Rukouskirje

Näin vuoden alkupuoliskolla on myös jäsenmaksujen aika. Jos ette muuten pysty auttamaan yhdistyksen asioissa, jäsenmaksun suoritus on konkreettinen tapa osoittaa tukea.

Jäsenmaksu v 2014 on 25 euroa ja kannatusjäsenmaksu 20 euroa, yhteisömaksu 50 eur

Tilille Lasten Raamattupuiston Ystävät

FI98 56205720016276 jäsenmaksuviite 104000320 muu maksu viite 0000012124

Huhtikuun loppu on eräpäivä.

LASTEN RAAMATTUPUISTON KESÄNÄYTTELYT 2014

Paikka: Lasten Raamattupuisto - Kid's Bible Park

Kodintie 34, Parikkala

Lasten Raamattupuiston kesänäyttelyt auki arkisin klo 12 -16 ja muulloin sopimuksen mukaan puh 0445825814 tai 0442716418. Esillä pienoismalleja Raamatun maailmasta., Marja Pietarilan akryylimaalauksia ja Riitta Ahvosen silkki-, tempera- ja akryylimaalauksia sekä Seppo Turusen näyttely luomisesta tiedemiehen silmin. Puistossa on lapsille myös skeittiramppi ja trampoliini.ym.

Yhdistys osallistuu Parikkalan Kesämessuille 27. - 28.6.2014 Kirjolan Koululla.

Syyskuussa 5.9.2014 klo 18 sapattiateria (ilmoittaudu bibleparkki(at)gmail.com) jäsenille, ja 7.9.2014 sunnuntaina klo 13 jäsenille kokous (kutsukirjeessä esityslista) sekä kiinnostuneille. Kerrotaan kesän toiminnasta ja saavutuksista.

Tervetuloa!

***

JÄSENMAKSUJEN AIKA

*******

Lasten Raamattupuiston Ystävät

RUKOUSRINTAMALLE joulukuu 2013

Maranata – Herramme tulee

Suurelle vieraallenne nyt tietä raivatkaa

ja portit sydäntene Hänelle aukaiskaa

Tie tehkää suoraksi, te laaksot kohotkaatte

te vuoret vaipukaatte, aukeiksi, sileiksi (Vk 7 : 2)

Lapset iloitsevat etukäteen kun kuulevat että lähdetään retkelle, matkoille tai on tulossa juhlat tai joku odotettu ihminen. Samalla tavalla taivastoivon tulisi sävyttää meidään elämäämme , meille on tulossa jotain mahtavaa, valtavat juhlat Herran Jeesuksen luona, sellaista ei voi maan päällä edes kuninkaalliset tarjota, mitä Jeesus antaa omilleen.” Lasten kaltaisten on taivaan valtakunta ( Matt 19:14)Kun äitini oli jo ikääntynyt ja hän huomasi, että minua suretti hänen vanhenemisensä, hän lohdutti minua viitaten taivastoivoon : ”Parempaahan minä olen menossa.” Näin on meilläkin !

Sanassa kehotetaan valmistautumaan Herran Jeesuksen tuloon. Kun Hän oli tulossa ensi kertaa,

Johannes Kastaja julisti : ”Tehkää parannus” ja ihmiset kyselivät ” Mitä meidän pitäisi tehdä ?”

Entä me ? Parannuksen tekoon kuuluu syntien tunnustaminen , poisjättäminen ja anteeksi saaminen , mutta lopunajoista puhuessaan Jeesus teroitti opetuslapsilleen kuinka tärkeää on myös

valvominen. Oman itsen tilan tunteminen ja navigoiminen Jumalaan on lähtökohta, mutta evankeliumin jakaminen pelastumattomille ja seurakuntien tilan tarkkailu kuuluu siihen.

Raamattu kertoi etukäteen, että ennenkuin Herra Jeesus uudelleen tulee, valhevoimat rynnistävät voimalla ja yrittävät eksyttää jos suinkin, myös uskovat.

Tästä on paljon hälyyttäviä merkkejä. Mutta monet seurakunnat nukkuvat. Kirkon puolella alkuseurakuntien armolahjoihin perustuneet palvelumuodot ovat syrjäytyneet tytärpuolen asemaan,

vapaissa suunnissa armolahjoja arvostetaan enemmän.

Nyt on rukouksen aika! Armolahjoista on paljon apua rukoustaisteluissa, sillä Henki tietää mitä tulisi rukoilla ja henkien erottamisen lahja paljastaa missä mennään vikaan. Raamattu kehottaa rukoilemaan kaikkien puolesta : Lähimmäisten, sairaiden , seurakuntien, viranomaisten , naapureiden kuntien, kaupunkien jne. Erityisesti meidän sydämellämme ovat, lapset ja nuoret.

