Dins el treball cooperatiu, normalment es parla de la dinàmica del trencaclosques que consisteix en treballar unes hores en grup base (el grup de 5 persones amb el que treballeu durant el projecte) i unes altres en grup d'experts, és a dir, cadascun dels membres del grup base es prepara per ser "expert/a" en un tema en concret.
Fixeu-vos en la següent imatge:
Imatge extreta de https://andrearreba.wordpress.com/tag/trencaclosques/
A la banda superior de la imatge hi ha els grups o equips base. Com ja sabeu, a la vostra aula hi ha 6 grups base. A la part inferior hi ha els grups o equips d'experts. En aquest exemple hi ha 5 grups d'experts.
Pensant en el nostre projecte, relacionat amb el món del teatre i el cinema, us proposem 4 rols d'experts:
Teniu clars aquests 4 rols? Ara és el moment de posar en comú els dubtes que tingueu. El professor/a us ajudarà a resoldre'ls.
Durant el projecte, hi haurà unes estones que treballareu en grups d'experts i ens dividirem en un parell d'aules per treballar més còmodament (podeu consultar-ho a la temporització). Això sí, cal que sigueu autònoms.
Poseu en comú la tria del rol d'expert que heu fet abans i consensueu qui farà cada rol: