Per saber què vols fer, abans potser hauràs de veure què pots fer per explicar una història. Quines són les diferents maneres que coneixes d'explicar històries i quina d'aquestes maneres creus que t'aniria millor (o et ve més de gust explorar) per explicar la teva història.
Quan ho tinguis clar busca models de cadascuna de les opcions que et planteges.
Ara has de redactar el guió de la teva història. Després de fer-ne l'esborrany, revisa que estigui correctament escrit. No pots presentar una història sense un text coherent i ben estructurat.
Quan tinguis ben clar allò que vols explicar, has de compartir la teva idea i "vendre" el teu guió. L'objectiu és aconseguir col·laboradors. Entre tots heu de decidir i definir el format que li donareu al projecte i crear un pla de treball consensuat amb el mestre.
Busca la manera de decidir i planificar les tasques a partir d'un full de control o cronograma. Això et donarà la llibertat d'experimentar com és la direcció artística i podràs decidir qui fa cadascuna de les parts del projecte. Així tindràs un pla de treball que has d'anar acomplint, sota la supervisió del mestre.
Aquest és un exemple de cronograma. Pots trobar plantilles molt diverses al Canva. I fins i tot en pots fabricar una de propia.