Millaisia eväitä heillä on päästä taivastielle, kun yhteiskunta alkaa olla kielteinen kristillisyydelle?

Yhdistyksemme pyrkii osaltaan tuomaan lapsille Jumalan sanaa ja evankeliumia, mutta siitäpä

ei sielunvihollinen tunnu tykkäävän ja viskelee kapuloita rattaisiin. Yksi sellainen on ennakkoluulo:.”Mitähän nuokin oikein ovat …. ?”

Me olemme yhteiskristillinen yhteisö joka uskoo Jeesukseen Kristukseen Vapahtajanamme, opetus perustuu Raamattuun. Raamatun evankeliumi on se jota haluamme välittää lapsille havaintovälinen, leirein ja muulla tavoin. Lasten Raamattupuisto on osa tätä evankeliointia.

-RUKOUSAIHEITA:

-Kiitos Herralle valtavasta työstä mitä on saatu tehtyä Lasten Raamattupuiston kunnostustöissä.

-Kiitos Herralle jokaisesta työmiehestä ja talkoolaisesta ja Hänen varjeluksestaan.

-Kiitos siitä mitä Herralla on suunnitelmissa ja Hän ne toteuttaa : puhuu ihmisten sydämille ja

lähettää oikeat ihmiset oikeaan aikaan.

-Kiitos Suomen lapsista ja nuorista, he ovat Jeesukselle kovin rakkaat.

-Kiitos Joulun ajasta ja tulevasta Uudesta Vuodesta, että Hän itse mielellään siunaa teidän jokaisen joulunne

Tätä rukoillen ja Shalom-rauhaa jouluunne toivottaen Riitta Ahvonen

Jäsen- ym. maksut tilille FI9856205720016276

RUKOUSRINTAMA kesäkuu 2013

RAKKAAT RUKOILEVAT YSTÄVÄT

Olemme taas saaneet ihastella kevään ja kesän ihmettä, luonnon puhkeamista kukkaan, kuinka valo ja lämpö saavat ihmeitä aikaan. Sitä samaa kaipaamme hengellisessä elämässä.

Meillähän on valtavat lupaukset ja mahtavin kuningas tukemassa kulkuamme. Usein vain unohdamme Efesolaiskirjeen sanat :

"Miten mittaamaton on Hänen Voimansa, joka vaikuttaa meissä uskovissa. Se on sama väkevä voima, jota Hän osoitti herättäessään Kristuksen kuolleista" (Ef 1:19)...

Kannattaisi kerrata koko Efesolaiskirje, jossa kerrotaan taivaallista lahjoista ja perinnöstämme Jeesuksen kautta mutta otetaan tähän vielä tämä :

"Minä rukoilen että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Kirkkauden Isä antaisi teille

viisauden ja näkemisen hengen niin että oppisitte tuntemaan Hänet ja että Hän valaisisi teidän sisäiset silmänne näkemään millaiseen toivoon Hän on meidät kutsunut..." (Ef. 1:17- 18)

Kesän korjausrakentaminen on alkanut reippaasti, ja työt jatkuvat. Mutta aivan äskettäin vasta tajusin, että monenlaiset pikku harmit ovat lähtöisin viholliselta, koska se haluaisi masentaa tekijöitä ja jopa lopettaa projektin. Esim. maistraatin pikku virheen takia paperit tulee bumerangina tai AV-tornien alaosaan tulee jostain vettä, ettei seiniä saa maalattua tai ruohonleikkurit sanoutuvat irti yhteistyöstä... Perennanvaihtopäivän noteerasi vain yksi pariskunta.

Nyt tarvitaan oikein voimarukousta, sillä meillä on töiden puolesta loppukiri, joka kysyy voimia ja ja vetovastuussa oleville on ikääkin kertynyt. Mutta kuten Raamattu sanoo:

"Niin on voimas kuin on päiväs" .

Olemme kiitollisia, että Herra on antanut sopivasti terveyttäkin. Alkava toimintamme on kuin hentoinen kasvi, joka helteellä kuihtuu. Olemme saaneet joitakin työmiehiä rakennustyöhön, mutta hengellisen toiminnan puolella entisistä yhteistyökumppaneista monet ovat joko vanhentuneet, sairastuneet tai muuttaneet pois.

Tosin tiedotuksen puolella tapatui suorastaan ihme: saimme keväällä kahdeksi kuukaudeksi projektityöntekijän, joka teki meille blogisivuja ja juhla-DVD:n, josta olemme hyvin kiitollisia. Sen tuloksena nyt on olemmassa DVD-levy, joka on läpileikkausta sanallisesta, kuvallisesta ja musiikillisesta lahjakuudesta yhdistyksen piirissä. Levy ylistää olemassaolollaan Taivaallista lahjojen Jakajaa, Hänelle kaikki kiitos ja kunnia.

"Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän", pitää paikkansa. Erityisesti mielessäni on, että hengellinen johtaja, jopa jonkinverran teologiaakin opiskellut johtohahmo, olisi nyt tarpeen. Lapsityön sarka on mielenkiintoinen!

Rukoilkaa ystävät, että penseyden henki, joka on painostamassa ihmisiä, murtuisi. Ei anneta vihollisen voittaa, koska meidän puolustajamme on Väkevä Jumala.

- Lapsityössä näkyy erittäin selvästi, kuinka lapset ovat riippuvaisia vanhemmistaan. He kyllä kuljettavat lapsiaan monta kertaa viikossa urheiluharrastuksiin ja muihin rientoihin – mikä sinänsä kuulostaa ihan hyvältä - mutta saavatko lapset mitää evästä sieluillensa ?

Toisekseen, kun on kysymys lapsityöstä, ja lasten pelastumisesta, vihollinen on aina takajaloilaan, Se haluaisi mieluummin tuhota lapset kaikin keinoin. Vastustetaan sitä Herran antamin voimin !

RUKOUSTA, RUKOUSTA, lapset ja Lasten Raamattupuisto tarvitsevat sitä.

Kiitos teille jotka ymmärrätte että olemme henkisen taisteluareenan keskellä.

Siunausta teidän jokaisen elämään

Riitta Ahvonen

************************

Lasten Raamattupuiston Ystävien

RUKOUSRINTAMALLE

KESÄN 2013 TAPAHTUMIA

" Perennapäivä 28.5. 2013 klo 10-16 ”Tuo tullessas, vie mennessäs"

pihakasveja, ilmaisvaihtoperiaatteella

Kesänäyttelyt 10.6-16.8.2013 klo 12 -16 arkisin

ja sopimuksen mukaan ( puh. 0442716418)

mm. Marja Pietarilan, Riitta Ahvosen ja Elena Hopsun töitä ym.

Parikkalan messut 29.6. 2013 osallistutaan

Seminaari 26-27.10. 2013, Puistokodissa Seppo Turusen seminaari evoluomisesta, ilmoittautuminen 0445825814, Turunen

Terveisin Riitta

************************

KUULUMISIA keväällä 2013

-Yhdistys täytti 11.1.2013 täydet 10 vuotta Sen kunniaksi julistimme kirjoituskilpailun... Kilpailutöitä ei tullut paljoa, mutta kun katsoimme netistä, montako ihmistä oli nähnyt ilmoituksen, pelkästään kirjallisuus-sivu Kiiltomadon kautta sivulla oli käynyt 1840 ihmistä, lisäksi oli muuta tiedotusta.

Nimimerkki Josefiina saa palkinnon mukavasta kirjoituksesta, jossa Joosia-poika seikkailee

Lasten Raamattupuistossa.

Tässä nukkepojat Veli ja Joosia esittelevät kesän näyttelyyn tulevia malleja vanhoista soittimista

He olivat kesällä mukana taidesalissa ottamassa vieraita vastaan. YouTubessa he esittelevät Puistokotia

seuraavan linkin kautta http://www.youtube.com/watch?v=4MEUxmAn3jg

KUULUTETAAN:

Talkoolaisia

Kesällä on edessä paljon työtä navetan ja pihamaan kunnostamisessa. Majapaikan ja ruoan voimme tarjota (edellyttää 6 t työtä /päivä).

Kerro kavereille projektistamme ja tuo tutustumaan. Meillä on paljon mielenkiintoista materiaalia.

RUKOUSAIHEITA

Kiitetään kaikesta hyvästä mitä olemme saaneet Taivaallista Isäämme! Ylistetään Häntä !

Ilman Herramme apua emme voi mitään tehdä. Ystävät kalliit, kantakaa Raamattupuiston kaikkia asioita Isän eteen. Projekti on ollut valtava ja edessä on vielä paljon rakennustyötä jonka jälkeen toivomme että voisimme tehokkaasti olla evankeliumin palveluksessa.

Taistelkaamme ylistyksellä ja kiitoksella asiat voittoon Herran Jeesuksen nimessä ja veressä !

- Maahanmuuttajien puolesta on tullut erityinen rukouspyyntö.

