GLAS RAZREDNE STOPNJE

Drage bralke, dragi bralci!

Na naši šoli imamo veliko različnih krožkov in eden izmed njih je tudi naš novinarski krožek. Na tem krožku bomo na internetu objavljali novice, ki jih lahko preberete. Ob koncu leta bomo iz teh novic oblikovali šolski časopis, v katerega bomo dodali še kakšno novost, ki je niste mogli prebrati na internetu.

Šola v naravi

V ponedeljek, 27. 3. 2023, smo se učenci 5. razreda odpravili v šolo v naravi na Debeli rtič. V šoli v naravi smo se imeli zares lepo. Poleg vsakdanjega plavanja smo imeli na urniku tudi veliko drugih zanimivih dejavnosti in pet dni je minilo veliko prehitro.

Ko smo v ponedeljek prišli na cilj, nas je čakalo plavanje. Nato smo imeli kosilo. Siti smo se odpravili na plažo in tam iskali školjke in kamenčke ali pa si samo ogledovali morje. Po večerji nas je čakal spoznavni večer. Takrat je vsaka šola pokazala svoj nastop, ki ga je pred šolo v naravi vadila. Po nastopih smo lahko plesali in se zabavali.

V torek nas je čakal kar naporen dan. Po zajtrku smo se odpravili na pomol, kjer nas je že čakala ladjica. Ta nas je odpeljala do Pirana. Tam smo si ogledali akvarij, poln zanimivih rib in drugih organizmov iz podvodnega sveta. Nato smo si ogledali še cerkev Sv. Jurija in Tartinijev trg. Preden nas je ladjica odpeljala nazaj na Debeli rtič, smo se posladkali s sladoledom. Po kosilu smo se odpravili na veliki razgledni hrib. Tam je bilo zelo veliko deteljic in mi smo vztrajno iskali štiriperesne deteljice. Mislim, da je kljub našemu trudu ni nihče našel. Dan smo zaključili z »odštekanim« stilom. Vsi smo se morali nenavadno obleči in potem smešno plesati. Zelo zabavno je bilo opazovati sošolce, kako so se uredili. Stroga komisija je le stežka izbrala zmagovalca. Izmed deklet se je najbolj odštekano oblekla Neža Tičer iz podružnične šole Loka pri Žusmu in prejela nagrado.

Tudi v sredo smo bili zelo aktivni. Najprej smo pred prvim plavanjem za starše in sorodnike pisali razglednice, ki smo jim jih kasneje tudi poslali po pošti. Upam, da so jih vsi prejeli. Nato smo imeli ogled sredozemskih rastlin. Po kosilu smo imeli plavanje, zatem pa je sledil zanimiv in zabaven skriti zaklad. Za rekreacijo smo nato še odigrali nogomet in nekaj iger med dvema ognjema. Zvečer smo vadili za kviz, ki nas je čakal prihodnji dan.

V četrtek smo takoj po zajtrku odhiteli na bazen, kjer smo še zadnjič povadili za petkovo preverjanje plavanja. Po plavanju smo imeli delavnico, na kateri smo ročno izdelovali svoje lastne magnete. Po kosilu nas je čakal zelo težek in napet kviz štirih ekip. Ko smo končali s kvizom, smo v bazenu zopet izpolnjevali svojo tehniko plavanja. Zvečer smo imeli talente, na katerih je skoraj vsak pripravil zanimivo točko, ki jo je pokazal občinstvu. Po vseh talentih, ki so se predstavili, smo še malo plesali, dokler se nismo utrudili in šli spat.

Čeprav so bili za nami sami čudoviti dnevi, smo zadnji dan šole v naravi že verjetno vsi komaj čakali, saj smo začeli pogrešati svoje starše, sestrice in bratce. Po obilnem zajtrku smo odšli na bazen, kjer so nas učitelji ocenili, kako dobro znamo plavati. Vsi smo dobili odlične ocene! Po kosilu smo se začeli voziti domov. Da nam je pot hitreje minila, smo se ustavili na Trojanah, kjer smo si lahko kupili krofe ali sladoled. Ko smo se končno pripeljali pred šolo, smo bili zelo veseli, da smo zopet doma. Ta teden je bil zelo zabaven in zanimiv in bi ga kmalu zopet ponovila. Edina slaba stran je bila ta, da je prišlo do poškodbe in da je nekaj sošolcev vmes zbolelo.

