Z życia klas

1c i 2a - Wycieczka do Niepołomic

opublikowane: 26 cze 2017, 12:39 przez Iwona Zając   [ zaktualizowane 26 cze 2017, 13:08 ]

21 czerwca byliśmy na wycieczce w Niepołomicach. W ramach wycieczki przeszliśmy przyrodniczą ścieżką edukacyjną, zwiedzaliśmy Zamek, byliśmy w obserwatorium astronomicznym, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć niebo, posłuchać ciekawych informacji na temat planet i gwiazd, a na zakończenie spacerowaliśmy po Puszczy Niepołomickiej.

2e - Piknik w Parku Lotników

opublikowane: 26 cze 2017, 12:33 przez Iwona Zając   [ zaktualizowane 26 cze 2017, 13:07 ]

20 czerwca IIe z okazji zakończenia roku wybrała się na piknik do Parku Lotników. Cieszyliśmy się z dobrej pogody, wielu atrakcji, które w większości, sami przygotowaliśmy. Mogliśmy spotkać wiewiórki, podziwiać piękny drzewostan, a także obserwować innych mieszkańców parku. Było bardzo wesoło i sympatycznie.

3d - Dzień Rodziny

opublikowane: 25 cze 2017, 03:54 przez Jolanta Leonhardt

Na zakończenie nauki w klasie trzeciej przygotowaliśmy dla rodziców przedstawienie pt. Witajcie w nasze bajce, w którym każdy uczeń zaprezentował swoje talenty: aktorskie, muzyczne, taneczne. Wszyscy wesoło bawiliśmy się. Na zakończenie była miła niespodzianka, słodki poczęstunek.

Radośnie powitaliśmy też przypadający w tym dniu pierwszy dzień lata.

3d - "Mój kolega z Afryki"

opublikowane: 25 cze 2017, 03:47 przez Jolanta Leonhardt

Podczas gry symulacyjnej dzieci, udały się w podróż do Afryki. Tam, w ghańskiej wiosce dowiedziały się jakie są codzienne obowiązki ich rówieśników, z czego dzieci w Ghanie robią zabawki, skąd się bierze czekolada i jak wyglądają lekcje w szkole pod drzewem. Uczestnicy mogli obejrzeć przedmioty i stroje, zarówno z tej tradycyjnej, jak i bardzo nowoczesnej Afryki.

3d - "W 90 minut dookoła świata"

opublikowane: 18 cze 2017, 13:43 przez Jolanta Leonhardt

Czy możliwa jest ekspresowa podróż dookoła świata? Muzealna gra terenowa pełna zagadek i ciekawych tropów. Poznawanie nowych dźwięków, zapachów. Przyglądanie się strojom, narzędziom, i codziennemu otoczeniu mieszkańców różnych zakątków ziemi.

3e - Muzeum Lotnictwa

opublikowane: 18 cze 2017, 13:19 przez Jolanta Leonhardt

13 czerwca nasza klasa poszła na ostatnią już w tym roku wycieczkę do Muzeum Lotnictwa. Zajęcia pozwoliły nam odkryć tajemnice niezwykłego miejsca - lotniska Rakowice-Czyżyny. Obejrzeliśmy prezentację multimedialną, zwiedzaliśmy hangar, poznaliśmy nazwy, budowę i malowania pierwszowojennych samolotów. Przewodnik przybliżył nam historię polskiego godła lotniczego. Po zajęciach teoretycznych były zajęcia warsztatowe w czasie których tworzyliśmy własne plany lotniska, samoloty a na nich ich indywidualne godła.

3e - Dom Jana Matejki

Zabytkowa kamienica przy ul. Floriańskiej w Krakowie, w której urodził się, żył i umarł najwybitniejszy przedstawiciel polskiego malarstwa historycznego Jan Matejko została zamieniona w muzeum jego imienia. Byliśmy tam. Nasza klasa miała przyjemność uczestniczyć w warsztatach . Poza obrazami i rysunkami Matejki mogliśmy zobaczyć jego mieszkalne pomieszczenia. Wypełnione są one oryginalnymi meblami, różnego rodzaju sprzętem codziennego użytku, przedmiotami dekoracyjnymi. Widzieliśmy również pamiątki osobiste takie jak okular czy szachy, stare fotografie rodzinne, a także bogatą kolekcję rzemiosła artystycznego, rzeźb, zbroi i broni. Kolekcja ta jest świadectwem zamiłowania zbierackiego Matejki. Zajęcia wprowadziły nas w świat sztuki poprzez obserwację, wspólną zabawę, a także samodzielną twórczość.

3e - wizyta na wsi

opublikowane: 18 cze 2017, 13:18 przez Jolanta Leonhardt

7 czerwca nasza klasa pojechała do gospodarstwa agroturystycznego. Akademia Tradycji to wspaniałe miejsce, gdzie sami piekliśmy chleb, wyrabialiśmy serki. Dodatkowo mogliśmy upleść wianek z polnych kwiatów a niektórzy zrobili łuki i próbowali celnie strzelać do tarczy. Było wspaniale, gospodarze bardzo mili i pięknie przybliżyli nam czasy, kiedy nasi dziadkowie byli dziećmi. Zachęcamy inne klasy do odwiedzenia tego miejsca.

3d - bezpieczne wakacje

opublikowane: 11 cze 2017, 11:47 przez Jolanta Leonhardt

5. czerwca poszliśmy do JRG-2, czyli do Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej. Najpierw zobaczyliśmy punkt alarmowy. Potem oglądaliśmy: sypialnie, kuchnię oraz siłownię strażaków. Następnie zobaczyliśmy pojazdy strażaków i ich sprzęt. Na końcu symulowaliśmy ucieczkę w trakcie pożaru

Chciałbym pójść tam jeszcze raz.

napisał: Tomasz Miłkowski

2b - Wyjazd do Rabki

opublikowane: 10 cze 2017, 12:00 przez Iwona Zając   [ zaktualizowane 18 cze 2017, 08:08 ]

Rabka nazywana jest ,,Miastem Dzieci Świata". Na miejscu można zobaczyć Teatr Lalek ,,Rabcio", a także pomnik Świętego Mikołaja stojący przed zabytkowym budynkiem czynnej stacji kolejowej. W Parku Zdrojowym znajduje się pomnik Jana Pawła II oraz tężnie solankowe. Uczniowie klasy 2b uczestniczyli w wycieczce do Rabki w dniach od 5 do 7 czerwca 2017r. Podziwiali zabytkowy XVII wieczny drewniany kościół p.w. św. Marii Magdaleny - obecnie Muzeum Regionalne im. Władysława Orkana. Byli w teatrze na przedstawieniu pt. ,,Pinokio" oraz korzystali z placów zabaw na terenie parku.