- Suomen lasten hengellinen tila

- Oma lapsityömme ja sen kehittäminen ja kaikki toimintamme, niin näyttelyt kuin tapahtumat ja kurssit

- Puistokodin kunto, lämmitys, mitä teemme sen kanssa, ymmärrystä käytännön asioihin

- Ensi kesän rakennustyöt : Taitavia ja ripeitä työntekijöitä

TYÖTÄ PALJON VÄHÄN VÄKEÄ, myös talkooväkeä tarvitaan !

-Myös että löytyisi täytemaata ja sopuhintaisia yrittäjiä tekemään osan töistä.

RA

************************

Tammikuu 2013

RAKKAAT RUKOUSYSTÄVÄT !

Armorikasta, Jumalalle otollista vuotta 2013 teille kaikille !

”Mooses piti Kristuksen osaksi tulevaa häväistystä suurempana rikkautena, kuin koko Egyptin aarteita, sillä hän kiinnitti katseensa tulevaan palkintoon” (Hepr 11: 27)

– Syntiin langenneelle järjelle tämä on suorastaan käsittämätöntä, mutta näin Raamattu ilmoittaa, että Jumalan edessä arvot ovat aivan toisenlaisia, mitä yleinen mielipide jakelee.-

Kutsuessaan Mooseksen työhönsä, Jumala oli opettanut Moosesta havainto-opetuksella : Hänen piti heittää sauvansa maahan, jolloin siitä tuli käärme ja sitten piti tarttua sitä hännästä, jolloin se tuli taas sauvaksi. Eli kaikki, mihin Mooses oli aikaisemmin turvautunut, oli käärmeestä lähtöisin olevaa viisautta, koska hänessäkin oli perisynti. Kaikki opittu tuli kääntää ylösalaisin, niin voisi jotenkin opetella Jumalan valtakunnan lakeja. Mooses pääsi Horebilla lähelle Jumalaa, aivan puhumaan Hänen kanssaan, muut ihmiset olisivat murskautuneet samassa tilanteessa. Jumala antoi Mooseksen tehtäväksi johdattaa israelilaiset pois Egyptin orjuudesta, eikä siinä tulisi toimimaan maailman lait. Kuinka orjat olisivat pystyneet maallisilla keinoilla, esimerkiksi sodalla saamaan vapautta. Ei mitenkään, vaan nyt oli turvauduttava aivan toisenlaisiin aseisiin. Herra itse oli taisteleva heidän puolestaan.

Meidätkin on kutsuttu auttamaan ihmisiä evankeliumin vapauteen, ja ohjaamaan lapsia Jumalan tuntemiseen Hänen avullaan. Tarvitsemme neuvoa ja voimaa Herralta :

"Taisteluaseemme eivät ole ihmisten aseita, vaan niillä on Jumalan

antama voima tuhota (ajatusten) linnoituksia. Me kaadamme kumoon

järjen päätelmät ja kaiken, mikä ylpeänä nousee vastustamaan Jumalan

tuntemista. Me vangitsemme kaikki ajatukset kuuliaisiksi Kristukselle"

(2 Kor 10 : 4-6).

Ef. 6: 10 "Vahvistukaa Herrassa, ottaa voimaksenne Hänen Väkevyytensä

---Kiinnittäkää vyöksenne totuus, pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan, ja sitokaa jalkineksenne alttius julistaa rauhan evankeliumia Ottakaa suojaksenne uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa pahan palavat nuolet. Ottakaa myös pelastuksen kypärä ja ottakaa Hengen miekka, Jumalan Sana Tehkää tämä kaikki rukoillen ja anoen. Rukoilkaa joka hetki Hengen antamin voimin. Pysykää valveilla ja rukoilkaa hellittämättä kaikkien pyhien puolesta."

RUKOUSAIHEITA :

Kiitämme kuluneesta vuodesta 2012 , kaikki on ollut Herran armoa. Kiitämme alkaneesta vuodesta ja kaikista sen mahdollisuuksista, Jumalan hyvästä suunnitelmasta ja rakkaudesta meitä kohtaan tänäkin

vuonna 2013. Kiitämme kaikista rukousrintaman rukoilijoista ja anomme rukoukseen voimaa ja kestävyyttä, uskoa, että Isä kuulee jokaisen rukouksen Poikansa tähden !

Että Lasten Raamattupuisto olisi siunauttu paikka ja evankeliumin palveluksessa. Kaikki toiminta siellä olisi Hengen johtamaa. ja että saisimme tarvittavat työntekijät ja resurssit.

Suomen lapset ja nuoret. Koko kansalle parannuksen armoa Kristuksen läsnäoloa Teidän jokaisen elämäänne !

Riitta Ahvonen bibleparkki(at)gmail.com

Lasten Raamattupuiston toimipaikka Särkisalmi, Kodintie, postiosoite

Kuunsilta 3 as 5, 54915 Saimaanharju

************************

JÄSENET

Jos lasten ja nuorten tervehenkinen tukeminen ja toimintamme kiinnostaa ja olet täyttänyt 15 vuotta, liity jäseneksi Lasten Raamattupuiston Ystävät ry:hyn. Tarvitsemme monenlaisia taitoja näkymme toteuttamiseksi. Kannatusjäsen maksu on 15 euroa/vuosi. Täysjäsenyysmaksu on 20 euroa/vuosi, jolloin kokouksissa on täysi äänivalta. Yhteisöjäsenyys 50 euroa/vuosi.

Lähde liikkeelle lasten tähden! Alla osoitetiedot, ota yhteys.

LASTEN RAAMATTUPUISTON YSTÄVÄT –

KIDS' BIBLE PARK FELLOWSHIP ry

Toimitila: Kodintie, 59310 Särkisalmi, Parikkala

Postiosoite Kuunsilta 3 as. 5 /Riitta Ahvonen 54915 Saimaanharju

tel 044-2716418 email bibleparkki(at)gmail.com

tiedottaja-sihteeri: Seppo Turunen email seppoturunen(at)yahoo.com

Yhdistyksen pankkitili : IBAN FI9856205720016276 OKOYFIHH tai

EKOP 562057-216276

·lisää viite 104000320 , voit lisätietoja kohtaan merkitä kannatus-, täys- tai yhteisöjäsenyyden,

(lisää viite 0000012124 , voit lisätietoja kohtaan merkitä muun maksun aiheen (esim. maksun majoituksesta, ostetuista tuotteista tms.)

************************

JÄSENKOKOUSASIAA :

HUOMIO Jäsenkokous sunnuntaina 27.10.2013 klo 13 Särkisalmella yhdistyksen Puistokodissa, Kodintie 41. Kaikki mukaan, myös yhdistyksestä kiinnostuneet. Sääntöjen mukaiset asiat sekä muut mahdolliset asiat, jotka näkyvät jäsenille lähetetyissä jäsenkirjeessä sivulla 3. Tervetuloa.

***

HUOMIO Jäsenkokous lauantaina 13.04. 2013 klo 13 Särkisalmella yhdistyksen Puistokodissa, Kodintie 41. Sääntöjen mukaiset asiat sekä tulevaisuuden suunnittelua, tule vaikuttamaan. Sydämellisesti tervetuloa.

***

Muuta Ystävä-Infoa 2-2013 voi lukea seuraavasta linkistä: http://lastenraamattupuisto.blogspot.fi/2013/10/ystava-info-2-2013.html

*******

Lasten Raamattupuiston Ystävät RUKOSRINTAMALLE syksy 2012

SLAVA BOGU ,YLISTYS HERRALLE !

”Kun olette syöneet itsenne kylläisiksi, siinä hyvässä maassa jonka Herra teille antaa, ylistäkää Herraa.” sanotaan Raamatussa. - Tämä tarkoittaa että jokainen ateria jonka saamme syödä, on ylistyksen aihe. Olemme niin tottuneet saamaan jokapäiväisen leipämme, ettemme edes huomaa kuinka meitä on siunattu.

Nyt on ylistyksen aika , sillä kulunut kesä on ollut aineellisesti ja henkisesti rikas Parikkalan Särkisalmella Lasten Raamattu Puistosssa, vaikka työtäkin on ollut paljon. Saimme ahkeria työmiehiä ja kunnostustustyöt ovat edenneet : makasiini ja navetta saivat loputkin uudet katonreunuslaudat, aitat saatiin eristetyiksi ja asumiskuntoisiksi, pääsisäänkäynti sai aivan uuden ilmeen . Taidesalin lattian maalasi Susanna aivan taiteellisesti marmoroidun näköiseksi ja taidesalissa on nyt sähkövalotkin. Tosin ensi kesäksi jäi vielä yläkerran kunnostamista ja terassin tekoa ja pihan laittamista.

Kaukaisimmat talkoolaiset olivat Alaskasta asti, erään pastorin nelihenkinen perhe. Lähempääkin oli monta ahkeraa kättä.

Meillä kävi neljä julistajaa pitämässä rukouskokoukset, joissa Herra toimi voimallisesti..Oli Riitta Koskinen, Juhani Hilpinen, Martti Immonen ja Kari Salo, jokainen oli armoitettu sananjulistaja ja esirukoilija. Yhteistyö Laupeudentyön Lähetysjärjestön kanssa on tässä ollut hedelmällistä.

