Τίτλος Δράσης: Όταν η χρήση γίνεται κατάχρηση
Μάθημα: Πληροφορική
Τάξη: Β' Λυκείου
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αγνή Φίτζιου
Ζήτημα: Προαγωγή ποιότητας ζωής του γενικού πληθυσμού
Θεματικά Πεδία ΠΣ: 3, 4, 17
Σκοπός της Δράσης
Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σχετικά με την υπερβολική χρήση του διαδικτύου, τους κινδύνους εθισμού και την ανάγκη για υγιή ψηφιακή συμπεριφορά. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο των Δράσεων Ενεργού Πολίτη και αξιοποιεί ψηφιακά εργαλεία και συνεργατικές πρακτικές.
Στόχοι
Ανάπτυξη κριτικής σκέψης για τη χρήση του διαδικτύου
Ενημέρωση για την ασφάλεια και την προστασία προσωπικών δεδομένων
Ενίσχυση της υπευθυνότητας και της αυτορρύθμισης
Δημιουργία ψηφιακού υλικού ευαισθητοποίησης
Επικοινωνία με την κοινότητα και διάχυση του μηνύματος
Φάσεις Υλοποίησης
Διερεύνηση: Ανώνυμη ψηφιακή έρευνα, συζήτηση, ανάλυση κινδύνων
Σχεδιασμός: Ομάδες εργασίας, στόχοι, χρονοδιάγραμμα, συνεργασίες
Υλοποίηση: Εκδήλωση με ειδικούς, δημιουργία αφίσας και βίντεο
Διάχυση: Ανάρτηση υλικού, παρουσίαση, καμπάνια ενημέρωσης
Αναστοχασμός: Ερωτηματολόγιο ανατροφοδότησης, συζήτηση, αξιολόγηση
Προβλεπόμενα Αποτελέσματα
Ενίσχυση της ψηφιακής υπευθυνότητας
Ενημέρωση της σχολικής κοινότητας
Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, δημιουργικότητας και επικοινωνίας
Σύνδεση με αξίες ενεργού πολίτη
Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα διεξάγουν μια έρευνα στο σχολείο προκειμένου να αναδειχθεί ο χρόνος, το αντικείμενο απασχόλησης και οι λόγοι για τους οποίους συμμαθητές/τριες μπαίνουν στο διαδίκτυο. Θα ενημερωθούν και θα συζητήσουν για τους κινδύνους εθισμού στο διαδίκτυο.
Το επιθυμητό είναι να μάθουν να αναζητούν τρόπους αποφυγής της εξάρτησης για παράδειγμα βάζοντας όρια, απενεργοποιώντας ειδοποιήσεις, υιοθετώντας υγιείς δραστηριότητες, επαφή με φίλους και φίλες εκτός διαδικτύου και, αν χρειαστεί, να ζητούν βοήθεια.
Στο πλαίσιο εκδήλωσης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας με τίτλο «ΠΑΡΩΝ όχι online», οι μαθητές/τριες θα προσπαθήσουν να οργανώσουν ένα στρογγυλό τραπέζι με ειδικούς. Έπειτα από κάποιους γύρους τοποθετήσεων θα θέσουν ερωτήσεις για να λύσουν τις απορίες τους.
Έχοντας συγκεντρώσει τη βασική γνώση, μαθητές και μαθήτριες θα κωδικοποιήσουν τη βασική πληροφορία σε μία αφίσα που προτρέπει στη «μια ώρα την ημέρα χωρίς διαδίκτυο», οπτικοποιώντας τις βασικές οδηγίες ορθής χρήσης του διαδικτύου και θα προτείνουν/ενημερώσουν, προκειμένου να γνωστοποιηθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους νέους/ες, η γραμμή στήριξης της Μονάδας Εφηβικής Υγείας:
( http://youth-health.gr/ τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 7710824. ΓΡΑΜΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ (1535) ).