Posjet Stuttgartu

Četvrtak, 9. veljače 2023.

Polazak u 17 sati ispred I. osnovne škole Bjelovar u organizaciji roditelja

Noćna vožnja vlakom Zagreb - Stuttgart / 19:38h - 8:37h

Petak, 10. veljače 2023.

Dolazak u Stuttgart

Doručak i gostoprimstvo kod gospođe Mirijane Musa, članice HPD-a

Prijepodnevni razgled glavnih gradskih znamenitosti

Susret u Centru hrvatske nastavu u SR Njemačkoj - Bad-Württemberg - Koordinacija Stuttgart

Izložba radova učenika hrvatske nastave u Generalnom konzulatu RH u Stuttgartu

Foto Željko Cindrić

Subota, 11. veljače 2023.

Mercedes-Benz Museum Stuttgart

Zajednički posjet muzeju svih projektnih partnera i obitelji domaćina

Ručak i druženje u Centru hrvatske nastave

Nedjelja, 12. veljače 2023.

Nedjelju su učenici proveli u obitelji domaćina. Posjetili su različite muzeje, knjižnice, sportske terene, restorane, razgledali mjesto, družili se...

Učiteljice su obišle rezidencijalnu četvrt Bad Cannstatt koja se prostire uz rijeku Neckar te posjetile Stadtmuseum Bad Cannstatt

Ponedjeljak, 13. veljače 2023.

Učenici su prisustvovali njemačkoj nastavi u školama u Stuttgartu i okolici.

Uspoređujući njemačku i hrvatsku nastavu stekli su nova znanja, iskustva i vještine.

Učiteljice su prisustvovale hrvatskoj nastavi u Winnendenu.  Nastavu vodi učitelj Mario Šarić, koordinator projekta u Stuttgartu.

Utorak, 14. veljače 2023.

Povratak u Bjelovar

Dojmovi učenika

Put do Stuttgarta i nije bio baš najudobniji zbog neudobnih sjedala i malog prostora u vlaku, ali sve ostalo vezano uz Stuttgart bilo je odlično i nezaboravno.

Prva stvar koja me zadivila bio je javni prijevoz. Tramvajem, podzemnom i autobusom može se otići u bilo koji kutak grada. Obitelj kod koje sam bio mi se jako svidjela jer su bili jako gostoljubivi i dosta dobro govore hrvatskim jezikom. Svidjelo mi se što nisu zaboravili svoj materinski jezik.

Svaki su dan radili obilan doručak i vodili me u najbolje restorane. Išli smo na trampoline i u vodene parkove. Trampolini su mi se jako svidjeli zbog svih poligona i ostalih aktivnosti. U vodenom parku posebno mi se svidio tobogan sa slobodnim padom od sedam metara.

Stuttgart je kao grad poseban. Ima jako puno trgovina. Velike zgrade i stari objekti protežu se cijelim gradom.

Škola u kojoj sam bio jako je dobro uređena, sve učionice imaju najbolju i najmoderniju opremu za rad. Većina učenika učinila mi se asocijalnima i čudnima. Zanimljivo je bilo vidjeti i upoznati različite kulture na jednom mjestu.

Najviše se veselim vraćanju svih lijepih iskustava djeci iz Stuttgarta.

Mislim da bi trebalo biti što više ovakvih projekata i drago mi je da sam baš ja imao priliku sudjelovati u ovome.

Karlo Rajič, 8. c

Projekt u kojem smo nas šestero posjetili Stuttgart bio je jedan od najboljih projekata u kojem sam sudjelovala.

Putovali smo dvanaest sati i tamo i nazad. Putovali smo vlakom u jednom kupeu. Stisnuli smo se i bilo je neudobno, ali veselo. Kada smo stigli, išli smo svojim domaćinima. Saznala sam da Laura, djevojka kojoj sam išla, imao posao: petkom dostavlja novine. Odlučila sam joj pomoći u tome. Ionako mi je trebalo buđenje i šetnja nakon putovanja. Prekrasna šetnja njenim naseljem brzo je prošla. Ona živi u jednom manjem gradu blizu Stuttgarta, u Shorndorfu. Drugi dan, kada smo donekle bili naspavani, posjetili smo Mercedesov muzej. Taj muzej ima oko sedam katova i veliku suvenirnicu. Poslije toga, išli smo svi na zajednički ručak. Jeli smo gulaš koji je bio jako ukusan. Nakon toga, Laura i ja išle smo u veliku knjižnicu u centru Stuttgarta. Napravljena je u obliku kocke, a ima i krov s kojeg smo promatrale zalazak sunca. Sutradan smo išle na utakmicu Laurina brata i na folklor.

