La majoria de les vegades és més ràpid i senzill centrar-se en introduir primer les durades i les altures de les notes / silencis i deixar la resta d'indicacions (articulacions, dinàmiques, etc.) Per més endavant.
Al Musescore, la música es pot introduir de diferents maneres:
Mitjançant el ratolí, punxant en les icones per seleccionar les durades i en el pentagrama per indicar l'altura de les notes.
Mitjançant el teclat de l'ordinador, premut els números per indicar la durada i les lletres de l'A a la G per assenyalar l'altura de les notes.
Indicant l'alçada mitjançant un teclat MIDI connectat a l'ordinador i les durades amb els números del teclat alfanumèric.
Utilitzar el ratolí per introduir les notes, encara que és aparentment més senzill, és un mètode més lent i imprecís que utilitzar el teclat de l'ordinador. El procediment que seguirem és el següent:
Seleccionem el primer compàs punxant sobre ell.
Premem la tecla corresponent a la durada de la primera nota:
És fàcil de recordar si ens fixem en que la disposició de les icones correspon amb les tecles numèriques del teclat:
Premem la tecla corresponent al nom de la nota:
Com podeu comprovar les tecles corresponen a la notació musical alfabètica. El programa introduirà la nota en la vuitena més propera a la nota anterior. Per canviar d'octava la nota que acabem d'introduir utilitzem els següents dreceres: Ctrl + ↑: Puja una octava. Ctrl + ↓: Baixa una octava. Si ens equivoquem podem tornar enrere amb el menú:
Edita -> Desfés (ctr + z)
No oblidis guardar
Una vegada hagis posat totes les notes, hauria de quedar amb aquest aspecte: