competència o les necessitats dels consumidors.
En el rànquing següent trobareu un munt de jocs. Cal que escolliu 4 jocs, poseu la seva imatge, nom i expliqueu per què l'heu escollit, en l'espai següent.
Virus
Motiu per ser escollit: Hem escollit aquest joc perquè és molt divertit el seu tema de joc
UNO
Motiu per ser escollit: és un joc clàssic i divertit.
Fantasma Blitz
Motiu per ser escollit: Perquè és molt divertit.
Dobble
Motiu per ser escollit: Perquè es pot jugar amb molta gent i és molt divertit.
Anem a conèixer els elements que formen part d'un joc: mecàniques, dinàmiques, narrativa i components.
La NARRATIVA és la història del joc, l'argument, els personatges ... i els possibles reptes que han des superar els personatges.
Les MECÀNIQUES són el conjunt de normes que governen i guien les accions del jugador i com aquest interactua amb el joc.
Les DINÀMIQUES són els patrons de com es relacionen els jugadors entre ells, i amb el propi joc.
Els COMPONENTS són les peces i materials del joc.
Fixa't en l'exemple que tens a continuació.
Nom: Catan
Número de jugadors: 3-4 (amb expansions fins a 6).
Edat recomanada: a partir de 10 anys.
Durada: 60-90 minuts.
Objectiu: Ser el primer a aconseguir 10 punts de victòria.
Narrativa: L’illa de Catan representa un nou territori per colonitzar, i cada jugador és un colonitzador que busca establir-se i prosperar.
Mecànica: Competir, gestionar els recursos, llençar daus i construir.
Dinàmica: Individual, negociació, presa de decisions, estratègia.
Components: tauler modular fet d'hexàgons, cartes de recursos, cartes de desenvolupament, fitxes de pobles i ciutats, carreteres, daus, el lladre i cartes de punts de victòria.
Nom: UNO
Número de jugadors: 2-10
Edat recomanada: a partir de 7 anys
Durada: 3-15 minuts
Objectiu: quedar-se sense cartes a la mà, avisant amb la paraula “UNO” quan només queda una carta per jugar.
Narrativa: el joc consisteix a competir amb els altres jugadors fins a quedar-se sense cartes.
Mecànica: desafiar, competir
Dinàmica: acceptació, escolta activa
Components: cartes
Nom: Dobble
Número de jugadors: 2-8
Edat recomanada: de 6 endavant
Durada: 10 minuts
Objectiu: trobar el símbol que es repeteix entre les dues cartes i guanyar
Narrativa: En Dobble, sempre hi ha un símbol que es repeteix entre dues cartes. Troba-ho abans que els adversaris i guanya, 55 cartes, cinc jocs ràpids i divertits par 2-8 jugadors.
Mecànica: Competir, percepció
Dinàmica: Individual, estratègia i memòria
Components: cartes
Nom: Timeline
Número de jugadors: 2-8
Edat recomanada: 8
Durada: 15 minuts
Objectiu: ser el primer jugador a quedar-se sense cartes.
Narrativa: ets un historiador de la ciència i has d'ordenar el temps al seu ordre.
Mecànica: ordenar i saber el que passa en el temps
Dinàmica: ordenar cartes en el temps
Components: cartes
Nom: Virus
Número de jugadors: 2-6
Edat recomanada: 8
Durada: 20-30 minuts
Objectiu: aconseguir que el teu cos estigui sa sense cap virus
Narrativa: Ets un científic que se t'ha infectat el cos i has d'aconseguir treure els virus
Mecànica: treure el virus del teu cos
Dinàmica: tenir el teu cos sa
Components: Cartes
Dissenyar un joc des de zero pot ser complicat, però ... i si combinem parts de jocs diferents per crear-ne un de nou?
Us proposem, que cadascú de vosaltres esculli un element diferent de cada joc triat a la tasca anterior. Per exemple, podeu agafar la narrativa del joc 1, la mecànica del joc 2, la dinàmica del joc 3 i els components del joc 4, i a partir d'aquí crear un joc nou.
Aquí teniu un EXEMPLE de combinació d'elements de diferents jocs. Els elements escollits són:
Narrativa: AVENTURA
Mecànica: COL·LECCIONAR CARTES / ELEMENTS
Dinàmica: PARTICIPACIÓ COOPERATIVA
Components: TAULER, CARTES i DAUS
Proposta de joc nou: Els jugadors són exploradors d'una expedició científica que han arribat a un nou territori desconegut. La seva missió és explorar el terreny (revelar peces del tauler), aconseguir els recursos necessaris (col·leccionar cartes) per establir una base segura per la seva comunitat. En el seu viatge trobaran terrenys per explorar i fenòmens naturals inesperats (daus). L'èxit de la missió dependrà de com gestionin els recursos trobats, la seva capacitat de cooperació i les decisions estratègiques que prenguin per sobreviure.
AUTOR/A: Amin
Narrativa: Ets un explorador que ha d'arribar a la seva casa a dalt de la muntanya però i a perills pel camí.
Mecànica: Passar els perills de la muntanya
Dinàmica: Competició per qui arribi primer a la casa
Components: Cartes, personatges i casa
Proposta de joc nou: Supervivencia en la muntanya
AUTOR/A: Marwa el Ghouate
Narrativa: Hi ha un abisme on tu has d'escapar d'ella recordant les cartes principals perquè si no et moriràs i tornaràs al principi.
