Weserbergland 2009

Efterårs tur til Weserbergland 2009.

Så kom dagen endelig hvor vi skulle på tur med Gregor, denne gang gik turen til Tonenburg. Vi skulle mødes ved Q8 i Lund kl. 7.00 alle mand kom til tiden, Kirsten kunne desværre ikke komme med hun var sløj. Vi kørte mod grænsens på motorvej, der kom lidt regn så vi måtte ind for at tage regntøj på, ok der var en som ikke behøvede, ´den smule regn! Vi kørte af motorvejen et stykke nede i Tyskland og kom så til Rendsburg, her skulle vi med en hænge færge, det tog lidt tid for når der kommer tog på broen køre færgen ikke.Det gik  fint med at komme over er og så koster det ikke noget, vi kørte så på landevej ned til færgen som sejler over Elben, her var der lang kø men vi kørte op foran og kom hurtigt men. Så gik det igen syd på ad landevej, der var kø på motorvejen ved Hannover så vi kom ind i alle byerne ned mod Weserbergland.

Vi ankom til Tonenburg kl. ca. 6 fik lige en weissbier og så var vi jo også sultne, men det gik hurtigt over men der dejlige mad. Vi hyggede i krostuen med bier mm. men måtte til sidst give op og gå i seng, Kim skulle ligge i telt men da det kun var ham på hele plænen fik han en seng (det lille pus. ).

Op Lørdag morgen stort morgenbord og så ud at køre på de Tyske landeveje men mange dejlige kurver. Den store overraskelse var en motorcykel forhandler men mange Goldwing, godt at der var helligdag så der var lukket, ellers var der nok en der ikke havde flere penge til resten af turen. Det var i Uslar der skal vi hen næste gang vi kommer på de kanter. Kørte så til Hann. Münden hvor Weseren starter. Denne by er et besøg vær med gamle huse og gode pølser, gik rundt i byen og så også stenen hvor floden starter.

Videre til Kassel hvor Herkules kikker ud over byen et stort monument med springvand.
Og så skulle vi ud at køre lidt hurtig for at nå op til Køterberg et udsigtspunkt som vi også besøgte sidste gang. Det blæste en halv pelikan og det var blevet lidt sent så vi kørte ned til Tonenburg hvor der var Oktoberfest så vi fik lige et par øller og lidt at spise dejligt.

Det blev til i nu en dejlig aften med drillerier og Mc. snak  og så lige lidt weissbier og så måtte vi give op, vi var lidt trætte det må være alderen eller så er det nok de der øller som går lige op i hovedet. Ja det er det nok, alderen er da ok.

Hjemturen gik mest ad små veje op til Hannover og så kørte vi på motorvej resten af vejen hjem til Lund. Alle kom godt hjem uden uheld og der var ingen der kørte tør så det blev til i nu en dejlig tur og så håber vi bare at ham der Gregor vil lave en tur igen til næste år for det er han bare god til.