U ponedjeljak sam išla na njihovu nastavu. Engleski mi je bio najbolji jer svi učenici moraju cijelo vrijeme govoriti na engleskom jeziku. Tada mi je sve bilo lakše razumjeti. Neki su se učenici maskirali pa je bilo i smiješno i zabavno. Najviše mi se svidjelo kada sam razgovarala s Laurom i njezinim društvom. Svake smo se večeri išle prošetati do jedne teretane i tamo smo razgovarale s društvom i smijali se do suza. Osim toga, svaku smo večer razgovarale u sobi do kasno u noć.

Posjetile smo i Muzej iluzija gdje smo nakon pola sata uspjele složiti piramidu od različitih oblika. Do svake smo lokacije išle vlakom i tramvajem. Puno smo boravile u prirodi, kupovale odjeću i knjige, isprobavale novu hranu.

Ovo bih iskustvo vrlo rado ponovila jer je bilo najbolje i najzabavnije te ću ga pamtiti cijeloga života.

Luna Bunčić, 8. c

Putovanje u Stuttgart bilo mi je nezaboravno. Najviše mi se svidjela organizacija nastave u školama i njihova opremljenost pametnim pločama. Na svakom uglu grada mogao sam vidjeti različite trgovine s hranom, odjećom i obućom.

Bili smo i u Mercedesovu muzeju u kojem smo vidjeli početak stvaranja automobilske marke Mercedes. U drugom smo muzeju vidjeli smo stare ratne avione izvučene iz mora, stare sportske automobile te izume poznatih izumitelja.

Obitelj kod koje sam boravio je iz Velike Gorice i jako mi se svidjela. Nisam uopće osjećao da sam u stranoj zemlji jer smo sasvim normalo govorili hrvatskim jezikom. Zbilja je bilo kako i sam projekt kaže: materinski (hrvatski) jezik nas je i spojio i povezao.

Jona Šiprak, 8. c

Moje putovanje u Stuttgart bilo je nezaboravno: od putovanja vlakom koje je trajalo dvanaest sati pa do upoznavanja novog društva i stvaranja uspomena za cijeli život. Sudjelovanje u ovom projektu omogućilo mi je da prvi put otputujem u stranu državu i jako mi se svidjelo.

Obitelj kod koje smo Jona i ja boravili  jako se potrudila pokazati nam što više. Najviše mi se svidio odlazak na kuglanje i muzej sa starim ratnim avionima. Osim toga, u njemu je bio i jako puno automobila koje obožavam.

U školi mi je bilo dosta zanimljivo. Svidjela mi se urednost i opremljenost učionica koju mogu usporediti sa svemirskim brodom. Učitelji su jako dragi i ljubazni. Jedino mi se nije svidjelo što se u cijeloj školi, niti pod odmorima, ne smije koristiti mobitelom.

Sve drugo mi se jako svidjelo i ništa ne bih mijenjao, a najmanje obitelj jer su zbilja bili izvrsni zamjenski roditelji.

Marko Kozić, 8. c

Sudjelovanje u projektu „Materinski jezik nas veže i spaja“ jako mi se sviđa. Ulaskom u vlak, avantura je počela. Prvi sam puta išla u tako veliki i prometan grad kao što je Stuttgart. Sada mogu reći da više volim male gradove.

Posjetili smo Mercedesov muzej. To je najveći muzej u kojem sam bila. Posjetila sam i gradski muzej u Tubingenu. Oba su muzeja bila vrlo poučna i zanimljiva.

Obitelj koja me ugostila bila je jako draga i gostoljubiva te ima puno zajedničkog s mojom obitelji. Puno smo se družili, razgovarali i igrali društvene igre. Majka djevojčice kod koje sam boravila učiteljica je hrvatskoga i talijanskoga jezika. Komunikacija nije uopće bila problem i jako mi se svidjelo što se hrvatski jezik njeguje i u tako dalekoj zemlji.

Sviđa mi se sudjelovanje u projektima koji uključuju razmjenu učenika. Upoznala sam puno novih ljudi, posjetila nova mjesta i stvorila nove uspomene.

Iva Lijović, 8. c

Projektno putovanje u Stuttgart - uspomena za cijeli život

Međunarodni projekt Materinski jezik nas veže i spaja u suradnji Hrvatske nastave u inozemstvu, Koordinacija Stuttgart i I. osnovne škole Bjelovar napokon je i „oživio”.

