Aktualności

Ogłoszenie

opublikowane: 23 sie 2017, 15:41 przez SP Gorzków   [ zaktualizowane 23 sie 2017, 15:55 ]

Rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018 w naszej szkole dla kl. I - VII oraz klas gimnazjalnych
odbędzie się 4 września  2017 roku (tj. w poniedziałek) Mszą Świętą w Kościele pw. św Stanisława B.M. w Gorzkowie
o godz. 8:30. Po niej  nastąpi część oficjalna w budynku gimnazjum w hali sportowej o godz. 9:30.
Oddziały przedszkolne nowy rok szkolny 2017/2018 rozpoczną 5 września (tj. we wtorek)
o godz. 9:00 w sali gimnastycznej  w Szkole Podstawowej w Gorzkowie.

Zakończenie roku szkolnego 2016/2017

opublikowane: 1 lip 2017, 03:59 przez SP Gorzków   [ zaktualizowane 1 lip 2017, 04:10 ]

W dniu 23 czerwca 2017 roku w Szkole Podstawowej w Gorzkowie miało miejsce  uroczyste zakończenie roku szkolnego 2016/2017.  Po okolicznościowych przemówieniach Pani Dyrektor Bożeny Lachowskiej oraz Pana Marka Kasprzaka -  Wójta Gminy Gorzków nastąpiło wręczenie świadectw z czerwonym paskiem, nagród i dyplomów uczniom, którzy uzyskali najwyższe wyniki w nauce. Wyróżniono również najlepszych sportowców i brać uczniowską zaangażowaną w prace na rzecz klasy lub  szkoły. Nie zapomniano o uczniach ze 100% frekwencją.  Ponadto z rąk Pana Wójta – Marka Kasprzaka uczniowie wzorowi ze średnią 5.0 i wyższą otrzymali stypendia „Wójta Gminy Gorzków”. Uroczystość uświetniła kl. I pod opieką Pani Renaty Słomka przedstawiając zebranym piękną część artystyczną - „Szewczyka Dratewkę”. Mali aktorzy zostali przez publiczność nagrodzeni gromkimi brawami.
W imieniu Samorządu Uczniowskiego głos zabrała uczennica kl. VI Natalia Syposz. Padło z jej ust wiele miłych słów i gestów wdzięczności w kierunku nauczycieli, rodziców i pracowników szkoły za rok pełnej trudu pracy. Życzyła wszystkim udanego
wypoczynku a także bezpiecznych, słonecznych wakacji.
Po niej nastąpiło spotkanie w salach lekcyjnych, gdzie wychowawcy klas wręczyli pozostałym uczniom upragnione cenzurki.

Pozostałe fotografie znajdują się w albumie Koniec roku szkolnego 2016/2017.

Wreszcie nadeszły długo oczekiwane wakacje!

Nasze szaleństwa na wycieczce Wadowice - Zator

opublikowane: 1 lip 2017, 02:54 przez SP Gorzków   [ zaktualizowane 1 lip 2017, 04:28 ]

Dnia 19 czerwca 2017 roku odbyła się dwudniowa wycieczka do Wadowic i Zatoru, w której brali udział uczniowie naszej szkoły. Czekali na nią od kilku miesięcy. Wczesnym rankiem wyruszyliśmy autokarem spod szkoły i około godziny 13 dotarliśmy do celu. Pierwszym miejscem odwiedzonym przez uczestników wycieczki był Ogród Jana Pawła II – żywy pomnik papieża z Wadowic. Znajduje się w nim 3  - hektarowe dzieło przedstawiające postać Papieża Polaka, Bazylikę Św. Piotra w Watykanie i Bazylikę Najświętszej Maryi Panny w Wadowicach.  Do stworzenia obrazu niezbędne było  ok. 20 tys. odpowiednio dobranych roślin: krzewów, drzew, kwiatów i tony kamieni, żwiru oraz kruszywa. Wędrówka alejkami Ogrodu pozwoliła nam podziwiać poszczególne elementy całego obrazu i  zdjęcia przedstawiające drogę do świętości Papieża Polaka oraz zapoznać się z niezwykłymi historiami z jego życia. Niepowtarzalną przygodą było zwiedzanie Parku Miniatur w Inwałdzie i wspaniale spędzony czas wolny na dostępnych atrakcjach. Dzieci mogły zobaczyć tu modele najsławniejszych cudów architektonicznych z całego świata, m.in.: Colosseum, Wieżę Eiffla, Statuę Wolności, Bazylikę Św. Piotra, Krzywą Wieżę w Pizie, Mur Chiński, Big Bena, Łuk Triumfalny, Biały Dom czy Sfinksa. Wszystkie miniatury zbudowano w skali 1:25, co umożliwia porównanie wielkości poszczególnych obiektów.
Zadbano także o miniatury zabytków z obszaru Polski: Wawel, Zamek Królewski w Warszawie, Pałac w Łańcucie. Uczniowie bez problemów rozpoznały nasz  Ratusz w Zamościu. Wszystkie budowle stoją w zadbanym, efektownym otoczeniu wśród zieleni i urokliwych oczek wodnych.
Niepowtarzalną atrakcją tego dnia była również Warownia, która odkryła niezwykłe miejsca – średniowieczną osadę, zbrojownię, salę tortur i Park Ruchomych Smoków.
Na spotkanie z nami wyszedł oczywiście  z ogromnej jaskini smok ziejący ogniem.
Następny dzień rozpoczęłyśmy od zwiedzenia Wadowic. Byliśmy w Bazylice Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny, zobaczyliśmy słynny zegar wybijający godziny, dom,
w którym mieszkał nasz papież – Jan Paweł II oraz rynek. Kupiliśmy pamiątki dla bliskich i po krótkim odpoczynku kontynuowaliśmy zwiedzanie. Wyruszyliśmy do Energylandii - największego Parku Rozrywki w Polsce.  Tutaj byliśmy w Bajkolandii, Strefie ekstremalnej, West Parku, kinie 7D i na wielu nieznanych nam do tej pory nowoczesnych kolejkach wysokościowych oraz urządzeniach do zabaw i gier dla dzieci. Każdy z nas znalazł coś dla siebie. Około godziny 23 wróciliśmy pod szkołę, gdzie czekali na nas rodzice.
Bawiliśmy się świetnie, było SUPER! Dziękujemy wszystkim, którzy dołożyli starań, aby uśmiechy nie schodziły z naszych twarzy kiedy zwiedzaliśmy tak wspaniałe
miejsca. Wycieczka dostarczyła  nam  wielu ciekawych i fascynujących wrażeń, zapewne jeszcze długo będziemy  ją mile wspominać.

Pozostałe fotografie znajdują się w albumie Wycieczka Wadowice - Zator.

Ogłoszenie

opublikowane: 18 cze 2017, 13:27 przez SP Gorzków   [ zaktualizowane 18 cze 2017, 13:53 ]

Zakończenie roku szkolnego 2016/2017 roku w naszej szkole dla kl. I - VI
odbędzie się 23 czerwca 2017 roku Mszą Świętą w Kościele pw. św Stanisława B.M. w Gorzkowie
o godz. 8:30. Po niej  nastąpi część oficjalna na boisku przy szkole około godz. 9:30.
Oddziały przedszkolne bieżący rok szkolny zakończą 22 czerwca o godz. 11:00 w sali gimnastycznej naszej placówki.

Dzień Rodziny

opublikowane: 18 cze 2017, 13:25 przez SP Gorzków   [ zaktualizowane 18 cze 2017, 16:40 ]

W naszej szkole miało miejsce wielkie święto – „Dzień Rodziny” przygotowane przez oddziały przedszkolne oraz klasy I –III.
Przybyli na nie kochani Rodzice. Zaprezentowaliśmy przed nimi swoje ukryte  talenty. Rodzice z wielkim zainteresowaniem podziwiali nasze inscenizacje, skecze,  piosenki  oraz wiersze. Oczywiście złożyliśmy im życzenia, kwiaty i drobne upominki samodzielnie przez nas wykonane. Byli oni  zadowoleni i wzruszeni. Ściskali swoje pociechy i dziękowali za odwagę i występy. To były wyjątkowe i pełne wrażeń dni. Po części oficjalnej odbyły się w klasach słodkie poczęstunki.
Uroczystości przebiegały w miłej i ciepłej atmosferze. Na pewno na długo zapadną w pamięci dzieci i rodziców.

Pozostałe fotografie znajdują się w albumie Dzień Rodziny.

