Weserbergland 2007

Tur til Weserbergland 2007

Så skulle vi på tur igen med Gregor og denne gang var vi 4, vi mødtes ved Q8 Lund kl. 8.00 men der var en der ikke lige kunne bruge hans kort så det blev lidt ventetid. Hurtigt ned til grænsen vider mod Hamburg hvor vi besøgte en MC butik, Gregor vil som altid lige se på en hjelm. Vi kørte igen og Gregor med ny hjelm, tog motorvejen ned til Soltau fandt en hyggelig kro hvor vi spiste. Så vider ad landevej ned mod Hannover og så ankom vi til Tonenburg hvor vi fik det mest skæve værelse af dem alle.    Nå men sengen var da lige og der var rent og meget hyggeligt i krostuen hvor vi fik et par Weissbier og senere dejligt aftensmad.
Næste dag op lidt tidlig vi morgenmad og så afsted, men der var nogle der var lidt træt for der blev snorket på værelset. Der blev kørt ad små veje fik lige en kop kaffe og så ud til Externsteins nogle klipper, her skulle man betale for at parkere det gjorde Kim flink fyr. Her var vi i en time tog en masse billeder og kom helt op på toppen og så var det varmt så vi kunne godt holde varmen i Mc tøj. Vider til Hermannsdenkmal et stort monument af en tysk krigshelt fra Romertiden, der kørtes ad de helt så veje med mange sving og til et udsigts punkt hvor der var en storslået udsigt over hele Weserbergland. Så gik turen ned til hotellet hvor vi lige fik en øl så bad og så var der dømt råhygge resten af dagen.
Til sidst måtte vi gå i seng var godt nok blevet noget træt.

Der blev godt og grundig snorket hele natten så vi var nogle stykker der var trætte da vi skulle ha` morgenmad og så gik turen hjemad langs Weseren den eneste flod der springer ud i Tyskland og løber ud ved Bremerhafen. Ved Hannover kørte vi ind på motorvejen og så gik det hurtigt hjem.

En rigtig dejlig tur, det var dejligt at der var flere der ville med.

Jeg vil gerne takke Gregor for turen og med hans underholdning især om natten. :)

Med venlig MC hilsen Mads.