Etusivu‎ > ‎

Sillä missä kaksi tahi kolme on ...

Matt. 18:20 

Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."


  • Jeesuksen läsnä olo.

  • 'Herra, Herra, sinä olet alkanut näyttää palvelijallesi valtasuuruuttasi ja väkevää kättäsi; sillä kuka on se jumala taivaassa tai maassa, joka voi tehdä sellaisia töitä ja niin voimallisia tekoja kuin sinä? 5.Moos 3:24



  • Nykyiset Kirkkokunnat eivät edusta todellista Jeesusta. Raamattu antaa ymmärtää selkeästi, vain Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä.

  • Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus 1. Tim. 2:5

_ Eli voisi sanoa erään rabbin sanoin ”Missä on pienet

Jod merkit

jod=י

 ovat vierekkäin niin siellä on Herran läsnä

olo ja Henkensä, m

mutta missä ne ovat päällekkäin kuin

joku ihminen olisi toisten ylä puolella siellä ei ole Herran läsnä olo ja Hänen henkeäkään.


  • No tässä voisi joku sanoa mutta, onhan opettajat ja paimenet jne jne!?

  • No Jeesushan sanoi älkää herroina hallitko ja se joka haluaa olla suurin olkoon kaikkien palvelija.

  • Eihän jos joku on kaikkien palvelija ole kenenkään yläpuolella pikemminkin alapuolella.

  • Raamattu jatkaa että kilpailkaa toistenne kunniotamisessa.

  • Eli ei uskovainen ihminen ole kirkoista ja ”seurakunnista” riippuvaisia. Tämän minä sanon sillä koska näistä on Ylensä tulee niitä välittäjiä Jumalan ja ihmisen välille.

  • Mutta se että uskovaiset kokoontuu yhteen Jeesuksen nimessä ja ovat tasavertaisia, silloin itse

    Rauhan ruhtinas on heidän keskellään.




_ Myös tällöin kokoontuisimme yhteen voisimme

antaa kenkää takapuoleen palkka paimenille.

Ei enää kymmenyksiä ja kolehtia.

  • Raamattu sanoo että Pyhä Henki annetaan niille jotka tottelevat Jumalaa. 1.Johanneksen

    toisessa luvussa on jae jossa vakuteetaan että ei olla kenenkään opetuksen tarpeessa koska Herra itse opettaa myös vanhantestamentin monessa paikassa luvataan näin.







Monien Lääkäreiden rasittama nainen


Raamattu kertoo Naisen parantumisesta joka on myös ajan kohtainen tänään.

Monella meistä on käynyt samanlaisia kokemuksia lääkäreistä jopa valelääkäreistä.


Tämä tapaus löytyy Matteuksen ,Markuksen ja Luukkaan evankelistojen kirjoituksista.

Siinä myös tulee ilmi miten ajattomat ovat Jumalan viisaudet ja sanat. Ne ovat Ikuisia sanoja

vaikka jonkun Profeetan eli Apostolin kynä ne ovatkin tallentaneet.



Laitan tähän koosteen näistä evankelistojen kirjoista Matteus, Markus Ja Luukaan.

Sitten tarkastellaan yksityiskohtia tästä tapahtumasta ja miten nivoutuu koko Raamatun kanssa

yhteen ja kuinka ne tiivistyy yhteen Jeesukseen Kristukseen.




  • Nainen, joka oli sairastanut verenjuoksua kaksitoista vuotta ja paljon kärsinyt monen lääkärin käsissä ja kuluttanut kaiken omaisuutensa saamatta mitään apua, pikemminkin käyden huonommaksi. 3. Mooseksen kirja 15:25 Jos naisen verenvuoto kestää kauan aikaa, vaikka ei ole hänen kuukautisaikansa, tahi jos se jatkuu hänen kuukautisaikansa ohitse, pidettäköön hänet koko vuotonsa ajan saastaisena, niin kuin hänen kuukautisaikanaankin; hän on saastainen.

    Eli hänellä ole tosi vaikea tilanne kaikki mihin koski tuli saastaiseksi.





    • Tämä oli kuullut Jeesuksesta! Eli kuinka tärkeää on kuulla Jeesuksesta ja kertoa

      hänestä muille. Niin kuin Roomalaiskirjeen 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Eli Evankelista kertoo naisen kuullen Jeesuksesta

      on voinut joku kertonut että tämä mies parantaa ja mitä hän on sanonut.



Tuli kansanjoukossa takaapäin ja koski Jeesuksen vaipan tupsua; sillä hän sanoi: "Kunhan vain saan koskettaa edes hänen vaatteitaan, niin tulen terveeksi". Ja heti hänen verensä lähde kuivui, ja hän tunsi ruumiissansa, että oli parantunut vaivastaan. Ja heti kun Jeesus itsessään tunsi, että voimaa oli hänestä lähtenyt, kääntyi hän väkijoukossa ja sanoi: "Kuka koski minun vaatteisiini?" Niin hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle: "Sinä näet kansanjoukon tungeskelevan ympärilläsi ja sanot: 'Kuka minuun koski?'" Mutta hän katseli ympärilleen nähdäksensä, kuka sen oli tehnyt. Niin nainen pelkäsi ja vapisi, koska hän tiesi, mitä hänelle oli tapahtunut, ja tuli ja lankesi maahan hänen eteensä ja sanoi hänelle koko totuuden. Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Tyttäreni, sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi. Mene rauhaan ja ole terve vaivastasi."



  • Jeesuksen vaipan tupsun merkitys 4.Mooseksen kirja 15:37-41 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: "Puhu israelilaisille ja sano heille, että heidän on sukupolvesta sukupolveen tehtävä itsellensä tupsut viittojensa kulmiin ja sidottava kulmien tupsuihin punasininen lanka. Ne tupsut olkoon teillä, että te, kun ne näette, muistaisitte kaikki Herran käskyt ja ne täyttäisitte ettekä seuraisi sydämenne ettekä silmienne himoja, jotka houkuttelevat teitä haureuteen; niin muistakaa ja täyttäkää kaikki minun käskyni ja olkaa pyhät Jumalallenne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka vein teidät pois Egyptin maasta ollakseni teidän Jumalanne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

    Jumalan laki joka on Torah hepreaksi voisi kääntää myös opetukseksi. Tupsut muistutti opetuksista myös Jumalan lupauksista.


Tässä lyhyesti tämä' tapahtuma ja sen tarkempi tarkastelu myös sinä lapseni voit koskea jeesuksen viitan tupsua kokea parantumisen Jeesus Parantaa tänä päivänäkin. AAmen


Comments