La sardana és una dansa popular catalana col·lectiva on ballen homes, dones, nens i nenes agafats de les mans formant una rotllana, i puntejant amb els peus els compassos de la música interpretada per la cobla. El nom pot fer referència tant al ball com a la música.
La sardana és una dansa no excloent, de manera que qualsevol persona i en qualsevol moment del ball pot afegir-se individualment o en parella a la rotllana (llevat que es tracti d'un concurs o una exhibició).
La formació que habitualment interpreta la música de la sardana és la cobla, que en general consta de 12 instruments tocats per 11 músics. Quatre d'aquests instruments (tenora, tible, flabiol i tamborí) són instruments típicament catalans; els altres quatre són més convencionals (contrabaix, trompeta, trombó de pistons i fiscorn).
Els alumnes de cinquè estan aprenent a ballar-la i ho fan realment bé!
Aquest curs l'eix de l'escola és el cinema i pel concert d'hivern tots els alumnes des de P3 a sisè han preparat una cançó d'una pel·lícula.
Pel concert d'hivern d'aquest curs les nenes i nens de cinquè cantaran la versió en català de la cançó de la pel·lícula "Mamma mia". Una cançó del grup ABBA.
La lletra versionada i la gravació és de l'escola Pau Casals del Vendrell.
Tot seguit teniu l'àudio per a que la pugueu cantar i ballar des de casa.
Tot seguit veureu com els nens i nenes de cinquè practiquen els ritmes de negra, corxera i semicorxera amb el seu cos. També han aprés l'esquema formal de la peça que els ha ajudat a preveure les percussions que venien i a tenir més clara l'organització de l'obra.
Si voleu fer-lo vosaltres podeu clickar al vídeo del final ( Lord of the Dance) i començar a practicar.