El procés d’adaptació durant aquesta experiència Erasmus ha estat molt positiu i enriquidor. Al principi tot era nou per a nosaltres: l’empresa, la casa, l’idioma i també la manera de viure del país, però a poc a poc ens hem anat adaptant molt bé.
L’experiència a l’empresa està sent molt bona. Totes les persones són molt simpàtiques, agradables i sempre estan disposades a ajudar-nos. Quan no entenem alguna cosa o necessitem ajuda, ens ho expliquen amb paciència i intenten que ens sentim còmodes en tot moment. Això ha fet que l’adaptació al lloc de feina sigui molt més fàcil i agradable.
A més, ens han fet sentir part de l’equip des del primer dia, i això ens ha ajudat a tenir més confiança i a aprendre molt més ràpidament.
Vivim en una casa compartida amb una família molt amable. La casa és molt gran, espaiosa i còmoda. Jo comparteixo habitació amb una companya, mentre que l’altra companya té una habitació individual a la planta baixa.
Les habitacions són àmplies i estan molt ben preparades, amb escriptoris per treballar i armaris on podem guardar totes les nostres coses còmodament. La família ens ha ajudat molt des del principi i sempre han estat atents amb nosaltres. Ens expliquen tot el que necessitem i intenten ajudar-nos en qualsevol situació.
Encara que a vegades tenim petites dificultats amb l’idioma, sempre acabam entenent-nos d’una manera o una altra, i això també forma part de l’experiència.
L’idioma ha estat un dels reptes més grans, però també una oportunitat per aprendre. Al principi costava una mica entendre algunes paraules o expressions, però amb el pas dels dies hem anat millorant molt. Intentam comunicar-nos com podem i, encara que de vegades hi ha confusions divertides, sempre acabam entenent-nos.
Aquesta experiència ens està ajudant a perdre la vergonya a parlar i a tenir més confiança amb altres idiomes.
La cultura del país és increïble i tot ens sembla molt bonic i interessant. Hem pogut descobrir noves tradicions, menjars típics i una manera de viure diferent de la nostra.
Una de les coses que més ens ha cridat l’atenció és la tranquil·litat de la gent i la manera com gaudeixen del temps amb la família i els amics. També ens agrada molt l’ambient dels carrers, l’arquitectura, els paisatges i la forma en què la gent viu el dia a dia.
A més, aquesta experiència ens està ajudant a obrir la ment, conèixer noves costums i aprendre a adaptar-nos a situacions diferents, cosa que ens farà créixer tant personalment com professionalment.
Momments destacats