CCOO acusa a À punt d’utilitzar als becaris/es com substituts dels professionals durant les vacances
Els becaris/es no són treballadors, són encara estudiants, i per tant utilitzar-los per cobrir llocs laborals és un frau de llei. Un punt que van deixar ben clar els tribunals quan obligaren a convertir els becaris de comunicació de la Generalitat en places estables de plantilla.
Tot i això, la Societat Anònima de mitjans de comunicació, una vegada més, en lloc de formar als estudiants que entren en À punt amb un programa estructurat i amb la supervisió d’un mentor, ha utilitzat al becaris com a mà d’obra “d’oferta” per fer les substitucions d’estiu del personal laboral.
Els i les joves estudiants arriben a À punt plens d’il·lusió per aprendre i es troben amb la responsabilitat d’eixir a soles en els primers dies de faena, elaborant peces sense supervisió, com si fora personal contractat, ja que ni els tutors ni els companys de la seua categoria solen tindre temps d’ajudar-los en estar saturats de treball.
Cal recordar que els becaris/es tenen una compensació econòmica pel seu treball deu vegades inferior a la dels professionals que estan en les borses de treball esperant que les criden per a treballar. A més, cotitzen a la Seguretat Social de manera molt reduïda i, en acabar els contractes, no entren en cap borsa de treball que puga posar en valor en seu aprenentatge. Una mena d’explotació laboral que mai hauria de produir-se en una empresa pública.
Des de CCOO considerem que la formació de becaris és una tasca necessària que dona oportunitat als futurs professionals d’accedir a totes les vessants d’un mitjà de comunicació (ràdio, web i televisió). Però en cap cas ha de servir per emmascarar les carències de personal i pressupostàries dels mitjans públics de tots els valencians i valencianes.
Burjassot, 28 d'agost de 2021