Z życia klas

2d - W Muzeum Inżynierii Miejskiej

opublikowane: 24 maj 2018, 12:07 przez Iwona Zając

24 maja 2018r. klasa II d była w Muzeum Inżynierii Miejskiej na warsztatach interaktywnych TO TAKIE PROSTE. Dzieci same robiły różne eksperymenty związane z elektrycznością, komputerami, układankami. Później zwiedzały wystawę WIĘCEJ ŚWIATŁA.

2c - W krainie eksperymentów

opublikowane: 22 maj 2018, 12:31 przez Iwona Zając   [ zaktualizowane 22 maj 2018, 12:44 ]

18 maja po raz drugi uczestniczyliśmy w warsztatach Kraina eksperymentów. W czasie zajęć wykonywaliśmy „gniotki” a także przy pomocy mleka, kefiru i barwników tworzyliśmy piękne obrazy. Później uczestniczyliśmy w pokazie wielu doświadczeń z wodorem - tworzenie sztucznej mgły, wytwarzanie ognia, fajerwerków oraz obserwowaliśmy samozapłon balonu.

2d - Ciekawe wyjścia klasy

opublikowane: 16 maj 2018, 08:50 przez Iwona Zając

16 III 2018r. klasa IId była na warsztatach w Muzeum Przyrodniczym pt. Świat ryb. Dzieci oglądały różne okazy , poznały budowę  ryb.

Klasa IId 19 I 2018r. była na warsztatach w Muzeum Etnograficznym pt. Kolędnicy Idą. Uczniowie poznali tradycje związane z czasem zapustów i karnawału. Robili maski turonia.

20 IV 2018r. Klasa IId była na warsztatach w Muzeum Archeologicznym na warsztatach Mumie starożytnego Egiptu. Uczniowie poznali tradycję mumifikacji, robili na warsztatach mumię.

Klasa IId rozpoczęła cykl spacerów po Krakowie- Poznaję moje miasto. Dzieci zwiedziły Kazimierz, Uniwersytet Jagielloński i Drogę Królewską poznając zabytki i legendy związane z tymi miejscami.

3e - W Muzeum Archeologicznym

opublikowane: 16 maj 2018, 08:47 przez Iwona Zając   [ zaktualizowane 16 maj 2018, 08:56 ]

19 kwietnia klasa IIIe odwiedziła Muzeum Archeologiczne, w którym brała udział w warsztatach „Zabawy z pradziejową ceramiką”. Zajęcia wprowadziły nas  w tajniki ceramiki pradziejowej. Na wystawie „Pradzieje i wczesne średniowieczne Małopolski” poznaliśmy najstarsze metody wykonywania i wypału naczyń. Na zakończenie zajęć, sami wykonaliśmy piękne gliniane naczynia, które wzięliśmy ze sobą.

Klasa IIIe

2b - Poznajemy Kraków

opublikowane: 14 maj 2018, 12:06 przez Urszula Bilska

Kraków to miasto pełne ciekawych miejsc i cennych zabytków. Poznawaliśmy je podczas naszej ostatniej wycieczki. Wiemy już, że Collegium Maius to najstarszy budynek Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na jego dziedzińcu podziwialiśmy słynny zegar z kurantem. Na wystawie interaktywnej „Nauki dawne i niedawne” łączyliśmy naukę z zabawą i zgłębialiśmy tajniki fizyki, matematyki i astronomii. Później spacerowaliśmy po Rynku i zwiedzaliśmy kościół Mariacki ze wspaniałym ołtarzem Wita Stwosza. Opowiedzieliśmy  też wiele legend związanych z tymi miejscami. Po wysłuchaniu hejnału przeszliśmy Drogą Królewską, po drodze kupując oczywiście pamiątki i pyszne krakowskie obwarzanki.

