Harz 2006

TUR TIL HARZEN

15 -17. September.

Vi mødtes ved motorvejen kl. 8.00 og kørte ned til Huttener

Berge, her fik vi frokost og så gik det vider over Hamburg .

Vi kørte af motorvejen ved Soltau i Celle fik vi middagsmad i gågaden, en by som nok er et besøg vær.

Men det må blive enanden gang. Da vi kom til Braunschwig kørtevi lidt forker.

Men vi kom da til Goslar, en hurtig kop kaffe og en vammel kage.
Herfra gik det ad små veje op til en stor dæmning et hurtigt kik og så vider til St.Andreasberg vores overnatningssted.
Det havde været en varm tur ca.25 grader, så nu trængte vi til en øl eller to aftensmad og så i seng.

Op 7.30 morgenmad og så på cyklen igen, vi så en del som jeg ikke kan huske navne på.Vi var i Thale kørte med lift op til nogle skønne bjerge,  det var varmt så vi fik nogle store is.

T Vi kom forbi dæmmingen "Rappbodetalsperre" og en masse sving.Fik kaffe ved et hotel hvor ældre tysker holder ferie. Til sidst kørte vi op til Torfhaus her var der mange mcer men ingen Dansker, Så var vi også ved at være godt sultne så det gik hurtig over til Lerbach, her er et Mc hotel men det er dyrt det fandt vi da ud af da regningen kom, men maden smagte godt så pyt.

Det var mørkt så det gik hurtigt op til vores hotel, det blev til 280 km. En del sving og en masse indtryk så det blev ikke til andet en to øl så var vi trætte og gik til ro.

Op igen kl. 7.30 morgenbuffe og så gik det hjemad ned mod Bad Harzburg bløde sving med 100 km i t . blev blitzet et par gange men der er ikke kommen noget i nu. Vi kørte over Lüneburg her er der nogle store sluser hvor skibene bliver hejset op i et stort badekar, ganske interesandther var der også mange motorcykler .Herfra gik det hjem, en rigtig god tur ca.1500.km den kan du godt være bekendt Gregor,

Håber at du vil lave en tur igen så skal jeg nok få fat i nye bukser så vi kan være på værelset.