NOVETAT CURS 26-27:
A partir d'aquest curs 26-27 no podràs sol·licitar la beca des de la pàgina del Ministeri d'Educació Formació Professional i Esports del Govern d'Espanya ja que les competències en aquesta matèria han estat transferides a la Generalitat de Catalunya.
Aquest tràmit serveix per demanar uns ajuts (beques) que cobreixin les necessitats específiques dels alumnes per rebre un suport educatiu. Aquests ajuts els convoca el Departament d'Educació i Formació Professional.
Pots rebre diversos tipus d'ajuts, per exemple, pel transport escolar, pel menjador escolar o per assistir a programes específics, entre d'altres.
El tipus d'ajut que rebràs i el seu import dependrà dels ingressos de la teva família, del lloc on visquis i de les necessitats específiques de suport educatiu que tinguis.
Alumnat amb necessitat específica de suport educatiu derivada de:
Discapacitat en grau igual o superior al 25 % associada a necessitats educatives especials.
Trastorn greu de la conducta associat a necessitats educatives especials.
Trastorn greu de la comunicació i del llenguatge associat a necessitats educatives especials.
Trastorn de l'espectre autista (TEA).
Alta capacitat intel·lectual.