2B - Poznajemy Kraków - FOTO

2c - Obywatel świata - Karaiby

opublikowane: 8 maj 2018, 11:17 przez Iwona Zając   [ zaktualizowane 16 maj 2018, 08:57 ]

7 maja kolejny raz uczestniczyliśmy w warsztatach „Obywatel Świata”. Tym razem wyruszyliśmy w podróż po Karaibach. Wyspy karaibskie są bardzo zróżnicowane pod względem historycznym, kulturowym oraz religijnym. Podczas zajęć plastycznych  malowaliśmy różne elementy rafy koralowe. Tańczyliśmy do muzyki żeglarskiej i wiązaliśmy proste węzły marynarskie.

1b - Warsztaty cyrkowe

opublikowane: 7 maj 2018, 10:56 przez Urszula Bilska   [ zaktualizowane 7 maj 2018, 11:02 ]

27 IV nasza klasa była na warsztatach cyrkowych. Takie warsztaty to doskonała zabawa, a jednocześnie okazja do poprawy sprawności fizycznej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz rozwoju kreatywności. Uczą też wytrwałości w dążeniu do celu. Mieliśmy okazję spróbować własnych sił w kręceniu talerzykami, a także żonglowaniu chusteczkami. Później były też warsztaty ceramiczne na których przygotowywaliśmy prezenty dla naszych rodziców. Tatusiowie dostaną sowy, a mamusie świeczniki. Dołożyliśmy wszelkich starań aby wszystkie prace wyszły jak najpiękniejsze.

1B - Warsztaty cyrkowe - FOTO

2b - W Bibliotece Jagiellońskiej

opublikowane: 1 maj 2018, 06:30 przez Urszula Bilska   [ zaktualizowane 1 maj 2018, 06:34 ]

19 kwietnia nasza klasa odwiedziła Bibliotekę Jagiellońską. Dowiedzieliśmy się, że jest to najstarsza biblioteka w Polsce. W jej magazynach są miliony książek – od liczących setki lat, bardzo cennych starodruków, aż do tych współczesnych. Zwiedziliśmy magazyny. Bardzo zainteresował nas nowoczesny,  automatyczny transport książek do czytelni i wypożyczalni. Ciekawym miejscem była również cyfrowa czytelnia. Tutaj, na zdjęciach można przeglądać stare gazety i dowiedzieć się wiele o życiu w Krakowie sto i więcej lat temu. W Pracowni Zbiorów Cyfrowych śledziliśmy proces powstawania audiobooków Okazało się, że w bibliotece są nie tylko książki, ale również liczne dodatki, które się do nich ukazały np. modele samochodów, szkielety dinozaurów, mapy i wiele innych ciekawych gadżetów. Na zakończenie byliśmy w Klinice Kwaśnego Papieru, której pracownicy robią wszystko, aby stare książki zachowały swoja młodość jak najdłużej. To była bardzo ciekawa wycieczka.

1b - W Wodociągach Krakowskich

opublikowane: 1 maj 2018, 05:49 przez Urszula Bilska   [ zaktualizowane 1 maj 2018, 05:49 ]

20 IV byliśmy na wycieczce w Wodociągach Krakowskich. Pani w przystępny sposób przybliżyła nam zagadnienia związane z ochroną najbliższego środowiska, a w szczególności zasobów wodnych. Poznaliśmy też obieg wody w przyrodzie. Bardzo podobała się nam ogromna gra planszowa, gdzie występowaliśmy w roli pionków.

1b - Obywatel świata - Karaiby

opublikowane: 1 maj 2018, 05:31 przez Urszula Bilska   [ zaktualizowane 1 maj 2018, 05:31 ]

18 IV po raz kolejny uczestniczyliśmy w warsztatach z cyklu „Obywatel Świata”. Tym razem odwiedziliśmy Karaiby. Mimo wspólnej nazwy wyspy te są jednak bardzo zróżnicowane ze względu na odmienną historię, kulturę oraz religię. Mieliśmy zajęcia plastyczne - malowaliśmy rafy koralowe. Później także tańczyliśmy i śpiewaliśmy. Panie nauczyły nas wiązać proste węzły.