Wyjazd do kina do Zamościa

opublikowane: 18 cze 2017, 13:24 przez SP Gorzków   [ zaktualizowane 18 cze 2017, 15:53 ]

06 czerwca 2017 roku uczniowie naszej szkoły wybrali się do Centrum Kultury „Stylowy” do Zamościa na film „Piraci z Karaibów:Zemsta Salazara". To wspaniała morska opowieść zza siedmiu mórz, gdzie przygoda goni przygodę. Po prostu baśń z powiewającą na maszcie piracką flagą. Wszystkim uczestnikom podobały się efekty specjalne i sceny akcji oraz znane motywy muzyczne. Po spektaklu zwyczajowo odwiedziliśmy McDonalds, by posilić się co nieco. Potem z uśmiechem na twarzach wróciliśmy do szkoły.

Pozostałe fotografie znajdują się w albumie Wyjazd do kina do Zamościa.

Dzień Dziecka

opublikowane: 18 cze 2017, 13:23 przez SP Gorzków   [ zaktualizowane 18 cze 2017, 15:45 ]

"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”

02 czerwca 2017 roku uczniowie naszej szkoły obchodzili swoje święto. Imprezę dla nich prowadziła firma Dywizjon, przyjeżdżając z urządzeniami pneumatycznymi, na których dzieci mogły rozkoszować się wesołą zabawą. Każdy mógł wybrać coś dla siebie. Atrakcją był dmuchany plac zabaw cieszący się wielkim zainteresowaniem wszystkich uczestników.
    Odbył się również mecz piłki nożnej kl. IV – VI, a w tym samym czasie dzieci młodsze korzystały ze sprzętu sportowego  zakupionego z Funduszu Gminnej Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemow Alkoholowych.  Szkoła wzbogaciła się o nowe pomoce dydaktyczne do wychowania fizycznego, które były aktywnie wykorzystane podczas trwania imprezy.
    Miłą niespodzianką były lody lubiane przez dzieci  oraz pieczenie kiełbasek przy udziale Rady Rodziców pod przewodnictwem Pani  Edyty Jawor . Tego dnia nikt nie mógł narzekać na nudę. Wśród malowniczych pól, blisko natury minął wesoło czas.

Serdecznie dziękujemy wszystkim sponsorom i Panu Markowi Kasprzakowi – Wójtowi Gminy Gorzków, który zaszczycił nas swoją obecnością.

Pozostałe fotografie znajdują się w albumie Dzień Dziecka.

Wizyta w Wiosce Indiańskiej

opublikowane: 26 maj 2017, 13:12 przez SP Gorzków   [ zaktualizowane 26 maj 2017, 13:32 ]

17 maja 2017 roku oddział przedszkolny 6 latków i kl. I byli na wycieczce w Wiosce Indiańskiej położonej na terenie Krzczonowskiego Parku Krajobrazowego. Dzieci zwiedzając ją zapoznały się z niezwykłą, ciekawą kulturą Indian oraz ich zwyczajami. Na terenie obiektu korzystały z dmuchańców, trampoliny, liny zjazdowej oraz labiryntu ze słomy. Obcowały ze zwierzętami znajdującymi się w wiosce. Najbardziej podobały się dzieciom konie, kucyki, osiołek i kozy. Na koniec śpiewały piosenki indiańskie i bawiły się wraz z opiekunami. Było także ognisko i pieczone kiełbaski. Nie zabrakło radości i uśmiechu na twarzach uczestników wycieczki.

Z ochotą powrócimy tu znów za rok!

Pozostałe fotografie z w/w wycieczki znajdują się w albumie Wycieczka do Wioski Indiańskiej

Wycieczka -  Kraków – Energylandia -  Ojców

opublikowane: 10 maj 2017, 00:32 przez SP Gorzków   [ zaktualizowane 1 lip 2017, 02:07 ]

