Tanzania - Kilimanjaro     Masaai

Home - Reisverslag - Route - Foto's - Video - Tips

Masaai - Tarangire en Lake Natron - Ol Doinyo Lengai - Lake Manyara - Kilimanjaro - Zanzibar - Dar Es Salaam

Maandag 24 juli 2006, dag 1

Zoals gewoonlijk vertrekken we weer per trein naar Schiphol. Om 14.48 nemen we de trein. Het is vandaag rond de 30 graden en we hebben best veel kleren aan om onze bagage zo licht mogelijk te houden en zoals bekend is het in het vliegtuig niet altijd even warm. Met een "Flying-bag" van 16 kg en een dagrugtas is het dus behoorlijk zweten. Om 18.30 moeten we ons melden bij de groep. We zijn ruim op tijd en hebben dus alles al ingecheckt. Na even hoi gezegd te hebben aan de reisleider kunnen we bijna direct door naar de douane. De rest van de groep zien we in Kenia wel (dachten we).

Dinsdag 25 juli, dag 2

We zijn geland en maken kennis met de groep. Er staan 14 personen op papier maar er zijn er maar 12. Na bijna een uur wachten zijn we toch maar vertrokken richting Arusha in Tanzania. Zoals gewoonlijk gaan de gesprekken in de bus over voorgaande reizen die iedereen gemaakt heeft. Onderweg hebben we ergens ontbeten, een soort pannekoekjes en deeghapjes gevuld met gehakt en ui. Het zijn een beetje Indische hapjes. In Tanzania zijn veel Indische invloeden terug te vinden. Veel recepten in Tanzania komen dan ook oorspronkelijk uit India. Na het ontbijt rijden we naar een Maasai dorp waar we een rondleiding krijgen van een Maasai jongen in westerse kleding met een assistent in traditionele kledij. Het is grappig om te zien hoe enthousiast de jongen ons hun nieuwe betonnen bouwwerken laat zien. We hebben een veemarkt met tribune gezien en een wasstraat voor koeien! Bij deze bezienswaardigheden zei hij telkens: "Make picture" en voor de goede orde doen we dat maar even, al zijn we niet echt geïnteresseerd in die westerse dingen. We hebben eigenlijk alleen oog voor de mooie vogels en de Maasai mensen die er rondlopen.

Photobucket - Video and Image Hosting

Toen deze foto werd gemaakt zei onze plaatselijke gids heel verbaasd: "Just sheep!" maar zoals je ziet is dit toch een leuke foto. Na een kleine wandeling zien we een kostschool en van daaruit lopen we naar een traditionele Maasai Boma, dit is een dorpje. We worden opgewacht door de vrouwen en kinderen uit de Boma die ons trakteren op zang en dans.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Het is er gelukkig nog niet zo toeristisch want de kinderen zijn nog zeer verbaasd om zichzelf terug te zien op foto- en videocamera. Erg leuk dus! Na de wandeling krijgen we een lunch van rijst, vlees en een soort aardappelsaus. Daarna is het nog ongeveer een uur in de bus naar onze eerste overnachtingsplaats. In ons reisschema stond al lodges met zwembad maar dit overtreft zelfs onze stoutste dromen. Iedereen heeft een eigen lodge in een prachtig aangelegde tuin met uitzicht op mount Meru (4565m).

Hier ontmoeten we 's avonds ook nr. 13 en 14 van onze groep namelijk Leen en Piet. Hun dochter woont in Tanzania en zij zijn een week eerder al op familiebezoek gegaan. Dit was doorgegeven aan Sawadee maar onze reisleider wist dit kennelijk niet. De volgende ochtend gaan we op safari naar Tarangire National Park.

Bedankt voor het bekijken van onze pagina's!
Terug naar de homepage van Peter en manon.
O
f plaats een bericht of vraag in ons gastenboek, we zullen dan zo snel mogelijk reageren.