Heinäkuun alussa oli perheleiri ,johon otti osaa burmalaisalkuperää olevia lapsia 12 ja heidän äitejään kolme.. Koimme suurta kiitollisuutta, kun kaksi leiriläistä teki uskonratkaisun Oli ihana

ilta kun nuotiollassa tytöt esittivät esityksiä ja lähtivät Susannan johdolla mukaan ylistystanssiin.

Pari nuorta perhettäkin pienine lapsineen oli Puistokodissa kesän aikana kuin enteinä että lapset

tulevat sinne, kun aika on kypsä.

Vähän jännitti etukäteen kuinka yhteistyö sujuu marjanpoimijoiden kanssa , jotka majoittuivat tiloihimme heinä-elokuun vaihteessa.. Suurin osa oli ukrainalaisia, jotka rakastavat tattiruokaa ja tattaria. Kieli tietysti tuotti vähän ongelmia, kun he ymmärtävät venäjää, mutta emme hallinneet sitä. Onneksi oli mukana joitakin jotka ymmärsivät englantia, jota taidamme paremmin. Sattuihan sitä kaikenlaista , mutta marjastajat löysivät kyllä marjoja satoja litroja, sekä mustikkaa että myöhemmin puolukkaa. Heidän majoittumisensa paikkasi osaltaan meidän kassaamme.

Mutta mikä meille oli erikoisen ilon aihe ,oli että heistä kolme pyysi Jeesusta elämänsä Herraksi ja neljännenkin kanssa rukoiltiin. Tuntuu, että vaikka oli vaivaakin, se oli sen arvoista, kun sieluja pelastuu..

RUKOUSAIHEITA :

-Kiitos ja ylistys noista kaikista, jotka tekivät uskonratkaisun. Muistattehan rukoilla heidän puolestaan että kasvaisivat uskossa.

-Kiitos paikallisen Siwan ruokalahjoituksista, joka helpotti talkoolaisten ruokkimista.

-Kiitos kaikista talkoolaisista, Herra lähetti heidät, että saatiin projektia eteenpäin.

-Kiitos Toiveista Totta/ Puistosta powerii- projektin myönteisestä rahoituspäätöksestä joka on juuri saatu.

-Kiitos marjanpoimijoista, jääköön Herra siunaamaan heistä jokaista.

-Annetaan Herran johdatukseen tuleva toimintamme, marraskuussa 11. p on jäsenkokous jossa mietitään ensi vuotta.

- Pyydetään että Herra lähettäisi uusia innokkaita ihmisiä toteuttamaan lapsityötä ja antaisi sopivia ihmisiä johtamaan toimintaa. Ja kiitetään jo etukäteen kuinka Herra vastaa pyyntöihimme.

Riitta Ahvonen

https://sites.google.com/site/raamattupuisto/

***********************

rukousrintamalle heinä-elokuu 2012

RAKKAAT RUKOUSYSTÄVÄT

Vain veresi alla Jeesus, tahdon vaeltaa

ja siitä puhdistusta ja voimaa ammentaa

Vain veresi tähden, Jeesus, on meillä lunastus

vain veresi tähden, Jeesus, on yllämme siunaus

Ei itkumme, tuskamme auta, ei tekomme parhaatkaan,

vaan itsesi tähden, Jeesus, me perimme taivaan maan.

Sinussa on kaikki, mitä siihen tarvitaan

Kun vihollinen hyökkää, uhkaa ja masentaa,

veren voimassa maahan se lyökää, Herran suojassa vaeltakaa

Siksi kiitoksemme soikoon ja sydämet laulakoon

Vain Jeesus kunnian saakoon, valtakuntansa vallitkoon

Oheisella runolla tahdon muistuttaa, että meillä on vahva Puolustaja. Kulunut vuosi on ollut merkillinen siinä mielessä, että hyvin monet tuntemani ystävät ovat joutuneet vihollisen painostuksen alaisiksi ja ovat kokeneet monenlaisia henkisiä taisteluita. Hengellisellä kentällä on

tapahtumassa monenlaista läpimurtoa ja vihollinen yrittää masentaa ja pelotella meitä. Mutta tiedämme, että olemme Voittajan, Jeesuksen Kristuksen puolella. Jatketaan rukousta ja toimintaa Herran veren suojassa. Sitä vihollinen pelkää ja kaihtaa, häviönsä tunnusmerkkiä.

Muistanette Raamatusta ( 2 Ak 20) kuningas Joosafatin, kuinka häntä uhkasi kaksi suurta armeijaa. Ensin pidettiin paasto, sitten kansankokous, jossa rukoiltiin. Siellä Jahasiel profetoi :” Näin sanoo teille Herra: älkää pelätkö älkääkä arkailko, sillä sota ei ole teidän vaan Jumalan...”

