Aktualności‎ > ‎

Wycieczka -  Kraków – Energylandia -  Ojców

opublikowane: 10 maj 2017, 00:32 przez SP Gorzków   [ zaktualizowane 1 lip 2017, 02:07 ]

Wszystko zaczęło się w środę 26 kwietnia 2017 r.  Z niecierpliwością czekaliśmy na autokar , który miał nas zabrać na tak długo oczekiwaną wycieczkę. Kiedy po krótkim pożegnaniu z rodzicami zajęliśmy swoje z góry ustalone miejsca – rozpoczęła się niesamowita przygoda.
Pierwszym celem kilkugodzinnej podróży był Kraków. Zwiedzanie jego rozpoczęliśmy od spotkania ze smokiem. Następnie udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie, gdzie znajduje się Katedra Wawelska. Zobaczyliśmy w niej krypty, królewskie arrasy oraz wiele innych ciekawych rzeczy. Obcowanie z historią zawsze wzbudza w nas pozytywne emocje  i zachęca do jej poznawania.
 Potem był Krakowski Rynek, gdzie zwiedziliśmy Kościół Mariacki z ołtarzem Wita Stwosza. Zrobił on na nas ogromne wrażenie, gdyż znamy go jedynie z fotografii. Usłyszeliśmy także hejnał z Wieży Mariackiej. Zobaczyliśmy Akademię Krakowską najstarszą polską uczelnię, gdzie dawno temu uczęszczali do niej jedynie chłopcy. Podziwialiśmy Barbakan i Sukiennice. W międzyczasie mieliśmy odrobinę wolnego czasu dla siebie, by kupić pamiątki dla bliskich
Po spacerze nad Wisłą pożegnaliśmy to piękne miasto bogatsi o nowe doświadczenia i niezapomniane przeżycia. Noc spędziliśmy w hotelu w Zatorze, który okazał się bardzo miłym i przyjemnym miejscem.
Wtorek rozpoczęliśmy od zwiedzania Energylandii największego Parku Rozrywki w Polsce oferującego kilkadziesiąt atrakcji, które znajdują się na obszarze 26 hektarów. Przeznaczony on jest dla wszystkich grup wiekowych, zarówno dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych.  Byliśmy w Bajkolandii, Strefie ekstremalnej, West Parku, kinie 7D i na wielu jeszcze nieznanych nam do tej pory nowoczesnych kolejkach wysokościowych oraz urządzeniach do zabaw i gier dla dzieci.
Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy w podróż  na Pieskową Skałę znajdującą się na terenie Ojcowskiego Parku Narodowego.  Zwiedziliśmy istniejący tam zamek i jego wnętrze. Pan przewodnik przekazał nam wiele ciekawych informacji historycznych związanych z tym miejscem. Ogromne wrażenie robiły ogrody znajdujące się przy Zamku na Pieskowej Skale. Zauroczyły nas również ostańce skalne np.: maczuga Herkulesa.
Potem wraz z przewodnikiem wybraliśmy się do Jaskini Łokietka, gdzie Pan ciekawie opisywał cuda natury znajdujące się w grocie i  na terenie parku. Podczas podróży wspólnie wymienialiśmy wrażenia i przypominaliśmy sobie najśmieszniejsze momenty wycieczki. Oczywiście zrobiliśmy zdjęcia, które wymienimy miedzy sobą.
Dotarliśmy szczęśliwie, pod szkołę, gdzie  czekali na nas stęsknieni rodzice. Wycieczka ta zostanie w naszej pamięci, doskonałe towarzystwo koleżanek i kolegów, miłe Panie, wesoły kierowca oraz ogrom wrażeń sprawią, że długo jeszcze będziemy  o niej opowiadali i ją wspominali.

Pozostałe fotografie z w/w wycieczki znajdują się w albumie Wycieczka - Kraków - Energylandia - Ojców.