Com sabeu, els Comitès d'empresa d'À punt han realitzat una roda de contactes amb diversos grups polítics de l'arc parlamentari per informar-se de primera mà sobre el futur de la RTVV.
Es tracta d'unes reunions semblants a les que ja es van tindre la passada legislatura en diferents ocasions.
Els populars mantenen el full de ruta de l’anterior legislatura, que passa per la unificació de les 2 empreses actuals (CVMC i SAMC) en una sola. Per fer-lo possible serà precís la modificació de l’actual llei del servei públic de radiodifusió en un procediment que a hores d’ara es porta a terme en la Comissió de RTVV de les Corts. La llei resultant s’ha d’aprovar per majoria absoluta, per la qual cosa només són necessaris els vots de PP i VOX, tot i que cal recordar que la llei vigent va obtindre una majoria molt més ampla, ja que els diputats de PSPV, Compromís, Podem i Ciutadans van votar a favor i el PP es va abstindre. 64 vots a favor i 29 abstencions va obtindre la llei de creació a juliol de 2016.
A dia de hui eixa unificació d’empreses i la falta d’interès per aprovar el conveni col·lectiu aprovat per sindicats i corporació són les úniques certeses que transmeten els partits encarregats de liderar la negociació de la nova llei. Tot el demés sembla que està encara per decidir
Reunió també de l’empresa i els partits polítics
Al mateix temps la direcció de l’empresa també ha demanat audiència amb els partits que donen suport al Consell. És aquest encontre el que és veritablement important de cara al full de ruta de RTVV en molts aspectes.
Per a rebre informació de primera mà sobre el que es va parlar a eixa reunió, els Comitès d’empresa hem demanat audiència el pròxim dimecres al Consell rector. Un encontre en el què esperem obtindre respostes clares i concretes sobre els pròxims passos del procés de selecció de personal que a hores d’ara està en marxa.
Més paciència
Des de CCOO demanem als afiliats més paciència. Sabem que és complicat, que hi ha ansietat per conèixer, però així ho hem decidit la totalitat de sindicats amb representació al Comitè d’Empresa en la reunió que hem celebrat esta vesprada per valorar els encontres amb els partits polítics.
Per últim, recordar-vos que aquest és l’únic canal fiable de comunicació. Xafardejar en la màquina de cafè no es delicte, però no cal elevar el que allí es comenta a notícies fiables.
TOTS JUNTS SOM MÉS FORTS
CCOO DE VERITAT, AL TEU COSTAT
Burjassot, 2 de febrer de 2024