Šopek sreče

V četrtek, 23. 3. 2023, smo učenci razredne stopnje in otroci vrtca pripravili prireditev za starše, da jim pokažemo, kaj nam pomenijo. Ta dan nismo imeli pouka dopoldne, ampak smo morali priti ob 13. uri v šolo, da smo lahko še dobro povadili svoje točke pred nastopom.

Znotraj vsakega razreda smo se otroci pridno pripravljali na to prireditev. Nastopali smo s petjem, plesom, igranjem na različne inštrumente in celo z gledališko predstavo. Ob koncu nastopa so si lahko vsi udeleženci ogledali naša likovna dela, ki jih ustvarimo pri pouku, vse mamice pa so pri izhodu dobile še lično darilce.

Upam, da smo vsem staršem s prireditvijo polepšali četrtkovo popoldne!

Zmagovalec nagradne križanke

Ali se še spomnite velike nagradne križanke, ki jo je naredil Jan Reberšak? Verjetno ste že vsi na trnih, ker vas zanima, kdo je bil

izžreban.

Naj vam povem, da je ta srečnica, ki je zmagala v žrebu, učenka tretjega razreda in to je … Staša Žavski!

Sedaj pa še nekaj za vse radovedneže. Nismo še razkrili gesla križanke. To se glasi takole: VESELE PRAZNIKE!

Iskrene čestitke zmagovalki! Želim ji, da bi še velikokrat zmagala v kakšni nagradni igri!

Nagradna križanka

Jan Reberšak, novinar šolskega glasila in učenec petega razreda matične osnovne šole, je izdelal praznično križanko.

Pravilne odgovore do 10. januarja 2023 pošljite na e-mail naslov: novinarski@mail.com. Med vsemi odgovori bomo izžrebali učenca, ki prejme nagradico.

Božična

Na adventnem venčku četrta sveča že gori,

kar pomeni,

da božič daleč ni.

V mestih lučke se prižgo,

na tisoče jih je.

Mama piškote peče že,

okraski v hiši se bleste.

Božične pesmi se pojo,

vesele, nežne so.

Najlepši čas pa zvečer je,

ko vsa družina zbere se.

Res, december je najlepši čas,

čeprav je zunaj mraz.

Zato ljubezen nas pogreje,

da srce se nam smeje.

Božič - kratka zgodba

Bliža se božič in vsi vemo, da takrat pride Božiček. Eva in Anja že komaj čakata, da ju obišče ta dobri mož. »Le kaj mi bo prinesel?« se sprašuje Eva. »Jaz si tako zelo želim plišastega medvedka,« vzdihuje Anja. »Napišiva mu pismo!« veselo vzklikneta deklici. Tedaj pa zaslišita mamo: »Pisma bosta lahko pisali potem, zdaj moramo iti k babici pomagat peči piškote.« Deklici se kljub temu, da imate druge načrte, veselita peke piškotov. »Pri babici Ivanki je zmeraj tako zabavno,« reče Anja. »In dedek Lojze vedno ušpiči kaj smešnega! Komaj čakam, da gremo!« zakliče Eva.

Ko prideta k babici, ima ta že vse pripravljeno za peko piškotov. »Katere piškote bomo pekli, babi?« zanima Evo in Anjo. »Odločila sem se, da bomo letos pekli medenjake, ti so najboljši,« odvrne babica. Urno razvalja testo in Eva in Anja že hitita oblikovati piškote. Kmalu jih je cel pladenj in babica jih da peči. »Zdaj, ko se pečejo, bomo naredili še premaz za piškote, ki se imenuje beli led. Zaradi njega bodo medenjaki še okusnejši«, reče babica. Potem je babica medenjake položila na mizo in pripravila še beli led. Anja in Eva sta krasili medenjake vse do odhoda domov.

»Nekaj piškotov pa le vzemita, da jih bosta pripravili za Božička,« še reče babica Ivanka. »Bova!« vzklikneta Eva in Anja in odideta domov. Doma še napišeta Božičku pismo in mu pripravila medenjake, mleko in korenček za Božičkove jelenčke, potem pa se odpravita spat.

»Upam, da me danes ponoči obišče Božiček,« zašepeta Anja. »Jaz tudi,« še komaj šepne Eva. Trenutek za tem pa že obe sladko spita.

Šola v kinu

Na zadnji šolski dan v letu 2022 se je OŠ Slivnica odpravila v kino. V kinu v Celju smo si ogledali prvi slovenski božični film Kapa. Vsi otroci in učitelji smo bili nad filmom zelo navdušeni. Učencem nam je bilo verjetno najbolj všeč to, da smo dobili kokice. Po filmu smo se odpravili nazaj v šolo, kjer so nekateri pojedli kosilo, potem pa odšli domov.

