TENERIFE - poletni dopust

Las Americas, 28. junij – 5. julij 2011

Dopust na Tenerifah smo imeli v mislih že več let. Vendar so leti iz Brnika zaključijo maja, nam pa glavni dopust najbolj ustreza konec junija, v času šolskih počitnic. Zato smo se odločili, da bomo tokrat leteli iz enega od avstrijskih letališč (Salzburg), preko avstrijske agencije (ITS). Hotel Las Palmeras (v kraju Las Americas) sem rezervirala preko Sončka. Ponudbo so mi poslali najprej od Guleta, kasneje še ugodnejšo od ITS-BILLA. Za enak aranžma je res vseeno preko katere agencije letujem. Upala sem, da je ITS uredu agencija in res se je izkazala za povsem solidno od katerih smo dobili tudi pozdravno kuverto z lično brošuro (v nemščini) in nekaj zemljevidi.

Na pot smo odšli nekaj po sedmi zjutraj, do Salzburga smo iz Lesc potrebovali dobri 2 uri (240 km). Na cesti ni bilo zastojev vendar pa je veliko predorov in omejitev hitrosti. Letališče v Salzburgu je prijetno majhno in smo se hitro znašli. Letalo A320 družbe FLYNIKI je bilo točno in nekaj pred 12. uro smo poleteli proti Tenerifam. Za manj kot 3500 km smo porabili 4 ure in pol. Prijeto sem bila presenečena na ustrežljivostjo stevardes, pijačo so postregle vsaj 3x, vmes pa še zelo okusen obrok z izbiro menija. Zaradi pričakovanj pred dopustom nisem mogla zaspat, sem pa prebrala skoraj celo knjigo.

FLYNIKI proti Mallorci (levo) in proti Tenerifam, Salzburg 28. junij 2011

Pristali smo ob 15:30, saj smo kazalce pomaknili za uro nazaj. Do hotela smo rabili manj kot pol ure (20 km), Las Americas je zelo blizu letališča. Vedela sem, da gremo v najbolj turistično razvit kraj, da je tu skoncentriran masovno turizem, hotel pri hotelu, šoping centri… Zato je bil prvi vtis o naselju zelo pozitiven, široke ulice s polno rastlinja, nobene vročine, nobene sopare, sploh ni zgledalo tako slabo…

Hotel Las Palmeras se nahaja na res perfektni lokaciji. Nekoliko nas je razočarala soba z ne preveč komforta, vendar smo se kasneje nanjo kar navadili, saj je naša krama je z odprtimi kufri in razmetanimi čevlji zapolnila praznino sobe.

avenija Rafael Puig proti hotelu Las Palmeras

No, ura je bila ravno pravšnja za skok na plažo. Čisto malo sem bila razočaran, saj pred hotelom ni bila mivkasta temveč kamnita-vulkanska plaža z minimalnim nanosom mivke, ležalniki pa razmeroma dragi.

plaža pred hotelom, pogled na Costa Adeje

plaža pred hotelom, pogled proti jugu

Zelo lačni smo bili ob sedmih že pripravljeni za večerjo. Lepa in moderna restavracija, hrana pa zelo raznolika in okusna.

Po večerji seveda v šoping, tako, kot je bilo vsak naslednji dan. Do najbolj znanega centra Safari je bilo 10 min hoje (ali pa dlje, če smo si mimogrede ogledali še vse ostale trgovine), malce naprej so še C.C. Americas Plaza, C.C.Oasis, ipd

križišče z av. Las Americas, kjer se nahaja večina trgovin (vse fotografije narejeno skozi vetrobransko steklo, zvečer nisem nosila fotoaparata, ampak samo visa kartico); slika levo: bele zgradbe pripadajo Parque Santiago

slika levo: Piramide de Arona, kjer se dogajajo kulturni dogodki; nasproti se nahaja C.C. SAFARI (slika desno)

utrinki iz av. Las Americas

Naj omenim še VREME na Tenerifah. Vedno sem si predstavljala, da je podobno kot v Severni Afriki, saj Kanarski otoki ležijo malce pod Marokom. Da so kot v Sredozemlju zime blage in poletja vroča. Zato mi je bilo res logično, da je na Kanarskih aprila in maja zelo toplo (tako, kot v Egiptu) in junija-julija-avgusta zelo vroče. Vendar ni čisto tako. Podnebje je subtropsko oceansko, kar pomeni zelo mile zime in ne tako hudo vroča poletja, res večna pomlad. Deževni meseci so od novembra do januarja. Oblaki pa še poleti ne zapustijo otoka.

Poleg tega pa velja, da je vreme na različnih lokacijah otoka zelo različno. Na jugu prevladuje suho in vroče, na severu pa deževno in vlažno; meja je visok vulkanski vrh sredi otoka, ki zadržuje oblake. Ti so me zelo presenetili, saj zares nikoli niso zares izginili z neba, oz. mogoče za kratek čas, zelo pogoste pa so bile neke meglice. Še bolj pa so me presenetile ogromne vremenske spremembe o čemer pišem kasneje. Mogoče se sever otoka lahko primerja s poletjem na Gorenjskem, kjer imamo tudi zelo nestanovitno vreme kar se tiče sonca in dežja, oblaki pa nas zapustijo le za krajši čas.

V tem tednu našega dopusta je bilo vreme na jugu otoka ves čas sončno, temperature pa prijetne od 25-30 °C. Pričakovala sem toplo jutranje sonce…. seveda, ko pa sem pozabila, da je otok tako gorat. Sonce  je namreč vzhajalo nad gorovjem in le redko je bilo tako močno, da je pred 8 uro pregnalo jutranje meglice. Zato ni bilo lepih romantičnih sončnih vzhodov in lepih juter. Zvečer je sonce zahajalo okrog 21.ure – kar pozno. In če ni bilo meglice je bil sončni zahod božansko lep. Tak je bil zadnji večer, ko smo se ravno takrat sprehajali po promenadi ob obali – ja, jaz pa brez fotoaparata!

Spletne vremenske kamere so po vsem otoku in je praktično preverit vreme na posmeznem predelu otoka: http://www.meteosurfcanarias.com/webcams/webcams-tenerife/

Kako smo preživel teden dni dopusta:

sreda: poležavanje ob bazenu, sprehod po promenadi Las Americas; najem avta za naslednje 3 dni

četrtek: preko Masce na severni del otoka (Garachico, Icod de los Vinos, La Orotava, Puerto de la Cruz; v planu je bil še ogled botaničnega vrta in kopanje v Lago Martianez vendar je bilo vreme preslabo)

petek: z avtom po panoramski cesti in nato z gondolo na vrh El Teida, v povratku kopanje na plažici pod Los Gigantes

sobota: med opice v Monkey Park, nato je bilo planiranje kopanje v El Medanu oz. na eni od plaž na JV; pa nam nikjer niti malo ni bilo všeč in smo šli kar na plažo Troya

nedelja in ponedeljek: sprehajanje in poležavanje v Las Americas; tudi v Siam park se nam ni dalo

torek: poležavanje ob hotelskem bazenu do 13h, nato domo

Torej 3 dni izležavanja, saj smo bili na dopustu. In tri dni pohajkovanja po res raznolikem otoku. Vsak večer po večerji pa obvezen sprehod po trgovinah; bolj za dušo kot iz neke potrebe po novih cunjah. Smo pač doma iz manjšega kraja in imamo mir in tišino doma!

Avto smo najeli pri najbližjem rent'a'car-ju, čeprav tudi tisti v hotelu ni bil drag. Presenetilo me je, da vsi ponujajo samo majhne avtomobile, na cesti je videti največ francoskih C3, Saxo-jev (kdaj so to že nehal delat?), Cliov in Polov. Zato smo se tudi mi strinjali kar s C3. Za 3 dni smo odšteli 90 €.

Bencin je pod 1€/ltr. Na ovinkasti cesti mimo gorovja Teno je še kako prav prišel manjši model

Sem kaj pozabila?

Največja atrakcija otoka je zagotovo LORO PARK. Ne, ne, nismo si ga pozabili ogledati. Pravzaprav ga namenoma nismo obiskali, saj smo do sedaj videli že kar nekaj teh umetnih parkov živali; papige, delfine in tjulne smo si ogledali v španskem Marinelandu, morske pse v Barceloni, ... Loro Park se nahaja na severu otoka, pri mestu Puerto de la Cruz.

Me največji zabaviščni park pa lahko štejemo SIAM PARK. Oba parka se da dosti ugodneje ogledati s skupno karto, vendar se Siam Park nahaja na južnem delu otoka, med Adeje in Las Americas. V Siam Park bi mogoče še šli, saj je do tja vozil brezplačen avtobus, pa se nam ni dalo; pa tudi vodnih parkov smo že kar nekaj dali skoz, jaz pa imam itak najraje počasno reko. Pa kdaj drugič. (trenutni cenik: Siam = 32€, Loro = 33€, Siam+Loro = 55€)

V kombinaciji živali in toboganov sta na voljo še dva: AQUALAND pri kraju Adeje in JUNGLE PARK ki je med krajema Las Americas in Los Cristianos. Vendar vedo povedati, da sta Loro in Siam boljša (vstopnina za Jungle = 24€).

ODHOD DOMOV: Let domov je bil napovedan za četrto popoldne, tako, da smo hotel zapustili ob pol dveh. Prihod domov je bil napovedan za enajsto zvečer. Vmes smo urine kazalce premaknili na srednjeevropski čas, pa vseeno: Skoraj šest ur? Ja, kajti letalo je imelo postanek na Fuerteventuri, kjer smo za dobre pol ure zapustili letalo in se sprehodili skozi še eno letališko zgradbo polno trgovinic.

Cenovno je bilo takole:

Hotel 4*, letalo in pol penzion za 3 osebe = 2016 € (vključno z zavarovanjem rizika odpovedi; 700€/os)

Parkirnina avtohiša letališče Salzburg = 90 € (oz. 70 €, če bi parkirali na prostem)

Vinjeta (A): 7,90 €; Cestnine: Karavanke 2x 6,5 € + Tauern 2x 10 €

Bencin za 240 km (Lesce – Salzburg)  = cca 40 € za obe smeri

Skupaj nekaj manj kot 2200 € + dodatnih 500 € (pijača in kosila za 3 osebe okrog 300 € + rent-a-car za 3 dni 90 € + benzin 30 € + vstopnine 100 €)

Povezave do naslednjih strani:
(dostop tudi preko stolpca levo - krmarjenje)

TENERIFE, nekaj na splošno o otoku
- PLAŽE
- EL TEIDE, vulkanski vrh
- z avtom PO OTOKU
- tudi opice si zaslužijo svojo stran - MONKEY PARK
- vse moje počitnice zadnjih nekaj let so zbrane na tem naslovu: MOJE POČITNICE

Teden dni je zelo hitro minil, nekaj zanimivih krajev je ostalo neogledanih, zato se moram na otok še vrniti.

Za konec pa nekaj besed o sklanjatvi besede TENERIFE, razloženo je tukaj, pri 3:45 min je zelo nerazločno slišati, da je pravilno NA TENERIFU, nekaj pred tem pa pojasni, da se samostalniki iz tujih jezikov se sklanjajo v moškem spolu. Meni se čisto uredu sliši "na Tenerifah", podobno kot "na Jesenicah" in ravno zato mi "na Tenerifu" nikakor ne gre v uho.