Šest je učenika 8. c razreda (Luna Bunčić, Marko Kozić, Iva Lijović, Karlo Rajič, Vita Šafranko i Jona Šiprak) u pratnji ravnateljice Martine Supančić, učiteljice Glazbene kulture Danice Barišić i razrednice te učiteljice Hrvatskoga jezika Mateje Ištok od 10. do 14. veljače 2023. otišlo u planirali posjet učenicima i učiteljima u Stuttgartu i okolnim mjestima.

Putovanje je počelo 9. veljače 2023. godine u večernjim satima. Nakon sastanka ispred škole, uputili smo se prema Glavnom željezničkom kolodvoru u Zagrebu gdje smo u 19:38 krenuli prema Stuttgartu. Uz puno razgovora, smijeha, ali i nešto spavanja, stigli smo u 8:37 na odredište. Naši domaćini, učitelj Mario Šarić i gospođa Mirijana Musa (majka jednog učenika i članica Hrvatskog pedagoškog društva u Stuttgartu), srdačno su nas dočekali te smo s gđom Musom otišli na pravi „švapski” doručak. Stol je bio prepun tipičnih njemačkih namirnica i pića u kojima smo uživali. Uslijedio je obilazak gradskih znamenitosti te odlazak u Centar hrvatske nastave u Stuttgartu gdje smo se upoznali s učenicima domaćinima i njihovim roditeljima. Nakon kratkog razgovora, druženje se nastavilo  u obiteljima te je poslijepodne bilo vrijeme za slobodne aktivnosti.

Učiteljice su bile pozvane na izložbu u 18 sati u Generalnom konzulatu Republike Hrvatske u Stuttgartu. Izložba Riznica Jadrana prikazala je likovne radove učenika koji pohađaju nastavu Hrvatskoga jezika. Susret s hrvatskom konzulicom, razgovor s pripadnicima hrvatske manjine u Stuttgartu te razgledavanje radova učinili su večer još posebnijom. Svoj doprinos izložbi dala je i naša škola poklonivši Konzulatu dječji crtež prikaza Bjelovara.

Subotnje dopodne proveli smo u veličanstvenom Mercedesovu muzeju. Učenici su u pratnji roditelja domaćina te hrvatskih i njemačkih učitelja razgledavali sve vrste vozila i prijevoza prateći povijesni razvoj poznate automobilske marke. Slijedio je zajednički ručak u Centru koji su pripremili učitelji domaćini. Uz smijeh, društvene igre, gitaru i pjesmu druženje je trajalo do kasnih poslijepodnevnih sati. Učitelj Mario te koordinatorica Marija Borović uručili su učenicima i učiteljicama iz Hrvatske poklone i zahvalnice. Nedjelja je bila rezervirana za odmor te zajedničke aktivnosti u obiteljima domaćina. Učenici su išli u muzeje, crkve, restorane te se zabavljali uz društvene igre i filmove. Učiteljice su vrijeme posvetile obilasku povijesne četvrti Bad Cannstatt te šetnji uz rijeku Neckar.

U ponedjeljak, 13. veljače 2023., učenici su sudjelovali na njemačkoj nastavi. Imali su priliku usporediti njemački i hrvatski sustav školovanja uživo. Ostali su iznenađeni vremenom koje učenici provedu u školi te obavezama koje imaju. Zaključili su da hrvatski učenici imaju bolje ponašanje na nastavi te da im je ipak ljepše na nastavi u I. osnovnoj školi. Poslijepodne su se učenici pakirali, kupovali suvenire za povratak kući te se družili sa svojim novostečenim prijateljima i obiteljima. Učiteljice su prijepodne iskoristile za obilazak muzeja te stručno usavršavanje. Tijekom poslijepodneva sudjelovale su na nastavi učitelja M. Šarića u obližnjem gradiću Winnendenu. Upoznale su se s učenicima koji pohađaju izbornu nastavu Hrvatskoga jezika te su dva školska sata promatrale njihov rad i komunikaciju.

Dan povratka kući bio je utorak. Učitelj Mario te ostali roditelji domaćini dopratili su naše učenike na kolodvor. Uslijedilo je cjelodnevno putovanje prema Bjelovaru u kojem smo izmjenjivali dojmove, gledali fotografije te željno iščekivali dolazak kući kako bismo sve viđeno i naučeno podijelili sa svojim bližnjima.

Izvrsna se ideja pretvorila u životnu. Ovaj je projekt rezultirao jačanjem prekogranične suradnje škola, razvijanjem inovativnih pristupa poučavanju i obrazovanju o europskim vrijednostima te suradnje s učenicima pripadnicima hrvatske manjine u inozemstvu.

Zahvaljujemo našim domaćinima – učiteljima, roditeljima te učenicima koji su učenike i učiteljice predivno ugostili te nam pružili nezaboravno iskustvo.