Aquesta setmana hem fet una sortida al Camp d’Aprenentatge d’Orient, on hem pogut gaudir de la natura i aprendre moltes coses noves sobre l’entorn i la història de la zona.
Durant l’excursió, vam caminar per un bosc d’alzines i pins, on ens varen explicar la importància d’aquests arbres i com formen part del paisatge i de la vida tradicional de la Serra. També vam conèixer l’ofici del carboner, una feina antiga que consistia a fer carbó vegetal a partir de la llenya, una activitat molt important antigament per a la població.
A més, ens varen contar la llegenda de l’Alzina Gran, una història popular que ens ajuda a entendre millor les tradicions i la cultura del lloc.
Després, vam continuar la ruta fins arribar al Pas de s’Estaló, on ens explicaren com es va construir aquest pas de muntanya i com s’utilitzava antigament per poder travessar zones difícils de la serra.
Va ser una jornada molt enriquidora, en la qual vam aprendre, caminar i gaudir de la natura tots junts. Sens dubte, una experiència molt interessant i divertida!