El mes de maig és el mes de les flors i per això, omplim l’agenda de flors i juguem amb els pètals de les flors que he anat trobant a terra. El poeta Miquel Martí i Pol ens delecta amb aquest bonic poema titulat Maig.
Per la fira de Sant Ponç
comprem mel i confitures
i herbes collides al bosc
que curen moltes malures.
El maig és un mes molt dolç,
tots els camps treuen florida
i esclata per tot el món
un desig de nova vida.
Vinga, correm a jugar
tots plegats i amb alegria,
la mare no ens renyarà
perquè s'ha allargat el dia.
El maig és molt generós
i ens incita a fer viatges
perquè encén amb mil colors,
tendrament, tots els paisatges
i encara que plogui un xic
tot s'eixuga amb poca estona,
després hi ha un cel tan bonic
que mirar-lo ens emociona.
Per l'abril,
si cada gota en val mil,
cada rosa en val deu mil
i cada llibre cent mil.
Amb pluja, roses i llibres
celebrem la festa gran,
que ningú no en quedi fora,
ni els d'ara ni els qui vindran;
Per això, quan l'abril pinta
tots els marges de color
i fa les nits molt més tèbies
i el cel més encisador,
convé que tots, nois i noies,
cantem ben fort la cançó:
Per l'abril,
si cada gota en val mil,
cada rosa en val deu mil
i cada llibre cent mil.
M. Martí i Pol
Què més podem dir si tenim uns poetes tan meravellosos.
Bon Sant Jordi!
El temps ens passa volant. Més tard o més matiner, Carnaval dins del febrer. I ja hi som, ja ens toca tornar a disfressar-nos, tornar a menjar botifarra, truita i coca de llardons, i, com sempre, continuar essent els petits i petites més alegres i feliços del món. Passeu-vos-ho molt bé! que nosaltres segur que jugarem i aprendrem moltes coses noves!