La relació entre psicologia i moda dóna lloc a mil i una preguntes, sabem que hi ha una relació, però és difícil determinar causa i efecte. No està clar si la indústria de la moda causa trastorns mentals o atrau gent que ja té aquests problemes .
Segons certs estudis, mentre una de cada quatre persones desenvoluparà una malaltia mental en algun moment de la seva vida, la possibilitat augmenta el 25% si treballes en una indústria creativa . Però és innegable que la moda genera una enorme pressió tant a les models com en els dissenyadors. Tothom vol treballar en aquest món perquè és glamurós, excitant, creatiu, dinàmic ... però tot això es cobra un peatge ".
Com més gran et fas, més capaç ets de calibrar quins efectes va tenir en els altres la roba que et posis, i normalment et vesteixes per aconseguir l'objectiu desitjat, mentre que de joves tendim a conduir-nos més per imitació o pel que està de moda .
Anar de ''shopping'' com a teràpia per animar-nos es algo que molta gent fa, pero, a vegades per tenir alguna cosa nova només has de mirar dins del teu propi armari, que segur que està ple de peces que no t'has posat, o que mai has combinat amb altres, o que pots modificar de manera senzilla perquè semblin noves.