Seuraavana aamuna kun lähdettiin vihollista vastaan Joosafat asetti kärkijoukkona veisaajat pyhässä asussa veisaamaan Herralle ylistysvirsiä : ”Kiittäkää Herraa, Hänen armonsa pysyy

iankaikkisesti” Ja juuri kun he aloittivat ylistysvirren, Herra antoi vihollisten hyökätä toistensa kimppuun ja ne tuhosivat toisensa. Joosafatin väki puolestaan keräsi sotasaalista runsaasti ja palasi soittaen harppuja, kanteleita ja torvia Jerusalemin temppeliin.

Kun viimekertaisessa yhdistyksen hall. kokouksessa pohdimme Lasten Raamattupuiston tilannetta, Seppo T. ehdotti ja ryhdytään rukoustaisteluun kiittämällä ja ylistämällä Herraa joka aamu ainakin syyskuun alkuun asti ja katsotaan tilannetta. Seurataan Joosafatin esimerkkiä !

Rakennustyö on edistynyt päivä kerrallaan., mm aitat on saatu yöpymiskuntoisiksi.

Heinäkuun lopulla on tulossa suurehko ryhmä majoitukseen , jonka toivomme tuovan apua taloustilanteeseen. Toisaalta eräät ystävämme ovat kokeneet että se voi sisältää vakaa uhkaakin. Rukoillaan että Herra auttaa vaikeuksissa ja jos on ongelmia, Hän puuttuisi asioihin.

Toisaalta ryhmä on myös lähetystyömaa, sillä he tulevat ulkomailta. Meillä on mahdollisuus jakaa heille traktaatteja ja muuta materiaalia. Ryhmä tarvitsee teidän tukeanne, jaksaakseen olla ja löytääkseen Herran Jeesuksen, raivatkaa rukousystävät Herralle tietä heidän sydämiinsä !

MUITA RUKOUSAIHEITA:

-Kiitos ja ylistys heinäkuun alussa pidetystä perheleiristä. Herra auttoi paria leiriläistä tulemaan Jeesuksen opetuslapsiksi ja puhutteli muitakin! Kiitos kaikista leiriläisistä. Osa oli juuriltaan burmalaisia.

Heillä on paljon asioita jotka kaipaavat apua: kielen oppiminen, työnsaanti, sopeutuminen...

-Kiitos rakennustöiden edistymisestä ja työmiehistä, niin palkatuista kuin talkoolaisista. Herran

varjelusta ja voimaa tarvitaan koko ajan. Toiminnan suunnittelu ja vastuunkantajat tuodaan yhdessä Herran eteen. Suomen lapset tarvitsevat Jeesusta!

– Kiitos teistä rukoilevista ystävistä, Herra itse teitä siunatkoon.

Riitta Ahvonen

************************

RUKOUSRINTAMALLE Toukokuu 2012

RAKKAAT RUKOUSYSTÄVÄT

Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja Hänen väkevyytensä voimassa

Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu

voidaksenne kestää perkeleen juonet,

sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan,

vaan tässä pimeydessä hallitsevia

maailmanvaltiaita, pahuuden henkiolentoja vastaan

taivaan avaruuksissa

Sentähden ottakaa yllenne Jumalan koko sota-asu

voidaksenne tehdä vastarintaa ja kaikki

suoritettuanne pysyä pystyssä Ef 6: 10-13

Efesolaiskirje on rakkaimpia Raamatun kirjeistä. Se kertoo Jumalan valtavista taivaallisista aarteista, joita meille on annettu Jeesuksen Kristuksen, Rakastetun, kautta :

-Meillä on taivaallinen perintöosa, jonka Jumala on päättänyt antaa, taivaallinen kirkkaus

-Meille on annettu totuuden Sana, evankeliumi ja halu sen jakamiseen

-Jumalan voima vaikuttaa meissä, ylösnousemusvoima !

-Jumalan ja Kristuksen rakkaus kohdistuu meihin: se on niin mittaamaton , ettei tietomme yllä käsittämään sitä

-Meille on annettu rauha, Jumala on tehnyt rauhanliiton kanssamme.

-Meillä on pääsy Isän tykö, olemme Jumalan perhettä

-Rukous on Jumalan perheväen tapa seurustella Hänen kanssaan : se voi olla ylistystä, kiitosta,

laulua, soittoa, pyyntöä, anomista tai palvontaa joka on Hänen ihasteluaan.

-Meille on annettu vapaus synneistä, meistä on tehty Jumalalle kelpaavia.

-Meille on annettu usko, luottamus Jeesuksen pelastustekoon ja Jeesukseen elämämme Herrana ja johdattajana .

