HKHK õpilased

Iirimaale, Westporti välispraktikale läksid 9 meie kooli õpilast. Nendest kaks olid IT-21, kaks M-21,  kaks M-22 ja kolm K-21 noort teismelist.  Nad saadeti sinna, et nad saaksid omandada endale uusi teadmisi, oskusi enda erialas ja ka Iirimaa ajalugu. Meie saatjateks olid välissuhete kordinaator Heli Heimo ja  toitlustus- ja majutusteeniduse klassijuhataja Heli Nõupuu. Õpetajad tulid meiega ainult viieks päevaks ja siis nad jätsid meid omapead.

Välispraktika Iirimaal

Andry Palmissaar

Olen Haapsalu Kutsehariduskeskuse teisekursuse  kokka õpilane. Praktika tegin Wyatt hotellis.

Karl-Erik Viikmäe

olen kokk

Priidik Saar

Olen Haapsalu Kutsehariduskeskuse teise kursuse kokk. Iirimaale minnes on soov õppida uut kultuuri ja tutvuda uute inimestega. Praktikat teen Wyatt hotellis.

Eliise Jõgar

Olen Haapsalu Kutsahariduskeskuse teise kursuse M21 õpilane. Algselt pidin välispraktikale minema Austriasse aga jõudsin kuidagi Irimaale ja nüüd teen enda praktikat siin Castelcourt Hotellis Portos restoraanis.

Angela Kaselaan

Tere, ma olen Haapsalu Kutsehariduskeskuse teise kursuse Majutusettevõte teenindaja. Olen väiksest saati armastanud Iirimaad, seega mul on väga hea meel, et sain siia välispraktikale tulla. Praktika sooritan Castlecourt Hotellis, Portos restoraanis teenindajana.

Reis Iirimaale

Meie reis algas kolmandal märtsil 2023. Mõned võeti bussiga Tallinna lennujaama ja teised tulid oma transpordiga. Meie lennuk läks kell 12.05 ja lendasime kusagil 3 tundi Iirimaale. Iirimaa aja järgi jõudsime sinnu umbes 13:30. Sinna maandudes läksime bussi peale ja sõitsime rongijaama, kus me ootasime kusagil  kaks ja pool tundi, et meie rong tuleks. Rongi peal sõites, mis kestis kusagil neli tundi, kohtusime kahe Iirlasega, kelle nimed on Connor ja Batter. Nad rääkisid huvitavaid lugusid, enda elust, mida nad teevad ja et nad joovad iga reede ja laupäev.  Jõudes Westporti, ootasime ühte tädi, kes viis meid oma elamisse, mille nimi on Quay Lodge B&B, kus me ööbisime kuu aega.

Lennuk

Lennuk lendas Tallinnast Dublinisse umbes 3 tundi.

Rongi ootamas

Dublinis Heustoni rongijaamas pidime ootama Westporti rongi mingi umbes kaks ja pool tundi.

Diy kaardid rongis

Kuna rong sõitis 4 tundi siis me tegime rongi piletite paberist endale mängukaardid, et aeg kiiremini läheks.

Vaade lennukist

Lennujaamas

Lennukis koos Heliga

Lennuki peale minemas

Esimene päev Iirimaal (04/03)

Meie esimene päev oli suhteliselt ainult ringi vaatamine, mida Westpoint sai meile pakkuda. Saime õpetajatega kokku ning rääkisime veidi nendega. Mõned käisid ka kusagil restoranis söömas ja teised ostsid endale asju. Päeva lõpu poole me mängisime kaardimänge ja sai palju nalja.

Suveniiri pood

Lagi väga heas jäätisekohas

Söömas

Teine päev Iirimaal (05/03)

Teisel päeval pakkusid õpetajad kõigile välja, et läheks Croagh Patricku mäge ronima ja kõik olid nõus minema. Läksime kella kümse bussiga ja sõitsime 15-20 minutit. Sinna jõudes hakkasime kõik mäest ülesse ronima. Pool inimest meie gruppist jõudsid tippu ja teised pool andsid teise poolel alla ja läksid tagasi alla. Kusagil 2-3 tundi mäge ronides olid kõik sellest väsinud. Meie buss tuli kell 15.26 ja tagasi jõudes Westpointi läksime terve gruppiga The West Bar & Restauranti sööma ja päeva lõppus jälle mängisime kaardimänge.

Ilus vaade

Iirimaa

Vaade umbes poolel teel mäest üles minnes

Pilvedes

Angela (teenindaja): Castlecourt Hotel (06/03)

Hommikul läksime autoga kell 9 Castle Court Hotelli. Seal tutvustati meid assistant manageri Naseeriga, kes tutvustas mind Cosminale. Cosmina seletas mulle menüüd ning näitas kuidas hommikusöögi lauakatet teha, sain ka paar lauda võtta. Ta õpetas mind ka kuidas köögis tellimusi võta ja kust mida saab. Kui hommikusöök läbi oli, panime me õhtusöögiks laua katte. Hommikusöögi lõpus on igalühel oma duty mida nad peavad tegema, mul oli see põranda tolmuimejaga üle tõmbamine. 12.15 saime vabaks ja läksime tagasi Lodgi puhkama. Tagasi pidime minema kella viieks. Meid tutvustati õhtusöögi menüüga(mis muutub iga õhtu) ja teistega. Nagu hommikusöögil, Naseer tutvustas mind ühe väga toreda ja lahke naisega, kellega ma terve õhtu olin. Ta näitas mulle tahvelarvutit ja kuidas seda süsteemi kasutada. Õhtu lõpus pidime hommikusöögiks lauad sättima ja saime veidi peale kümmet ära.

Eliise (teenindaja) Castlecourt Hotel (06/03)

Hommikul tuli Eithne oma autoga meile järgi ja viis meid Castlecourt Hotelli kella üheksaks. Seal ta tuvustas meid assistant mangageri Naseeriga, kes meile mõlemale tutvustas kahte naist ja käskis nendega tööd teha hommikusöögil. Mina tegin tööd private erias koos Camilliga. Ta on lühike naine, kellel on väga ilusad lokkis juuksed ja ta kõnnib väga kiiresti. Ta tutvustas mulle menüüd ja rääkis kuidas tellimusi võtta. Umbes 12.15 saime vabaks, käisime poes ja läksime tagasi koju puhkama. Kell 17.00 pidime tagasi minema restoraani, seal oli meil kõigil meeting, kus Naseer tutvustas meid kõigile ja andis meile uued naised kellega töötada. Meie päev lõppes kell 22.00.

Hommikusöök

Paberist salvrätik, leivataldrik koos noaga, teetass ja alustaldik, teelusikas, lusikas, nuga ja kahvel. Lisaks on hommikusöögil laual sool, pipar, suhkur ja piim.

Õhtusöök

Rätikust salvrätik, leivataldrik koos noaga. Eelroa nuga ja kahvel, pearoa  nuga ja kahvel ning magustoidu lusikas ja kahvel. Laual on veel lisaks sool ja pipar.

Karl (kokk): Westport Plaza Restoran (06/03)

Esimesel päeval kell  9 läksime autoga Castlecourti, et saaks kõik oma platsidele ära minna, aga ma pidin ootama 2 tundi, kuna 2 peakokka seal polnud kohal ja sain alles 11.30 kööki minna. Sain tuttavaks uute töötajatega ja sain hästi läbi nendega, aga aktsent oli natukene raske arusaada ja palju erinevaid rahvusi oli seal köögis.Ma olin ainult 4 ja pool tundi esimesel päeval, suht ainult hakkisin asju järgmiseks päevaks valmis ja lõikasin liha ja siis lasid vabaks.

Priidik (kokk): Wyatt Hotell(07/03):

Wyatt hotellis on 4 restorani: JW´s Brasseries, Cobbler´s Bar, The Park Terrace & Orangery ja Brunch. JW´ Brasseries on korraga köögis 4 kokka ja 1 nõudepesija; Cobbler´s Baris on 2 kokka ja 1 nõudepesija ja hommikusöögi köögis oli 1 kokk. Kööki minnes võeti mind väga sõbralikult vastu. Esimese asjana sain salatit puhastada ja kummalist magustoitu valmistada verivorstist, kitsejuustust ja ahjuõunast koos mee ja kaneeliga. Ja sellega piirduski meie esimene päev köögis.

Andry (kokk): Wyatt Hotell(07/03):

Esimesel päeval läksin kohale kell 12.00 siis rääkisime natuke juttu ja läksin koju ära, teisel päeval sai alles kööki. Köök oli nagu labürint aru ei saa kuhu minna või kus olla. Tööd oli ka pigem vähe ainult hakkisin sibulat, tomatit ja salatit ning tegin muid väikseid töid. Pärast tööd käisin väikesel jalutus käigul.

Angela 08/03

Täna oli meil Eliisega vaba päev. Kuna eelmised kaks päeva olid stressirohked ja väsitavad otsustasime kaua magada ja hiljem Westporti peal veidi ringi käia. Käisime paljudes erinevates poodies ning tegime palju pilte. Esimesel päeval leidsime maitsva jäätise koha ning otsustasime seda uuesti külastada. Mängisime jälle koos teistega kaardimänge nagu meil juba kombeks on tulnud ja  õhtul käisime kõik koos restoraanis söömas.

Eliise 09/03

Täna oli jälle meil Angelaga vaba päev. Päeval ei teinud eriti midagi kuna jalad valutasid ja tahtsime puhata aga õhtul käisime veel poes ja mängisime kaarte.

Karl 10/03

Läksin kell 11 kööki ja  ma sain tuttavaks uute töötajatega keda pole ennem näinud ja nad panid mind kohe tööle. Hakkisin valmis juurviljad curry jaoks, tegin valmis ühe jogurti väljastamiseks, vaatasin nende külmkappi üle, et seal oleks kile peal ja õige kuupäev ja hakkisin paar asja külma köögiks valmis ka.

Priidik 11/03

Täna põhiliselt tegin ettevalmistusi: pesin salatit ja panin ämbritesse, täitsin külmikuid ja hakkisin sibulat. Ja aitasin lihtsamate töödega, kui kokkadel oli abi vaja.

Andry 12/03

Tööle läksin kell 15.00 paar tundi tegin väiksemaid töid näiteks hakkisin suvikõrvitsat ja puhastasin natuke kala. Õhtu poole sai juba midagi huvitavamat teha, pandi mind desserte tegema seal oli õuna kook, vegan šokolaadi kook, šokolaadi fondant, jäätis, juustu kook, Eton´s mess mis on kissell besee ja vahukoorega ning kaunistuseks peale maasikas ja piparmündi leht ning mingi magustoit kus oli kolm kooki  porgandi, õuna ja juustu. Kuid õhtu oli suhteliselt vaikne nii, et palju neid teha ei saanud. Pildil on Eton´s mess.

Karl 13/03

Ma läksin kööki kella kolme aeg ja mind pandi kuuma kööki ühe kokaga nimega Steven, kellega ma sain hästi läbi. Ma hakkisin lasagna jaoks ja seene kastmeks asjad valmis. Ma sain ka väljastada pasta carbonarat koos peekoniga või kui ka tahtsid kana või krevetiga, risotot roheliste ubadega, kalamariga ja sinimerekarbiga, fish and chipse, tavalist curryt või lihaga koos friikatega või saiaga ja paar laste toite ka. Päeva lõpuks koristasime koos oma poole ära ja läksime koju kella üheteist-kaheteist paiku.

Angela 14/03

Hmmikul läksime Eliisega kella kehaksaks kohale ja saime teada, kellega täna koos töötame. Tuli välja, et ma olin üksinda ja mul olid enda lauad. Hommikusöök läks aeglaselt. Ajaviiteks voltisin nii paberist kui ka linadest rätikuid. Laudadega sain ilusti hakkama. Tänane nii öelda duty oli mul tolmuimejaga põrand poole saali pealt üle tõmmata. Alguses ma ei leidnud kuskilt ühtegi tolmuimejat aga siis Camilla aitas mul leida mingi koristaja oma. See tolmuimeja oli väga nunnu, ta oli nagu punane elephant. Pärast seda, kui mu enda duty oli tehtud, aitasin teistel õhtusöögiks laudu katta ning täitsin stationeid. Umbes poole ühe ajal saime ära ning otsustasime veidi poodides käia enne ludgei naasmist. Tagasi pidime minema kella viieks. Õhtu oli suht vaikne, aitasin teisi nende söökidega, täitsin veekanne, võtsin paar lauda. Õhtu lõppes mingi kümne ajal.

Eliise 15/03

Juba hommikul tööleminnes sadas vihma ja nii terve tänane päev. Hommik tööjuures oli rahulik ja inimesi suhteliselt vähe. Õhtul saime varem ära ning täna olin ma ka uue inimesega kellega ma varem pole olnud ja temaga oli väga tore koostööd teha ning õhtul sõime kõhud täis ja läksime koju. Kodus mängisime kõik koos kaarte ja kaasasime ka ühe uue tüdruku kes tuli ka siia praktikale ja jõudis alles esmaspäeval.

Karl 16/03

Tööpäeval sain lõhe lõigata väljastamiseks, tegin üht jogurti kastet, mis maitses mündiliselt aga ka soolaselt, praadisin burgeri ja kana grilli peal valmis, et hiljem nad saaks selle ahju panna. Muidu päeva alguses oli suhteliselt vähe inimesi, aga päeva lõpus oli tramm ja mind pandi kala sektsiooni koos teise inimesega keda ma aitasin.

Priidik 17/03

Täna Püha Patricku päeval käisime vaatamas paraadi ja muud põnevat mis linnas toimus.

Andry 18/03

Tööl väga midagi huvitavat ei teinud ainult lihtsad tööd aga lõikasin näppu esimest korda. Ning pärast tööd käisin 5 tunnisel jalutuskäigul.

Angela 19/03

Hommikusöök oli nii nagu alati, mul olid enda lauad millega pidin tegelema. Mu tänane duty oli breakfasr prep Jasoni ja Poliinaga. Jagasime tööd enda vahel ära, mina täitsin mahlasid, pühkisin ning pesin põrandat köögis. Lõunapausil magasin nagu tavaiselt, kuna tööpäevad väga väsitavad ja vabu päevi on vähe. Õhtusöögil olin Davidiga köögis. Köögis on iga õhtu üks inimene, kes tegeleb sellega, et kõik lauad saaksid enda eelroad ja pearoad. Mina tegelesin eelroaga ning viisin kandikuid söökidega välja. Peale õhtusööki pidin ühe poole restoraanist harjaga üle käima. Peale tööd läksime Eliisega enda lemmikusse söögikohta, kus me iga õhtu peale tööd käime ja läksime tagasi lougde. Seal rääkisime teistega, jõime teed ja Eliise tegi mu ripsmeid.

Eliise 20/03

Täna saime hommikusöögi ajal kumbki 5 lauda mida teenindada. Pärast hommikusööki koju kõndides käisime poodides ja ostsime kodustele suveniire. Õhtusöögile saime minna kella kuueks ja saime ära üksteist. Kodus vingusime Andryle, et miks meil nii pikad tööpäevad ja ei jaksa sest me ainukesed kes töötavad palju ja teised kõik saavad teha lühikesi tööpäevi.

Eliise bereal

Pildin on meie töökaaslased Jason ja Tamara. Jason on Iirlane, Tamara on Hispaaniast.

Angela bereal

Pildin on mu lemmikud töökaaslased Camille ja David. Camille on Prantsusmaalt ja David on Horvaatiast. Meil on kaks supervisorit, David is the cool one.

See pilt on tehtud peale gaala teenindamise lõpetamist. Mina ja Eliise pidime see õhtu gaalat teenindama ja meil oli mõlemal enda suur laud. Pildin on Jason ja Nicolas ehk Nico. Nico on Hispaaniast.

Karl 21/03

Tegin küüslaaugu majoneesi ja võid, tegin curryt, mis koosneb punasest sibulast 3 erinevast paprikast, suvikõrvitsast, soolast, piprast ja küüslaugu õlist, sain ka natukene starter sektsioonis olla, kus väljastasin suppe ja natšosid, sain ka veel lõpu poole natukene kala sektsioonis aidata väljastamisega fish and chipse, risotot, lõhe ja pasta carbonarat.

Priidik 22/03

Käisime Andryga korvpalli mängimas ja õhtul vaatasime filmi.

Andry 23/03

Käisime Priidikuga rattastega sõitmas ja rohkem väga ei teinudki midagi.

Angela 24/03

Eliisel oli täna vaba päev, seega pidin minema tööle üksinda. Hommik oli üllatavalt rahulik. kuna täna oli mul kaheksas päev järjest tööl, olin väga läbi omadega ja tahtsin lihtsalt tagasi lougdei magama minna. Hommikusöögi lõpu poole hakkas mul halb olla, seega otsisin endale igalt poolt valuvaigisteid, lõpuks sain midagi supervisori Barbara käest. Täna ma pausile ei läinud ja selle asemel koristasin enda laudu ja sättisin need õhtusöögiks valmis. Barbara tuli minu juurde ja ütles et kui lauad valmis siis võin koju minna ja ei pea täna enda dutyt tegema. See oli väga armas temast, tavaliselt ta on koguaeg väga kuri. Ta tegelikult meenutab väga palju Jaana Koeli. Barabara otsusts ka mul õhtu vabak teha, seega kui lauad valmis olid, läksin tagasi lougdei puhkama. Üks mu lemmikuid töökaaslaseid kutsus mind ja eliiset lõunasöögile ühte väga armsasse kohvikusse. Lõpuks me istusime seal kohvikus üle nelja tunni, ilmselt oleks kauem seal olnud aga see läks kinni. Pärast kohvikut käisime veidi poodides ringi ja ostsime endale asju. Õhtu oli rahulik ning kuna viimasest vabast päevast oli väga palju möödas siis jäin juba enne poolt kaheksat magama ja magasin umbes 14 tundi.

Eliise 25/03

Täna oli meil Angelaga vaba päev ja käisime töökaaslase Camilliga jalutamas, muuseumis ning ka kohvikus. Väga tore päev oli, saime rääkida ja ilusat ilma nautida. Tänane päev oli üks parim päevadest.

Karl 26/03

Priidik 27/03

Täna anti võimalus töötada Cobbleri Baris. Köögis töötab korraga 2 kokka ja üks nõudepesija. Tööd oli vähe kuna inimesed käisid põhiliselt JW´s Brasseris söömas. Sellegipoolest sain aidata muude töödega sealhulgas külmikute täitmine.

Andry 28/03

Üheks päevaks töötasin Cobbleri Baris kella 16.00-21.00. Väga midagi huvitavt teha ei lastud ainult tõin asju teisest köögist ja panin salatit taldrikusse.

Angela 29/03

Hommikusöök oli nii nagu alati, midagi uut põnevat ei juhtunud. Peale hommikusööki käisime Eliisega poodides ja magasime. Tagasi pidime minema kella kuueks. Teenindasime saalis mingit pidu ning restoraanis olid ainult paar teenindajat.

Eliise 30/03

Täna oli meil vabapäev ning mõtlesime, et mida ikka paremat teha vabal päeval kui ikka minna mäge ronima ja nii me tegimegi. Rääkisime sellest plaanist ka Maryle ja ta lubas meid ära viia ning juba järgmine hetk olimegi autos ning sõitsime mäe poole ja ka võtsime poolepealt ta tütre ja lapselapse peale ning nad tulid meid saatma mäejuurde. Mäe ronimine polnud seekord nii raske kuna oleme juba harjunud olema jalgadel päevläbi aga siiski võtsime oma aja ja tempo ning läksime rahulikult mäe tippu. Seekord oli ilm koguaeg ilus ja tipust oli vaade imeline.

Karl 31/03

Kell 13.00 kööki minnes hakkasin kohe ettevalmistusi tegema selleks ja järgmisteks päevadeks. Tegin valmis curry juurviljad, kartulipudru, mis läheb koos lõhega, hakkisin köögivilju, et starteri sektsioon saaks neid kasutada ja kusagil kuue aeg lasid nad mind väljastama kala sektsiooni.

Priidik 01/04

Täna tegin jälle ettevalmistusi järgmiseks päevaks, täitsin kõik külmikud ja paneerisin kana ja kala. Õhtul käisime Andryga korvpalli mängimas.

Andry 02/04

Päeval käisime meres ujumas ja õhtul käsime tööjuures söömas, söök oli tasuta.

Angela 03/04

Hommikul magasime ja õhtul läksime seitsmekesti Portos restorani sööma(mina, Eliise, Karl, Priidik, Andry, Moana ja teine Karl).

Priidik võttis minu toidu. Kui magus oli söödud siis tegime saalis ja köögis tiiru peale, õtlesime kõigile heataega ja tegime kallid. Töökaaslastele jätsime restoraani kingi. Peale õhtusööki saime Eliisega ühe töökaaslasega kokku ja rääkisime veel veidi viimast korda juttu. Peale seda võtsime enda lemmik söögikohast süüa ja läksime hilja tagasi lougdei et  pakkida asjad kokku.

Saime Eliisega lõpuks õunakooki proovida. See oli väga hea.

Võtsime kõik midagi juua ja lõime klaasid kokku enne söömist.

Jätsime diivani peale kingi töökaaslastele. Tellisime Eliise ema kaudu 33 sokolaadi ja suure Eesti kommikarbi.

Viimane pilt mille tegime restoraanis koos.

Viimane päev, tagasiminek

Hommikul tuli meile takso lougdei 8:50 järgi. Taksoga saime rongijaama, kus pidime piletid välja printima.