Des de l'inic del curs 2018-2019, el centre disposa de tres xarxes d'àrea local. Aquesta transformació LAN representa una millora important en termes de gestió remota, monitorització d'equipaments, cobertura WiFi a tot el centre, millora de la velocitat, millora de la seguretat, aïllament de xarxes, bloqueig de dispositius, contrasenyes editables i adequació de l'equipament de la xarxa.
1- SSID: gencat_ENS-EDU és una xarxa WiFi oberta destinada principalment als alumnes i usuaris puntuals de la xarxa de l'institut. Cadascuna de les 15 antenes CISCO permet la connexió de més de 200 aparells simultanis.
user: W17011081
password: Gw4k2lp6jn
Aquesta xarxa permet la connexió WiFi d'ordinadors portàtils, tablets i telèfons mòbils intel·ligents.
El centre permet únicament l'ús dels telèfons com a eina de treball.
Seguit tenim un pertit manual de com s'ha de configurar el telèfon per connectar-lo a la xarxa, canviant la identitat i la contrasenya per les que teniu aquí sobre.
2- SSID (ocult): gencat_ENS_ADM és una xarxa pel professorat i personal administratiu del centre, reservada única i exclusivament per a les connexions d'equips plataformats per LT2A. Aquests equips són els que anirà proveint el Departament d'Ensenyament. S'hi accedeix amb la contrasenya gicar (DNI-ATRI).
Per evitar connexions i reconnexions automàtiques, aquesta xarxa té l'SSID ocult, per tant, s'ha de configurar manualment.
3- SSID: eduroam
Aquesta és la xarxa recomanable per connectar-nos amb els nostres propis aparells, si tenim compte xtec. Amb una sola vegada que seguiu aquests passos tindreu xarxa a tots els instituts, escoles, universitats, biblioteques i llocs on hi hagi eduroam d'arreu del món, amb seguretat i velocitat.
És una xarxa de mobilitat mundial que es troba a instituts, escoles, universitats, biblioteques... i per accedir-hi cal estar acreditat. La XTEC participa en el projecte d'Eduroam, donant accés als seus propis usuaris i als usuaris d'altres institucions participants també a Eduroam, mitjançant la coordinació del CESCA (Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya), que realitza l'enllaç tècnic i administratiu entre les diferents institucions participants en el projecte.
Per tal d'accedir al Servei Sense Fils de la XTEC, és necessària la validació amb les credencials d'usuari i contrasenya que ja posseïu d'XTEC.
Així caldrà afegir el domini @xtec.cat per tal d'identificar-nos correctament a la jerarquia mundial eduroam.
Validació: identificador@xtec.cat / contrasenya
Com es fa per connectar-se a eduroam?
PAS 1. (En cas que no hagueu activat el servei eduroam prèviament)
- Activeu el vostre compte XTEC a la xarxa eduroam.
- Seguiu l'enllaç Alta EN LÍNIA al servei XTEC-Eduroam ,
- Ompliu els camps requerits i activeu.
PAS 2.
- Feu click click per escollir el vostre tipus de dispositiu.
- Us apareixerà una pàgina amb els noms dels diferents sistemes operatius de PC, tablet o telèfon intel·ligent.
- Cliqueu sobre el vostre i segui les indicacions de la guia.
PAS 3.
Ja teniu el vostre equip preparat per a connectar-se a internet des de l'institut i des de tot arreu on hi hagi eduroam, de forma automàtica.