Recorregut

Palau de la Música Catalana a la Plaça de Sant Pere.

En primer lloc, vam començar el nostre recorregut pel Palau de la Música Catalana, al carrer Amadeu Vives. (A) Nosaltres vam anar-hi en cotxe, però també es pot arribar a l'estació de metro d'Urquinaona i caminar quatre minuts pels Carrers de Sant Pere Més Alt i de les Jonqueres. Vam fixar-nos en l'estructura i la decoració interior i vam fer el mateix a l'interior del Palau. Després vam caminar pel Carrer de Sant Pere més Alt i vam arribar al punt B de la nostra ruta, La Plaça de Sant Pere. Aquest carrer és bastant estret però no tant com els carrers del Barri Gòtic. Tots els baixos dels edificis són locals tancats i amb les persianes grafitejades o entrades a habitatges. Gairebé totes les finestres tenen balcons, decorats amb testos i plantes. Quan vam anar-hi nosaltres, hi havia més gent local que turistes.

La Plaça Sant Pere al Mercat de Santa caterina

Vam arribar a la petita plaça de Sant Pere (B), on vam veure la parròquia de Sant Pere de les Puel·les. Davant de la porta hi havia unes escales on un grup de joves estaven cantant cançons tradicionals catalanes. Vam seguir pel Carrer de Sant Pere més Baix, i ens vam parar a dinar en un Frankfurt i les tres ens vam demanar el mateix, després vam seguir el nostre camí. El carrer ens va semblar una mica estret i ens va sorprendre que hi haguessin tres botigues de marihuana en només un carrer . Després vam girar a mà esquerra pel Carrer del Gener Álvarez de Castro fins a arribar al Mercat de Santa Caterina (C).

Mercat de Santa Caterina al Museo Picasso (Carrer Montcada)

Quan vam arribar al Mercat de Santa Caterina(C), vam veure unes quantes portes, vam entrar per la més gran de totes. Hi havia molta gent i no podíem pràcticament caminar. Una de les primeres botigues era una fruteria, on vam comprar uns batuts de maduixa, plàtan i coco, després vam donar una volta per tot el mercat, però la majoria de botigues estaven tancades. Aleshores vam sortir del mercat i vam anar en direcció al Museu Picasso (D). Vam anar cap a la dreta en direcció al carrer d'en Giralt el Pellice durant uns 7 minuts fins una altra vegada girar a la dreta en el carrer dels Carders, durant uns dos minuts i girar a l'esquerra, passar entre el carrer Princesa i la Placeta d´en Marcus i seguir tot recte pel carrer Montcada fins arribar al Museu Picasso.

Museo Picasso al Carrer dels Sots Tinent Navarro

Vam entrar al pati interior del Museo Picasso i a la botiga de souvenirs. Aquest museu és molt gran i té dos pisos. El primer, on hi ha la botiga, els serveis, i una part del edifici que sembla un castell. Tot és de pedra. Tot i això ens va semblar un edifici molt original per ser un museu. Per accedir al segon pis hi ha unes escales de pedra, però només s'hi pot accedir amb entrada. A dalt hi ha unes sales d'exposició enormes. Hi ha la col·lecció temporal i la col·lecció permanent.

Per anar a la Basílica de Santa María del Mar vam anar pel carrer de Salvador Aulet, Carrer de Manresa, vam girar cap a la dreta pel Carrer de l'Argenteria, i tot recte pel Carrer dels sombrers, on estava la Basílica de Santa Maria del Mar

Carrer dels Sots Tinent Navarro a la Basílica de Santa María del Mar

El carrer Sots Tinent Navarro és una carrer molt estret i fosc degut al color gris dels edificis. Com a la majoria de carrers del Born, hi ha molts locals tancats i pisos amb finestres i balcons. Les úniques botigues que solen estar obertes són fruiteries i comerços de pakistanesos. Com és on hi ha el museu Picasso, hi ha molts grups de turistes i és quasi impossible caminar sense que t'empenyin.

Vam seguir recte pel carrer fins trobar un altre carrer que l'atravessava pel mig que era el carrer de Salvador Adiet, durant uns tres o cinc minuts , el carrer Via Laietana on i havia molta gent amb molts cotxes i també i havien moltes més botigues. Després vam anar pel, Carrer de Manresa, on també vam caminar cinc minuts per arribar fins al carrer de l´Argenteria, on i havia molts més comerços i restaurants, però no vam comprar res, desprès vam girar a la dreta fins arribar al carrer dels Sombreres que i vam caminar uns tres minuts per arribar al nostre proper destí, la Basilica de Santa María del Mar.