Mecànica: escapar del forat per anar l'abisme
Dinàmica: en equip, memòria
Components: cartes, personatges i el forat
Proposta de joc nou: Abisme de la mort
AUTOR/A: Valeria
Narrativa: ets un explorador perdut a la selva i has de sortir per evitar els perills que s'amaguen.
Mecànica: agafar cartes i elements que t'ajudaran a escapar
Dinàmica: individual/cooperatiu, negociació
Components: cartes, mapa, caixa
Proposta de joc nou: Escapa de la selva
AUTOR/A: Ghina Mohammed
Narrativa: És un dia solejat i et cau el gelat i ara vas preguntant per diners a la gent perquè no tens.
Mecànica: menjar els gelats que et donen (en cartes)
Dinàmica: individual, en família
Components: cartes (gelats), tauler.
Proposta de joc nou: Gelat perdut
Entre tots, trieu la proposta que més us agrada i expliqueu per què l'heu escollit, i si ha sigut una decisió compartida o si heu hagut discutir molt per arribar a un acord.
AUTOR/A: Amin
Narrativa: ets un explorador que ha d'arribar a la seva casa a dalt de la muntanya però i a perills pel camí.
Mecànica:
Dinàmica: Competició per qui arribi primer a la casa
Components: Cartes, personatges i casa
Proposta de joc nou: Supervivencia en la muntanya
Hem escollit aquesta proposta perquè ...
Els experts diuen que és recomanable deixar per escrit totes les idees que se'ns acudeixen, siguin descartables o no, i més tard ja anar fent la tria i selecció per quadrar-ho tot amb lògica i coherència. Per això, us proposem que aneu pensant i anotant els següents elements que cal definir del vostre joc.
TÍTOL
Supervivència en la muntanya
JUGADORS (número i edat)
2-5
8 anys
Objectiu
(com es guanya)
Arribar a la casa de dalt de la muntanya
Normes
Si no superes un perill Baixàs una casella, però si tens una carta de 2x baixes 2 caselles i agafes una carta.
Nivells / Missions
Sistema de punts
Cada perill si él superas guanyes un punt
Funcionament pas a pas d'un torn
Cada persona té un torn de pas i si et toca una carta de no avançar no avances
Dins el procés de disseny de qualsevol objecte o producte, podem emprar diferents tècniques de dibuix per aconseguir mostrar la nostra idea de forma gràfica, amb l'objectiu de què pugui ser entesa per altres persones i, per tant, que pugui arribar a ser construïda.
Els esbossos són els primers dibuixos i els més senzills que es fan d'una idea. Es caracteritzen sobretot per la falta de detalls i són fets a mà alçada, a pols, sense l'ajuda de cap eina auxiliar de dibuix.
Doneu forma i expliqueu les vostres idees amb esbossos del taulell, de les cartes, de les fitxes.... Feu fotos i pengeu-les aquí sota. Hi ha d'haver dibuixos de tots els membres del grup. Poseu el nom de què és i de l'autor, a sota de cada dibuix.
Què és?
el taulell
Autor: Marwa
Què és?
el taulell
Autor: amin
Què és?
la portada
Autor: amin
Què és?
la caixa
Autor: amin
Què és?
el taulell
Autor: amin
Què és?
el taulell
Autor: valeia
Què és?
les cartes
Autor: amin
Què és?
els camins
Autor: ghina
Val la pena fer una parada de tots els grups per explicar-vos com avancen les vostres idees. Per tant, preparareu una presentació per mostrar als companys, i que alhora ens servirà per ordenar idees, simplificar ... per saber si anem bé.
Aquesta presentació us pot servir de guia. Caldrà que us la prepareu per presentar-la als companys. Recordeu que haureu de parlar tots els membres del grup.
A la presentació oral, el públic haurà de destacar allò que els ha agradat de la proposta i fer algun suggeriment de millora.
Podeu usar Canva o la presentació Google, i després haureu de penjar-la a l'espai que teniu a sota. Recordeu donar permís de lectura a tothom.
Anoteu aquí les idees que us han donat els companys.
Aspectes forts de la proposta (allò que ha agradat):
Que vagi de supervivència i que sigui una muntanya.
Aspectes a millorar de la proposta (idees de millora):
Que hi hagi una ruleta per decidir el camí que agafis.
Què en pensem sobre les ACTIVITATS d'avui:
Què ens han semblat?
Ens ha semblat molt be perque avui hem decidit tot quin joc farem quins materials tot
Diem 3 coses que ens han ajudat a fer avançar el projecte.
La creativitat i coneixament
La motivacio per seguir en
La pluja d'idees que ens ha donat els jocs ja creats
Què en pensem sobre el TREBALL EN GRUP?
Aspectes positius: que ja ens coneixem i tenim més confiança i coneixença l'un de l'altre. Generalment
Problemes que han sorgit i possibles solucions: Que majoritàriament ens enfadem o no ens posem d'acord, però cada vegada estem millorant aquest aspecte.
Recordeu que al final de cada dia cal tornar a publicar el web amb els canvis.