Z życia klas

1b - Warsztaty z cyklu Obywatel świata

opublikowane: 25 maj 2017, 08:39 przez Iwona Zając

22 maja po raz kolejny uczestniczyliśmy w warsztatach „Obywatel świata” Tym razem przenieśliśmy się do słonecznej Hiszpanii. Wiemy, co lubią jeść jej mieszkańcy, gdzie jest położona i z czego słynie w Europie, znamy główne miasta – Madryt i Barcelonę. Zatańczyliśmy paso doble grając na kastanietach i marakasach. Zrobiliśmy również sok z hiszpańskich pomarańczy. Był bardzo smaczny i zdrowy. W czasie wakacyjnych wędrówek na pewno warto odwiedzić ten kraj.

1d - Spotkanie dla Mam

opublikowane: 24 maj 2017, 12:01 przez Iwona Zając

23 maja 2017r. klasa Id zaprosiła Mamy na uroczyste przedstawienie pt. "Z piosenką przez rok szkolny dla Mamy". Dzieci śpiewały piosenki i mówiły piękne wiersze dla wszystkich zaproszonych Mam.

3d - w Domu Jana Matejki

opublikowane: 22 maj 2017, 13:01 przez Jolanta Leonhardt

27. kwietnia zwiedziliśmy Dom Jana Matejki, a warsztaty na których byliśmy nazywały się W pracowni Jana Matejki. Na początku przeszliśmy przez dziedziniec kamienicy. Później weszliśmy do jadalni rodziny Matejków, która znajdowała się na parterze. Pan przewodnik rozdał nam palety z wydrukowanymi i przyczepionymi do nich na papierze, kolorami. Następnie zaprezentował nam płótna, które charakteryzowały się silnym, drażniącym zapachem. Później przeszliśmy na I piętro, tam zobaczyliśmy sypialnię artysty (wcześniej była to sypialnia jego matki - Joanny) i salę balową. W dalszym części naszej wycieczki weszliśmy do pokoju, w którym narodził się Jan Matejko. Na III piętrze widzieliśmy pracownię słynnego malarza. Na tym samym piętrze były zajęcia plastyczne z plam. Moja plama była podobna do syreniego ogona, więc narysowałam syrenę w wodzie. We wszystkich salach można było podziwiać obrazy autorstwa Jana Matejki.

Wycieczka ta podobała mi się, ponieważ była związana z tym, co najbardziej lubię, czyli malować. Dowiedziałam się również kilku ciekawych rzeczy na temat Jana Matejki np. był niskiego wzrostu - 150 cm, jego uczniem był Stanisław Wyspiański, miał złamany nos, a jego ojciec próbował go nauczyć gry na fortepianie. Od najmłodszych lat miał talent do rysowania, ale niezbyt dobrze się uczył.

napisała: Michalina Kapała

3d - poznajemy zjednoczoną Europę

opublikowane: 22 maj 2017, 11:48 przez Jolanta Leonhardt   [ zaktualizowane 22 maj 2017, 11:55 ]

20. kwietnia wybraliśmy się do Muzeum Politechniki Krakowskiej. Na początku dużo rozmawialiśmy o Unii Europejskiej. Dowiedzieliśmy się, że UE to związek 28 demokratycznych państw europejskich, w tym 19 z nich posiada walutę Euro. Została utworzona 1. listopada 1993 r. (na mocy podpisanego 7. lutego 1992 r. Traktatu z Maastricht. Polska wstąpiła do Unii Europejskiej 1. maja 2004 r.

Później poszliśmy na I piętro by porozmawiać i zobaczyć jak żył, wyglądał Tadeusz Kościuszko. Obejrzeliśmy monety i banknoty, na których uwieczniony został jego wizerunek. Potem zwróciliśmy większą uwagę na portrety i autoportrety rektorów uczelni. Następnie oglądaliśmy pocztówki z podobiznami Tadeusz Kościuszki.

Na koniec była zabawa - Koło fortuny - związana z Unią Europejską. Ja dostałam proste pytanie: Czy Niemcy są naszymi sąsiadami?. Oczywiście, że tak!

Wycieczka spodobała mi się ponieważ tematyka Unii Europejskiej jest cały czas aktualna, a problemy, które w niej występują absorbują nas wszystkich.

napisała: Michalina Kapała

2d i 2e - Zielona szkoła w Kościelisku

opublikowane: 17 maj 2017, 09:29 przez Iwona Zając   [ zaktualizowane 17 maj 2017, 09:34 ]