Počitnice zelo lepo začele!

Vasica medenjakov

Letos smo v petem razredu izdelali vasico medenjakov. Iz kartona smo izrezali oblike hišk in nanje z belo tempero narisali okna, vrata in vzorčke, da so hiške izgledale kot medenjaki okrašeni z belim ledom. Nato smo jih prilepili na velik kos papirja, da je videti kot vasica medenih hišk. Zdaj nam ta čudovita vas krasi mizo pred razredom, tako da si jo lahko ogledajo vsi osnovnošolci naše šole.

Predlagam vam, da doma še sami izdelate to vasico. Lahko pa spečete medenjake in boste imeli kar pravo sladko vas.

Če želite, si lahko našo vasico ogledate pred našim razredom in dobite kakšno idejo za okrasitev vašega doma.

Želim vam vesele božične praznike in sreče ter zdravja v letu 2023!

Tea Vodeb, Eva Polenšek, Neža Johan

Prireditev

"Na krilih mavrice"

8. decembra je bila na OŠ Slivnica pri Celju prireditev Na krilih mavrice. Otroci te šole in njenih podružnic so s pomočjo učiteljev pripravili zanimiv program, ki so si ga lahko ogledali starši. Tudi nekateri vaščani so si prišli ogledat prireditev. Pel je pevski zbor, nekateri učenci so igrali na svoja glasila in tudi plesalo se je veliko. Ko se je prireditev končala, so si lahko vsi gostje kupili izdelke, ki so jih izdelali učenci. Kupili so lahko zelo veliko stvari, od nakita do hrane in tudi voščilnice. Nekatere stvari smo celo razprodali, kot na primer medenjakeČe pa je kdo želel, si je lahko postregel tudi s palačinkami in čajem. Denar, ki smo ga zaslužili, je šel v šolski sklad. Bilo je zares lepo.

Upamo, da bomo za starše lahko pripravili še kakšno prireditev. Ko sta se prireditev in sejem končala so se nekateri učenci zbrali pred šolo in se igrali. Nastop se je začel ob 16.30, končal pa ob 17.30. Udeležilo se ga je veliko učencev, staršev in vaščanov iz bližine šole

Eva Polenšek, Neža Johan, Tea Vodeb

PETOŠOLSKE UMETNINE

Tudi v petem razredu pri likovni zelo radi ustvarjamo. Letos smo bili zelo pridni, saj smo izdelali že zelo veliko umetnin. Med drugim smo delali trganko, pobarvali smo grde puloverje in risali s temperami. Odločili smo se, da vam bomo pokazali nekaj umetnin. Upamo, da vam bodo všeč in da boste kaj od tega izdelali tudi sami.

ADVENTNI VENČKI

Pravijo, da je december najlepši mesec. V decembru je polno praznikov, v mestih lahko občudujemo lučke, obiščejo nas dobri možje, doma pečemo piškote, krasimo domove, postavimo smrečico in jaslice, se družimo s sorodniki in prijatelji … Ta čas je res čudovit.

Uvod v praznični december je adventni čas. Prva adventna nedelja je bila letos 29. novembra, zadnja pa bo 18. decembra. V veliko družinah je navada, da vsako nedeljo do božiča na adventnem venčku prižgejo eno svečko. Ali ste vedeli, da naj bi bil adventni venček spleten iz zimzelenega zelenja? Venček ima štiri svečke, ki ponazarjajo štiri adventne nedelje. Adventni venček krasi mizo do božiča. Vsako adventno nedeljo se prižge ena svečka, vse do božiča. Adventne venčke brez sveč nekateri obesijo na vrata. Prvi adventni venček je leta 1839 izdelal nemški duhovnik Johann Hinrich Wichern.

Učence naše šole smo prosili za fotografijo njihovega adventnega venčka. Zelo pridno so se odzvali in nam poslali nekaj fotografij svojih venčkov. Spodaj si jih lahko ogledate in mogoče dobite kakšno idejo za venček, ki ga boste izdelali naslednje leto.

Eva Bovha, 3. razred

Neža Johan , Eva Polenšek in Eva Kolar

TRADICIONALNI SLOVENSKI

ZAJTRK

V petek, 18.11.2022, je bil dan čebel, zato smo na šoli imeli slovenski tradicionalni zajtrk. Ta zajtrk imamo vsako leto. Zajtrk je vseboval živila, ki so jih pridelali okoliški kmetje: med in maslo namazana na kruhi, mleko ter za posladek še jabolko.

