Naudinga žinoti‎ > ‎

Kaip sumažinti cholesterolio kiekį?

Remigijus Gineitis paskelbė 2012-01-12 00:40   [ atnaujinta 2012-01-14 00:36 ]
Cholesterolio kiekio kraujyje padidėjimas dar vadinamas hipercholesterolemija ar dislipidemija. Jis yra vienas pavojingiausių rizikos veiksnių, glaudžiai susijęs su ateroskleroze ir lemiantis sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis, nuo kurių pasaulyje miršta ypač daug žmonių. Cholesterolis mums gyvybiškai būtinas, tačiau jo perteklius „nusėda“ ant kraujagyslių, jos siaurėja, šiurkštėja, atsiranda kraujagyslių sienelių pažeidimų. Taip sutrikdoma kraujotaka ir sukeliamos sunkios ligos: išeminė širdies liga, krūtinės angina, miokardo infarktas, širdies ritmo sutrikimai, dusulys, insultas ir kt.




Cholesterolis kraujyje susideda iš kelių frakcijų: MTL arba „blogojo“ cholesterolio, DTL arba „gerojo“ cholesterolio ir trigliceridų. Cholesterolis organizme susidaro dviem pagrindiniais keliais – yra gaminamas žmogaus kepenyse ir gaunamas su maistu. Esant padidėjusiam cholesterolio kiekiui kraujyje, jokių tik jam būdingų simptomų nejaučiama. 

Cholesterolio ir jo frakcijų padidėjimas nustatomas atliekant specialius kraujo tyrimus. Sveiko žmogaus bendras cholesterolio kiekis kraujyje (prieš tyrimą būti 14 val. nevalgius!) turėtų būti mažesnis kaip 5,2 mmol/l. Esant kitiems rizikos veiksniams (padidėjusiam kraujospūdžiui, rūkymui, antsvoriui, cukraligei, judėjimo stokai, aterosklerozei ir kt.) šis kiekis turėtų nesiekti 4,5 mmol/l. Tiksliau galima įvertinti pagal lipidogramos (cholesterolio atskirų frakcijų) tyrimo rezultatus.

Cholesterolio kiekis kraujyje gali viršyti normą dėl padidėjusio jo ar riebalų suvartojimo su maistu, sumažėjusio fizinio aktyvumo arba dėl kai kurių ligų (pvz., skydliaukės funkcijos susilpnėjimas, cukrinis diabetas, lėtinė kepenų liga, inkstų patologija, hormonų (kontraceptikų) ar skysčius varančių vaistų vartojimas ir kt.).

Esant padidėjusiam cholesterolio kiekiui kraujyje rekomenduoju:
...

(visą Docento dr. Juozo Vasiliausko straipsnio tekstą rasite prisegtuke)
Ċ
Remigijus Gineitis,
2012-01-12 00:40
Comments