8-12 maja klasy II e i II d wyjechały na wspólną zieloną szkołę do Kościeliska. Był to tydzień pełen wrażeń, atrakcji, wycieczek i spacerów górskich. Odwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie, bawiliśmy się w Małpim Gaju, wstąpiliśmy do Fabryki Cukierków. Spacerowaliśmy po Kościelisku Zakopanem, szlakami pieszymi w tym najpiękniejszym w Dolinie Strążyskiej. Widzieliśmy wszystkie skocznie narciarskie i jechaliśmy kolejką górską na Gubałówkę. Prowadziliśmy dzienniczki zielonej szkoły, uczyliśmy się o stroju góralskim, poznawaliśmy krajobraz gór – jego florę i faunę, malowaliśmy na szkle. Były zabawy, dyskoteki, plac zabaw, boisko, piosenki i wiele innych atrakcji. Dzięki udanej pogodzie mogliśmy w pełni wykorzystać czas pobytu w Kościelisku. Był to sprawdzian jak sobie radzimy bez rodziców w nowym otoczeniu. Zdaliśmy ten egzamin na 5 z plusem.

KLASA 2D

KLASA 2E

1b - Zwiedzanie Wzgórza Wawelskiego

opublikowane: 15 maj 2017, 08:33 przez Iwona Zając   [ zaktualizowane 15 maj 2017, 08:36 ]

Kraków to miasto, w którym jest wiele miejsc wartych odwiedzenia. 10 maja klasa I b wybrała się  zwiedzać Wawel i poznawać legendy związane z tym szczególnym miejscem. Na Wzgórze Wawelskie dotarliśmy główną bramą. Spacerowaliśmy po dziedzińcu i podziwiali katedrę, zamek oraz budowle obronne. Dokładnie poznaliśmy komnaty, w których mieszkali nasi królowie. Bardzo podobały nam się arrasy i drewniane głowy na suficie sali tronowej. Wycieczkę zakończyliśmy w jamie smoka. Ziejący ogniem smok, który nas pożegnał przy wyjściu, podobał nam się najbardziej.

1c - W Muzeum Witrażu

opublikowane: 12 maj 2017, 05:04 przez Iwona Zając

12 maja 2017 r. byliśmy w Muzeum Witrażu. Zwiedzaliśmy muzeum oraz historyczną pracownię, w której swe projekty realizował Stanisław Wyspiański. Poznaliśmy wszystkie etapy tworzenia witraży, obserwowaliśmy artystę przy pracy oraz wysłuchaliśmy historii tego niezwykłego miejsca, kolebki polskiej sztuki witrażowej. Na zakończenie zajęć  wykonaliśmy własne witraże.

1c - Obywatel świata - Hiszpania

opublikowane: 8 maj 2017, 12:33 przez Iwona Zając

8.05.2017r. byliśmy na warsztatach w SCK Dietla. Odkrywaliśmy Hiszpanię. Wiemy gdzie znajduje się Hiszpania, znamy jej stolicę, flagę oraz skąd się wzięła jej nazwa. Oglądaliśmy prezentację o florze i faunie Hiszpanii, o Hiszpanach, ich zwyczajach, strojach, przysmakach  i języku. Rozwiązywaliśmy zagadki i zadania, które trzeba było przedstawić. Malowaliśmy flagę Hiszpanii metodą mozaiki. Samodzielnie wyciskaliśmy sok z pomarańczy, który degustowaliśmy.

1b - W Wodociągach Krakowskich

opublikowane: 8 maj 2017, 12:02 przez Iwona Zając   [ zaktualizowane 8 maj 2017, 12:07 ]

28 kwietnia nasza klasa odwiedziła Wodociągi Krakowskie. Uczestniczyliśmy w warsztatach „Akademia Kropelki”. Dowiedzieliśmy się wszystkiego na temat wody. Znamy jej znaczenie w życiu ludzi, wiemy jak krąży w przyrodzie i w jakich postaciach możemy ją obserwować, a przede wszystkim wiemy co robić, aby jej nie marnować. Poznaliśmy też „z grubsza” proces uzdatniania wody. Zajęcia były bardzo ciekawe, chętnie braliśmy w nich udział. Na zakończenie dostaliśmy prezenty, które będą nam przypominać jak ważna jest woda.

1b - Poznajemy Japonię

opublikowane: 25 kwi 2017, 09:26 przez Iwona Zając   [ zaktualizowane 25 kwi 2017, 09:39 ]

24 kwietnia nasza klasa uczestniczyła w warsztatach „Obywatel świata”. Tematem zajęć była Japonia. Dzięki różnorodnym zadaniom, wykonywanym w grupach, poznaliśmy położenie, kulturę, tradycje, zwyczaje, przyrodę, pismo i kuchnie japońską. Pędzelkiem, jak prawdziwi Japończycy, pisaliśmy litery tego trudnego alfabetu. Dużo śmiechu było podczas jedzenia potraw pałeczkami. A na zakończenie poczuliśmy się jak zawodnicy sumo i na wszelkie sposoby nie dawaliśmy  zepchnąć się z maty. Kto wie, może kiedyś, ktoś z naszej klasy na prawdę zwiedzi ten interesujący kraj.