שלושה מעיינות בין אלון הגליל לאלוני אבא

תאריך :  24-7-2015

צומת זרזיר - מעבר מתחת כביש 77 - דרך מקבילה לכביש 77 ממזרח - נחל ציפורי - סינגל "הסוללים" - ליד קבוץ הסוללים - מעבר מתחת כביש 77 ליד צומת המוביל - חציית נחל יפתחאל - עלייה בכיוון אלון הגליל - סינגל "אלון הגליל" - וואדי רימונים - נחל ציפורי - חציית כביש לכעבייה צפון -
חציית כביש נוסף לכעבייה צפון - עין יבקע (עין הסוסים) - כביש לכעבייה - כעבייה - שמורת אלונים - שמורת אלוני אבא - כביש 7513 - אלוני אבא - חרבת חזין - באר אבא - דרכים מקבילות לכביש 77 ממערב - מחלף זרזיר

נקודת יציא
ה :  רחבה ליד תחנת הדלק בצד המערבי לצומת זרזיר

משתתפים : 14

מרחק : 35 ק"מ

גובה מצטבר : 486 מ'

זמן : 4:37 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

הערות
  • כשראיתי בסוף שבוע שעבר את מזג האוויר הצפוי ליום ששי הבנתי שצריך לתכנן מסלול עם הרבה מעיינות לרחצה
    החלטתי על האיזור שבין צומת המוביל לטבעון בו אני מכיר 5 מעיינות טובים לרחצה , כך התחלתי בתכנון המסלול
    בגלל שתמיד רציתי משהו שישלב את איזור סינגלי אלון הגליל עם איזור אלוני אבא וטבעון יצרתי מסלול כזה שיכלול כמה מעיינות , כמה סינגלים וכרגיל גם נוף ושיהווה טיול של ממש ולא רק סינגול אין סופי ומתפתל ביער
    יצא טיול משובח שמתאים ליום קיץ קיצוני אבל גם אפשרי בכל עונות השנה
  • התחלנו מתחנת הדלק בצומת זרזיר (1) וחצינו עם הכביש לבית זרזיר מתחת לכביש 77 (2) ומיד אחרי החצייה נכנסנו שמאלה לדרך 4X4 מקבילה לכביש 77
    בנקודה 3 הגענו לנחל ציפורי ופנינו ימינה לדרך במקביל לוואדי
    בנקודה 4 טיפסנו קצת שמאלה וחברנו לסינגל "הסוללים"
    הסינגל בנוי נוח ומטפס בקלילות ומקיף את הגבעה עליה בנוי קיבוץ הסוללים
    בנקודה 5 הסינגל חוצה את כביש הגישה לקיבוץ וממשיך עד הדרך בנקודה 6
    פה ירדנו עם הדרך ימינה ופנינו עד המעבר מתחת לכביש 77 בנקודה 7
  • אחרי המעבר המשכנו בדרכי 4X4 שמנקודה 8 מטפסות במקביל לכביש העלייה לאלון הגליל עד מפגש עם סינגל "אלון הגליל" בנקודה 9
    פה פנינו שמאלה וזרמנו עם הסינגל המצויין בירידה עד מפגש עם הדרך בנקודה 10 והלאה עם הסינגל עד ערוץ הוואדי בנקודה 13
    בדרך בין נקודות 11 ו 12 הסינגל שינה את נתיבו בגלל הרחבת היישוב אלון הגליל
    הקטע המתוקן מסומן וברור אבל לא בנוי נוח עדיין
  • בנקודה 13 עזבנו את סינגל "אלון הגליל" וירדנו בדרך 4X4 והלאה בצומת הדרכים בנקודה 14 בוואדי רימונים המשכנו בירידה בדרך עד נחל ציפורי
    בנקודה 15 חצינו כביש שמטפס לכעבייה צפון והמשכנו בדרך 4X4 מקבילה לנחל ציפורי
    בנקודה 16 חוצים עוד כביש שמטפס לכעבייה צפון והמשכנו עם הדרך לאורך נחל ציפורי בגדה הצפונית עד עין יבקע (מעיין הסוסים) בנקודה 17
    פה יש בריכה גדולה ושחינו בה
  • חזרנו בדרך לאורך הנחל עד הכביש בנקודה 16 והמשכנו בכביש לכעבייה
    בצומת בנקודה 18 פנינו לכביש ימינה שמטפס לכעבייה
    העלייה תלולה והגענו בסופו של דבר בנקודה 19 לרכס מחוץ לכפר
  • מכאן רכבנו בין הגבעות ויערות האלונים בדרכי 4X4 בלי טיפוסים של ממש עד נקודה 23
    פה אחרי חציית מעבר בגדר טיפסנו בדבל/סינגל ואז ירידה עד חנייה ליד מעלאת בקר בנקודה 24
    פנינו שמאלה לכביש הגישה לאלוני אבא ובית לחם הגלילית
    בנקודה 25 פנינו ימינה למושב אלוני אבא
  • דהרנו במורד המושב ויצאנו מצידו הדרומי ומיד בצומת הדרכים בנקודה 26 פנינו ימינה
    המשכנו בדרכי 4X4 ודרכי שדות (חלקן יכולות להשתנות כשהשדות יהיו עם יבול - אבל יש עוד דרכים שמתחברות אליהם) עד עין חזין (27)
    המעיין פה נהדר עם בריכה יפה צמודה למבנה שגם בתוכו יש בריכה
    חברנו לדרך שיורדת מאלוני אבא בנקודה 29
    מכאן ימינה בדרך היורדת
    בנקודה 30 פנינו לדרך שמאלה בין שדות ומקשאות אבטיחים
    הדרך הטובה ממשיכה בערך במקביל לכביש 77 עד שבנקודה 31 היא פוגשת דרך טובה שבאה מבית לחם הגלילית
    פה פנינו ימינה ובנקודה 32 עלינו על כביש 7626 שמוביל לאל חג'אג'רה וכעבייה
    פנינו ימינה ומיד הגענו לתחנת הדלק בה חנינו (1)