Wszystko zaczęło się w środę 26 kwietnia 2017 r.  Z niecierpliwością czekaliśmy na autokar , który miał nas zabrać na tak długo oczekiwaną wycieczkę. Kiedy po krótkim pożegnaniu z rodzicami zajęliśmy swoje z góry ustalone miejsca – rozpoczęła się niesamowita przygoda.
Pierwszym celem kilkugodzinnej podróży był Kraków. Zwiedzanie jego rozpoczęliśmy od spotkania ze smokiem. Następnie udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie, gdzie znajduje się Katedra Wawelska. Zobaczyliśmy w niej krypty, królewskie arrasy oraz wiele innych ciekawych rzeczy. Obcowanie z historią zawsze wzbudza w nas pozytywne emocje  i zachęca do jej poznawania.
 Potem był Krakowski Rynek, gdzie zwiedziliśmy Kościół Mariacki z ołtarzem Wita Stwosza. Zrobił on na nas ogromne wrażenie, gdyż znamy go jedynie z fotografii. Usłyszeliśmy także hejnał z Wieży Mariackiej. Zobaczyliśmy Akademię Krakowską najstarszą polską uczelnię, gdzie dawno temu uczęszczali do niej jedynie chłopcy. Podziwialiśmy Barbakan i Sukiennice. W międzyczasie mieliśmy odrobinę wolnego czasu dla siebie, by kupić pamiątki dla bliskich
Po spacerze nad Wisłą pożegnaliśmy to piękne miasto bogatsi o nowe doświadczenia i niezapomniane przeżycia. Noc spędziliśmy w hotelu w Zatorze, który okazał się bardzo miłym i przyjemnym miejscem.
Wtorek rozpoczęliśmy od zwiedzania Energylandii największego Parku Rozrywki w Polsce oferującego kilkadziesiąt atrakcji, które znajdują się na obszarze 26 hektarów. Przeznaczony on jest dla wszystkich grup wiekowych, zarówno dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych.  Byliśmy w Bajkolandii, Strefie ekstremalnej, West Parku, kinie 7D i na wielu jeszcze nieznanych nam do tej pory nowoczesnych kolejkach wysokościowych oraz urządzeniach do zabaw i gier dla dzieci.
Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy w podróż  na Pieskową Skałę znajdującą się na terenie Ojcowskiego Parku Narodowego.  Zwiedziliśmy istniejący tam zamek i jego wnętrze. Pan przewodnik przekazał nam wiele ciekawych informacji historycznych związanych z tym miejscem. Ogromne wrażenie robiły ogrody znajdujące się przy Zamku na Pieskowej Skale. Zauroczyły nas również ostańce skalne np.: maczuga Herkulesa.
Potem wraz z przewodnikiem wybraliśmy się do Jaskini Łokietka, gdzie Pan ciekawie opisywał cuda natury znajdujące się w grocie i  na terenie parku. Podczas podróży wspólnie wymienialiśmy wrażenia i przypominaliśmy sobie najśmieszniejsze momenty wycieczki. Oczywiście zrobiliśmy zdjęcia, które wymienimy miedzy sobą.
Dotarliśmy szczęśliwie, pod szkołę, gdzie  czekali na nas stęsknieni rodzice. Wycieczka ta zostanie w naszej pamięci, doskonałe towarzystwo koleżanek i kolegów, miłe Panie, wesoły kierowca oraz ogrom wrażeń sprawią, że długo jeszcze będziemy  o niej opowiadali i ją wspominali.

Pozostałe fotografie z w/w wycieczki znajdują się w albumie Wycieczka - Kraków - Energylandia - Ojców.

Dzień Ziemi

opublikowane: 9 maj 2017, 14:24 przez SP Gorzków   [ zaktualizowane 9 maj 2017, 22:38 ]

Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzony jest na całym świecie, co roku wiosną 22 kwietnia. Ustanowiło go Zgromadzenie Ogólne ONZ. Jest to bardzo ważne wydarzenie, które
skupia uwagę wszystkich ludzi, zarówno małych, jak i dużych na temacie ekologii. W wielu państwach w tym dniu organizowane są akcje promujące przyjazne naturze postawy w społeczeństwie. U nas w Polsce skupia się to głównie na problemie śmieci oraz ponownym odzysku cennych surowców.
W naszej szkole Dzień Ziemi odbył się 25 kwietnia 2017 r. Poprzedziła go prezentacja pt. "Piosenka Ziemi"  ukazująca zniszczenia jakie potrafi dokonać człowiek, czasem nie zdając sobie z tego sprawy. Następnie uczniowie kl. IIIb i VI pod kierunkiem pani Elżbiety Dzirby zaprezentowali uczniom przedstawienie o ochronie przyrody. Przypomniały w nim  o zasadach segregacji śmieci, uczyły jak postępować, by nie zagrażać i nie niszczyć środowiska.
Został rozstrzygnięty także konkurs plastyczny pt.”Cuda z odpadów”. Wytwory pracy dzieci zaprezentowano na wystawie znajdującej się na dolnym korytarzu szkolnym. Wspaniałe i ciekawe prace wykonano z  różnych odpadów i niepotrzebnych rzeczy wyrzucanych przez ludzi. Uczestnicy otrzymali nagrody książkowe i dyplomy. Ten dzień był  dla nas bardzo interesujący i pouczający.

Pozostałe fotografie znajdują się w albumie Ziemia to Wyspa Zielona.