Basílica de Santa Maria del Mar al Fossar De Les Moreres

Vam arribar a la basilíca de Santa Maria del Mar (podeu consultar el mapa per obtenir més informació), una església amb grans finestrals construïda amb maons de pedra al Carrer de Santa Maria un carrer també força estret amb un gran nombre de restaurants i bars on prendre alguna cosa. Nosaltres vam entrar en un bar a comprar un aigua ja que teníem set de tant caminar. Vam estar apunt d'entrar a una gelateria però l'Aline ens va recomenar d'esperar-nos a una gelateria italiana que ella coneixia.

Els edificis que envoltaven aquell carrer eren molt alts, més o menys de cinc pisos amb petits balcons per als habitatges. Aquest carrer també portava al Fossar De Les Moreres (Punt H del nostre mapa) una petita plaça amb un monument dedicat als morts del Setge de Barcelona de 1714.

Fossar de les Moreres al Passeig del Born

Guardando…

Vam arribar a la Basilíca de Santa Maria del Mar (podeu consultar el mapa per obtenir més informació), una església amb grans finestrals construïda amb maons de pedra al Carrer de Santa Maria un carrer també força estret amb un gran nombre de restaurants i bars on prendre alguna cosa. Nosaltres vam entrar en un bar a comprar un aigua ja que teníem set de tant caminar. Vam estar apunt d'entrar a una gelateria però l'Aline ens va recomenar d'esperar-nos a una gelateria italiana que ella coneixia.

Vam arribar al Fossar de les Moreres, una plaça al costat de la Basílica de Santa María del Mar. Al costat d'aquesta plaça trobem un monument vermell dedicat als morts durant el setge de Barcelona de 1713 a 1714 i al costat contrari de la Basílica hi ha edificis on viu gent. Els edificis són alts i de tonalitats més clares que les dels altres edifics del Born. En canvi, també tenen finestres i balcons, que sembla característic del edificis d'aquest barri.

Passeig del Born al Antic Mercat del Born

Vam arribar al Passeig del Born que també era molt gran i hi havia molta gent, a la dreta hi havia una gelateria on vam comprar una orxata cadascuna. Ens vam asseure en un banc per descansar, vam trobar molta gent que anava amb bicicleta. Desprès vam seguir recte pel carrer dels Calders, vam girar cap a la esquerra pel carrer de la Ribera, on es suposava que havíem de girar cap al carrer del Comerç però ens vam equivocar i vam seguir recte per un carrer més petit, desprès vam haver de passar per un carrer més petit entre moltes cases petites. Desprès vam girar cap a la esquerra fins el carrer comercial. Vam caminar durant uns dos minuts per arribar a la porta entrada del Antic Mercat Del Born.

Antic Mercat del Born/ CCM

L'antic Mercat del Born i el CCM és el mateix lloc ja que antigament el Centre de Cultura i Memòria era un mercat pels habitants però Felip V va fer enderrocar i enterrar gran part del barri per construir la fortalesa militar de la Ciutadella. Un temps més tard es van descobrir les ruïnes d'aquella part de la ciutat i es va convertir en l'actual museu conegut com el Centre de Cultura i Memòria.

El CCM al Parc de la Ciutadella

Finalment, per anar al Parc de la Ciutadella vam caminar pel Carrer Comercial cap a la dreta, desprès pel Carrer de la Ribera. Vam creuar el Passeig Picasso. El dia que vam fer la nostra ruta, al parc hi havia una mena d'exposició. Hi havia moltes paradetes al llarg del Parc de la Ciutadella que pertanyien a protectores d'animals on es podien fer donacions. També estaven recaptant firmes per renovar el zoo de Barcelona, que està just al costat del Parc. Vam donar una volta per tot el Parc, gaudint dels espectacles dels artistes del carrer i ens vam pujar les tres a les barques. Mentre estàvem pujant, una de nosaltres va perdre l'equilibri i va quedar penjada. Els que treballaven allà van haver d'ajudar-nos. Tot i així, la barca es va enfonsar, i una de nosaltres va caure a l'aigua i es va mullar sencera. Però no direm qui...

El Parc de la Ciutadella va ser el punt final de la nostra ruta i el que més ens va agradar, degut a la nostra caiguda de la barca que va ser molt divertida.