Fotky Tábor Moravice 2019 (malí)

15. června 2019 (sobota)
Vodní hrátky na Plesenském potůčku
Kdo: benjamini

14.-15. června 2019 (pátek-sobota)
Pod ludgeřovickým širákem (tradiční červnová přespávačka)
Kdo: světlušky, vlčata
Místo: Ludgeřovice a okolí

14. – 15. června proběhla tradiční výprava pro světlušky a vlčata: Pod ludgeřovickým širákem. V sedm večer jsme vyrazili od fary. Slunce se klonilo k obzoru a deset holek a deset kluků s vedoucími stoupalo mezi poli k Ostříži. Po společné Čepičkované v lese jsme se rozloučili. Kluci se utábořili v lesní školce a holky o kousek dál u Luvi na louce, kde se přidaly ještě čtyři světlušky.  Za chvíli už hořel oheň a voněly špekáčky. Po večeři se už děti těšily na svoje spacáky. Ale ne aby v nich hned spaly, bylo potřeba si popovídat, posmát se, párkrát z nich vylézt a zase zalézt, rozdělit hlídky, poslechnout pohádku, zahledět se na měsíc a hvězdy. Jen nejmladší Hermínka chrupala hned po zapnutí zipu. Sluneční paprsky (nebo nadšená hlídka :o) nás probudily brzy ráno. Štípance na většině tváří prozradili, jak nerovný boj s nelítostnými komáry jsme v noci neúspěšně bojovali.

Po ranních nezbytnostech jako rozcvička, snídaně, mytí, úklid apod. kluci vyrazili do lesa zahrát si na Šaška a krále, holky k rybníku na Hlučnou poštu. Díky superletnímu počasí naše rosou navlhlé spacáky pěkně uschly, mohli jsme je tedy bez obav sbalit a vyrazit zpět na Ostříž, kde jsme už zase všichni společně mohli „zneškodnit nebezpečné nálože“ a zahrát si s balonem. Slunce blížící se k vrcholu nám připomnělo návrat domů a konec naší poslední výpravy v tomto školním roce. Horkem chvějící se vzduch provoněný obilím nás doprovodil až ke klubovně do náruče rodičů. Díky za výpravu. A hezké prázdniny!

3dd výprava Hostýnské vrchy (skautky, skauti)

Už ve vlaku jedeme
a z Otrokovic vyjdeme.
Na hrad Lukov jsme došli
a místo k přespání jsme našli.
Večer písně u ohniště zpívali jsme do noci
a přidali se do zpěvu i malí cvrčci a brouci.
Po snídani jsme šli dál
a studánky jsme vždy našli opodál.
Přelezli jsme kopce, louky, skály
a větve ve větru vlály.
Poté jsme došli k přehradě
a vykoupali se ve studené vodě.
K obědu kopřivový špenát jsme ukuchtili
a odpočinuli si na chvíli.
Dále jsme došli až na louku kde jsme přespali
a na Hostýn se vydali
Na Hostýn jsme vyšli a na mši přišli.
Ještě dole jsme si minigolf zahráli
a na nádraží se vydali.
Už jen cesta domů a zakončit naší skvělou výpravu.
sestr.Klara K

25. května 2019 (sobota)
Kdo: světlušky, benjamíni
Za volavkou do lužního lesa (5/2019)

Mezi řadou deštivých dnů se jako na objednávku objevila krásná slunečná sobota 25. května a to byl termín naší výpravy světlušek. Těch se sešlo čtrnáct, benjamínků, kteří se k nám přidali, bylo šest a společně jsme vlakem vyrazili do Polanky nad Odrou. I když je to jen kousek, užili jsme si přestup, zpoždění i napětí, zda na Svinově náš přípoj počká. Počkal. A tak jsme z malého nádražíčka vyrazili za volavkou do CHKO Poodří. Po strastech spojeným s cestováním jsme v deset hodin vybalili na břehu rybníka Velký Budní svačiny. Ani v nejlepší restauraci nemají takovou výzdobu a atmosféru – kvetoucí kosatce, lesknoucí se hladina rybníka, bělostné labutě, potápějící se kachny, šumění stromů, meandrující koryto Odry… Posilněni svačinou a krásou přírody se světlušky s chutí pustily do plnění úkolů, které pro ně připravila vedoucí Luvi. Benjamínci mezitím „ulovili pár ryb“. Polaneckou nivou jsme putovali ukryti ve stínu lužního lesa i ozářeni sluncem na rozkvetlých loukách. Kaluž plná žab sklidila úspěch hlavně u kluků, ve kterých se probudila lovecká vášeň. Jen tak jsme si hráli u rybníka Podhorníka, kde byla naše obědová pauza. Polední klid ukončila písnička o pěnkavě a mlčících žížalách v naší zahrádce. Úplně potichu jsme prošli po hrázi mezi dvěma rybníky a slyšeli nezvyklé hlasy ptačích obyvatel. Tam jsme vytvořili spoustu uměleckých děl z peříček a dalších nalezených přírodnin. Dominikův obraz byl dokonce pohyblivý (než mravenci utekli z překuleného kamene). Když děti „krmili ptáčky a uhýbali hladovým orlům“, ukázaly se i dvě volavky. Nanuky na jistebnickém nádraží byly sladkou tečkou za naší májovou výpravou.

25. května 2019 (sobota)
Kdo: vlčata
Aquaman se vrací (5/2019)

NAŠE DVĚ AKCE 4.KVĚTNA
+Svojsík 2019 aneb srážka se zdí :-)
+ Velikonoční veselice, retro akce 80´

3DD VÝPRAVA (Orlí hnízdo)
,,Po stopách Ondráše"(světlušky, vlčata),
"Buď připraven" (skautky, skauti)
 PROGRAM VÝPRAVY: Výprava začala v pátek odpoledne v Ostravě na hlaváku. Sešlo se ..... více ZDE

Vítejte na stránkách skautského střediska LUDGEŘOVICE

Vážení rodiče a děti, rádi bychom Vás prostřednictvím těchto stránek informovali o našem skautském životě.

Vedení mladých lidí k aktivnímu, odpovědnému životu ve společnosti.

S přesvědčením, že svět můžeme nechat lepší než jsme jej poznali. Záleží na nás co pro to uděláme.

Snažit vést děti podle skautských zákonů. Klást důraz na správné hodnoty jako je pravdomluvnost, prospěšnost společnosti, ale také se naučit být sebevědomý, samostatný a optimistický.

Scházíme se pravidelně v naší nové klubovně na ludgeřovické faře.