-Jumala on antanut tarkoituksen elämällemme : meidät on luotu Jeesuksen kautta tekemään hyviä tekoja, jotka Jumala on edeltä päin räätälöinyt meille sopiviksi, juuri meidän tehtäviksemme.

-Meille on annettu Pyhä Henki kaikkien näiden lupausten varmistukseksi, sinetiksi.

Kaikkien lupausten lisäksi Jeesus antoi sakramentit , kasteen ja ehtoollisen vahvistamaan meitä ja meille on annetu myös enkelit, jotka tukevat elämäämme. Kun meillä on nämä varustukset, kykenemme vastustamaan pahan hyökkäyksiä. Ennen Jeesuksen takaisintuloa pahuuden voimat yrittävät lannistaa kristittyjä ,mutta meille on Jumala antanut nämä varustukset, jotta löisimme alas pahan hyökkäykset. Niitä on turha edes luetella, sillä jokainen on varmasti ollut monenlaisessa taistelussa ja niitä tulee edelleen olemaan. Koko maailman tilanne kertoo valtavista pahuuden ja luopumuksen hyökyaalloista, mutta meidän tehtävämme on rukoillen taistella sitä vastaan.

RUKOUSAIHEITA

-Lasten Raamattupuiston kaikki asiat : hengellinen toiminta lasten ja perheitten puolesta, talous, rakennus- ja korjaustyöt, työmiehet, vastuunkantajien jaksaminen ja että tulisi ihmisiä lisää mukaan

-Suomen kansan hengellinen tila, eksytykset ovat hämmentäneet terveen ajattelun ja lainsäädännönkin, herätystä ja parannusta päättäjille, Jumalan tuntemusta koko kansalle

-Lasten ja nuorten kristillinen kasvatus ja opetus.

-Nuorison varjeltumista huumeilta, alkoholilta, tupakalta ja väärältä opetukselta.

-Kaikki julistajat, papit, evankelista, opettajat Jumalan erityiseen siunaukseen ja voiteluun.

KIITOS RUKOUKSISTANNE, se on suuriarvoista työtä !

1.5.2012 Riitta Ahvonen

************************

Rukouskirje:Tuhkakeskiviikkona,

kristikunnan paastonajan ensimmäisenä päivänä 2012

ROHKAISTU RUKOILEMAAN !

Pääsiäinen on tulossa, mutta sitä edeltää 40 päivän paastonaika.

Pitäisikö meidänkin paastota? Miksi tai miksi ei ? Raamatun ihmiset

paastosivat aina tärkeiden ratkaisujen edellä, ilmaisten näin

olevansa tosissaan, kun kysyivät Herran mieltä ja johdatusta

Ajatellessani meidän tilannettamme, rukouspaasto tuntuu enemmän kuin

tarpeelliselta.

Suuri korjausprojekti on jo ”yli puolen välin”. Meidän tulisi saada

siitä lisää rohkeutta, kuten Nehemian ajan ihmiset Jerusalemin

muurien kohotessa puoleen korkeuteen. Herra on auttanut meitä

ihmeellisesti eteenpäin työmäärästä ja muista vaikeuksista huolimatta.

Visiomme, että lapset, isot ja pienet, tulisivat iloiten tutkimaan

Raamattua, oppimaan siitä ja viihtymään Sanan äärellä, kaipaa

uudistusta ja luottamusta, että näky toteutuu, kuten Hab 2:3

sanoo : ”Näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän.”

Valon lisääntyessä luonnossa, on sydämessäni myös vahvistunut sana,

joka on Jesajan kirjassa 43: 19 ” Katso, minä luon uutta, nyt se

puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa”.

Meillä on lupa, itse asiassa käsky , luottaa Jumalan Sanaan

Merkittäviä muutoksia on tulossa uusien ihmisten myötä niin

Raamattupuisto-projektiin kuin Puistokodinkin suhteen, tarvitsemme

Taivaan Isän johdatusta, viisautta ja voimia.

Paastotaan kukin tavalla ,joka parhaiten sopii meille, olkoon se

kevyttä paastoa vain TV:n katselun vähentämisenä tai syväpaastoa

raskaamman kaavan mukaan , mutta pääasia on, että ottaisimme lasten

evankelioinnin Raamattupuistossa ja muissa piireissämme rukouksen

erityiskohteeksi. Vihollinen ei pidä minkäänlaisesta lapsityöstä,

koska se haluaisi tuhota heidän sielunsa jo pienestä pitäen. Mutta

heidän Puolustajansa ja meidän Herramme Jeesus Kristus rakastaa lapsia

; siksi rukous lasten puolesta on Herralle mieluista !.Miellyttäkäämme

Häntä ! RA

aloitus-sivulle