Okusna in zdrava hrana nam je dala energije za cel dan. Po zajtrku je vsak razred čas namenil ustvarjanju in se pogovarjali o čebelah. Nato smo imeli malico. Po malici se je cela šola zbrala v telovadnici, kjer smo vsi skupaj zapeli »Čebelarja«. Potem pa smo nadaljevali s poukom. Medtem pa je 5. razred obiskal član čebelarskega društva Gorica pri Slivnici, Jan Žafran. Z njim smo si pogledali predstavitev o čebelah in nam povedal veliko o njih.

Jan Reberšak in Neža Johan

OBISK EKSOTIČNE ŽIVALI

V petek, 28. 9. 2022, je učence 5. razreda obiskal panterjev kameleon. Njegov lastnik, Jan Reberšak, ga je na kratko predstavil. Ime mu je Tarča star je 8 mesecev in velik 30 cm. Je panterjev kameleon. Je turkizne, rdeče in bele naravne barve.

OPIS

Panterjevi kameleoni so veliki okrog 40 cm. Lahko spreminjajo barvo.

Imajo zanimivo okostje:

Kameleoni so hladnokrvne živali

Njihova prehrana vsebuje čričke, muhe, ščurke in vse insekte.  Oči lahko obračajo v vse smeri. Imajo zelo dolg jezik, ki ga lahko natančno upravljajo.

Učenci petega razreda so bili navdušen in veseli. Ta dan so si zagotovo zapolnili. Izvedeli so nekaj o kameleonovem videzu in se spoznali z njegovo prehrano. Nato je sledilo slikanje z njim.

Jan Reberšak

Teden otroka

Na OŠ Slivnica pri Celju je za nami krasen teden, Teden otroka, ki je potekal od 3. do 7. oktobra.

V ponedeljek smo imeli narobe oblečen dan. Nekateri so bili pri izbiri oblek zelo izvirni, saj so se oblekli v kostume, drugi pa so si oblekli le različne nogavice.

V torek je sledil prihod v šolo na trajnostni način. Zbrali smo se na avtobusni postaji in smo v šolo prišli peš ter si s tem prislužili kartico kokoške Rozi.

Sreda je bila namenjena smešnim frizuram in naglavnim pokrivalom. Učenci so bili pri frizurah in pokrivalih zelo kreativni. Na ogled so se postavili različni čopki in kitke, veliko je bilo kap in klobukov.

V četrtek je bil dan risank in filmov. Petošolci smo si ogledali film Anica in velika skrivnost. Petošolci smo imeli ta dan še delavnico quilinga, tehnike zvijanja papirčkov.

Petek pa je bil zaključek drugačnega tedna. Imeli smo dan z igračami in Drobtinico. Svoje igrače smo prinesli v šolo in se med odmori z njimi  igrali. Za Drobtinico smo ves teden zbirali igrače, knjige, družabne igre, katere smo nato  na stojnici kupovali in tako prispevali v šolski sklad.

Teden je bil zelo zanimiv in minil je še hitreje kot navadno.

Eva Polenšek, Eva Kolar

Tretji razred v Seči

Od desetega pa do štirinajstega oktobra so bili tretji razredi v šoli v naravi. Tam so počeli veliko različnih stvari, zato smo jih vprašali, kaj jim je bilo najbolj všeč in kaj bi tam spremenili.

ZOJA ŽUREJ

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo šli na pohod.

Spremenila bi, da sobe ne bi bile tako uničene.

OŽBEJ PUŠNIK

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo se kopali v bazenu.

Spremenil pa bi, da bi manj hodili.

EVA BOVHA

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo risali.

Spremenila bi, da sošolci v bungalovu ne bi bili tako glasni.

MAJ BREČKO

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo šli na sprehod.

Spremenil bi, da v bungalovu ne bi kričali.

ANJA POLENŠEK

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo pobirali školjke

in ko nam je učiteljica zvečer prebrala pravljico.

Spremenila bi, da bi prej prišli domov.

BRINA VOGA

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo videli sončni zahod.

Želela sem si, da bi bile s prijateljicami skupaj v bungalovu.

IRIS JURAJA

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo plavali v bazenu.

Spremenila bi, da bi imeli manj plavanja.

NIK NOVAK

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo plavali.

Bungalov pa mi ni bil všeč.

ALJAŽ LENIČ

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo iskali školjke.

Želel sem si , da manj časa plavali.

STAŠA ŽALSKI

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo se kopali v bazenu.

Želela sem si, da bi plavala v globoki vodi.

SARA ARTNJAK

Najbolj mi je bilo všeč, da smo šli plavat v bazen.

Ni mi bilo všeč, ko so nas sošolci strašili.

HANA ŠUMLJAK

Najbolj mi je bilo všeč, ko sem plavala z sošolci.

Želela sem si , da bi se z sošolci lahko igrali.

EVA JELEN

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo plavali v bazenu.

Spremenila bi, da sošolci ne bi kričali.

TAI VOJSK

Najbolj mi je bilo všeč, da sva bila s prijateljem v istem bungalovu.

Želel sem si, da bi bili zraven mene v sobi drugi sošolci.

MIA KOS

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo imeli igre v vodi.

Želela sem si jahati konje.

Zahvaljujeva se vsem, ki so sodelovali v intervjuju.

Eva Polenšek, 5. a

Išče kriminalec se,

ki mu Branko je ime.

Če srečaš ga, pokliči 113,

da se ti kaj hudega ne pripeti.

Ali ste vedeli,

da na bazen smo šli.

Se novo kopališče odprlo je,

za ljudi

vseh starosti.

Zdaj spoznal si,

da časopis pove vse sorte ti stvari.

Zato šolsko glasilo odpreš,

in o vseh stvareh kaj izveš.

Eva Polenšek, Eva Kolar, Neža Johan

ali pa si kuhajte sami.

K­­­__ __ __ __ __ __ A

Med barvami letim,

med dežjem in soncem živim,

brez dežja me ni.

Eva Kolar, Eva Polenšek

Pohod na Gradišče

intervju

Učenci prvega, drugega in tretjega razreda so se odpravili na Gradišče. Zato smo dva tretješolca, Anjo Polenšek in Ožbeja Pušnika, malo povprašali o pohodu.

1.) Ali se vama je pot zdela naporna?

Anja: Meni se pot ni zdela naporna.

Ožbej: Tudi meni ne.

2.) Ali vama je bil pohod všeč?

Anja: Ja, meni j bil pohod všeč.

Ožbej: Tudi meni je bil pohod všeč.

3.) Ali rada hodita na pohode?

Anja in Ožbej: Rada hodiva na pohode.

4.) Kateri pohod vama je bil doslej najljubši?

Anja: Meni je bil doslej najbolj všeč kar ta, pohod na Gradišče.

Ožbej: Meni pa je bil doslej najljubši pohod na Gaj.

5.) Ali se vam je med pohodom kaj zanimivega zgodilo?

Anja: Ja, moji najboljši prijateljici je na hlače skočila kobilica.

Ožbej: Meni pa je bilo všeč, da sem se lahko na pohodu hodil skupaj z najboljšim prijateljem.

Obema se zahvaljujemo, da sta si vzela čas za intervju!

"Gasilska" fotografija udeležencev pohoda

Eva Kolar, Eva Polenšek

Pohod na Slivnico

V torek, 13. 9. 2022, smo se učenci četrtega in petega razreda odpravili na Slivnico. Učenci smo se zbrali pred šolo, kjer se je ob osmi uri pohod začel. Pohod je vodila učiteljica Anita Mastnak, pomagali pa sta ji še učiteljici Mateja Potočnik in Judita Leskovšek Andrič. Najprej smo krenili proti trgovini Kea, pri Krajcarju smo prečkali cesto, nato pa smo se izognili prometu in šli mimo travnikov in pašnikov. Na cesto smo se zopet priključili blizu ovinka za Slivnico. Ko smo odšli naprej, smo kmalu prispeli do cerkve in šli kar naprej. Kmalu smo prispeli na Slivniško igrišče. Tam smo si najprej privoščili malico,  potem pa smo se po želji igrali. Fantje so se najbolj igrali z žogo, punce pa so se zadrževale v hišici. Učenci so tudi mešano igrali namizni nogomet in odbojko. Čez nekaj časa smo se še odpravili na Col. Na poti s Cola nas je k sebi prijazno povabil starejši gospod Franc Jože, ki nam je razkazal svoj ribnik, rože in majhno hiško, v kater je bila postelja. Če si pogledal skozi okno, si imel prečudovit razgled na okolico. Na poti v šolo smo opazili staro hišo krito s slamo, imenovano Polutnikova hiša. Potem pa smo se odpravili nazaj v šolo. Tam so si učenci privoščili še kosilo in odšli domov.

Za nami je bil zares lep dan, saj smo se vsi dobro razmigali in imeli lepo.